Stor ændring: Qatar Airways skifter til Avios

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Qatar Airways kom med en noget overraskende udmelding i går, da de oplyste at de skifter deres Qmiles ud med Avios. Dette bringer en helt ny vinkel ind på flyselskabernes loyalitetsprogrammer, samt nye potentielle muligheder for de som rejser med flyselskaberne.

Så et farvel til Qmiles som den “point valuta” som Qatar Airways Privilege Club hidtil har brugt og hermed velkommen til Avios, som er brugt af British Airways, Air Lingus, Vueling og Iberia.

Vi ved ikke meget, da udmeldingen i går skal ses som en første information om hvad der kommer til at ske. Men 1 Qmiles bliver i slutningen af marts måned til 1 Avios. Så har du en konto med nogle Qmiles ved Qatar Airways, så vil disse skifte valuta og blive til Avios.

Skiftet til Avios er ret store nyheder, da det gør at firmaet bag ved Avios, IAG Loyalty, får endnu større muligheder i at sikre gode aftaler ved de over 200 partnere, som de har nu. Det får flere medlemmer og dermed en større omsætning, som kan give bedre fordele.

For Qatar Airways er dette skifte også med til at sikre besparelser, da de nu kan slippe for selv at håndtere disse opgaver med at sikre de bedst mulige aftaler, når kunderne skal optjene point og bruge point. Så det ligner på papiret en win-win for både Qatar Airways og IAG Loyalty.

Skiftet fra Qmiles til Avios makerer en grundlæaggende ny era for Privilege Club. Det vil give vores loyale medlemmer tilgang til den største portefolio i industrien.

His Excellency Mr. Akbar Al Baker, Qatar Airways Group Chief Executive.

Da point er en “valuta” i sig selv, er det en god og billigere måde at få adgang til spændende events (såsom Hilton Honors adgang til Formel 1), eller som vi på InsideFlyer ønsker at bruge dem, på at opgradere til Business Class eller First Class flybilletter.

Qatar Airways har set styrken i Avios. Ved at skifte til Avios, så vil de kunne tilbyde deres kunder en større mændge af fordele og de hjælper dem med at udvilke deres forretning.

Det er et spændende skridt for IAG Loyalty, da vi kan udvide vores ledende markedsposition. Det hjælper med at styrke Avios globale position og udbygge vores partnerskab strategy endnu mere.

Adam Daniels, CEO i IAG Loyalty.

Vi ved som nævnt ikke mere lige nu, men vi vil få mere at vide om dette spændende skifte i løbet af de næste uger. Så hold øje med flere informationer her på InsideFlyer.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *