Interview: Singapore Airlines vil bringe daglige afgange tilbage til Købehavn

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Singapore Airlines havde inviteret InsideFlyer forbi til et interview i forbindelse med at de offentliggjorde deres seneste regnskab. Det blev et regnskab som viste det største overskud i flyselskabets 76-årige historie.

Vi tog derfor til København for at møde Singapore Airlines, hvor vi fik en snak med Mohammed Raimi, der er General Manager for de nordiske lande i Singapore Airlines. En post han overtog lige i midten af pandamien.

Hør interviewet her:

Det er et voldsomt flot regnskab vi har fået fra Singapore Airlines. De er virkelig formået at komme hurtig retur med både fly og især medarbejderne.

Medarbejderne i Singapore Airlines får også glæde af det gode regnskab. Ligesom Emirates har gjort det, så giver Singapore Airlines også alle medarbejderne en stor bonus. Fra kilder har vi hørt at det er 8 måneders løn, som hver medarbejder modtager. En flot gestus ovenpå nogle meget svære år for både flyselskabet og medarbejderne.

Singapore er en ø-stat og dermed har de ikke nogen form for indenrigsflyvning – alt er med udgangspunktet i at den flotte Changi lufthavn er en central hub.

Derfor så vi også at de forsøgte at holde gang i flyene og personalet ved at lave flere cargo-only flyvninger – til for eksempel København. Nogle af dem var fragten af de vigtige værnemidler.

Jeg er stolt over, at vi kan præsentere et historisk stærkt årsresultat, der gør det muligt for SIA at have et stærkt fundament og investere yderligere i fremtiden. Resultatet er et udtryk for, at den samlede strategi og retning som vi har implementeret både fra medarbejdere og ledelse nu bærer frugt. Det er meget glædeligt.

Muhammad Raimi, der er General Manager for Singapore Airlines i Norden. 
Muhammad Raimi, der er General Manager for Singapore Airlines i Norden står i Business Class kabinen på en af flyselskabets Airbus A350’ere. Foto: Singapore Airlines / PR

Flyselskabets positive resultat står i skærende kontrast til Covid19-pandemien, der i lange perioder lukkede verden og begrænsede den klassiske flydrift. Ifølge Muhammad Raimi traf SIA under nedlukningen nogle strategiske beslutninger, som gjorde virksomheden i stand til hurtigt at imødekomme efterspørgslen, da verden genåbnede:   

Pandemien er til dato den hårdeste tid i rejsebranchens historie, og når vi i dag står med det bedste resultat i selskabets historie, skyldes det, at vi brugte nedlukningen konstruktivt. En solid polstring af selskabets likviditet, udvikling af en række nye digitale ydelser og ikke mindst fastholdelse af en meget høj andel af selskabets kernekompetencer, herunder personalet, spillede en væsentlig rolle. Her i Norden anvendte vi f.eks. vores passagerfly til fragtflyvninger til bl.a. at opretholde handelsforbindelser og holde flyene i luften. De faktorer gjorde os i stand til at være først på vingerne igen og hurtigt genoptage driften samt imødekomme efterspørgslen i markedet, da verden genåbnede. 

Muhammad Raimi, der er General Manager for Singapore Airlines i Norden. 

Sidste år var det 45 år siden ruten startede

Singapore Airlines har fløjet fra Københavns Lufthavn til Singapore i 46 år og er det eneste flyselskab med en direkte rute mellem de to metropoler. I dag med fem ugentlige afgange. 

Så vi ser netop frem til at der kommer daglige afgange – noget som Mohammad Raimi også talte om i vores interview var målet.

Se hvordan Singapore Airlines har indrettet deres Airbus A350, som lige nu bruges på ruten mellem Singapore og København:

Forsidefoto: Singapore Airlines / PR



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *