Test: Radisson Blu Sky City – Arlanda, Stockholm

Ankommer sent til-, eller skal man rejse tidligt fra Stockholm Arlanda Lufthavn, kan være en fordel at blive i eller i nærheden af lufthavnen. I Arlanda er Radisson Blu Sky City Hotel en mulighed vi har testet for dig.

Lige imellem terminal 4 (indenlandsk) og terminal 5 (Udenrigs – SAS og partnere) ligger SkyCity. Etvcenter indeholdende Arlanda centralstation, flere indkøbsmuligheder og mange restauranter. Man går indendørs imellem terminalerne, og i midten af SkyCity er rulletrappen op til lobbyen til Radisson Blu Sky City.

Hotellet har en pæn reception med lækre siddegrupper, og et langt arbejdsbord, hvor man kan sidde med deres pc, eller låne en af dem hotellet har stillet der til gæster.

Receptionen

Ved mit besøg, checkede jeg ind klokken 16 om eftermiddagen, så der var ingen andre i lobbyen. Jeg blev derfor hurtigt tjekket ind og mit ønske om et værelse, der havde en udsigt ud over lufthavnen blev hurtigt opfyldt.

Værelset var en etage oppe, og selv om jeg oftest plejer at få plads placeret længst væk fra elevatoren muligt, var der faktisk ikke langt at gå til mit værelse.

Værelserne på hotellet har forskellige stile. Mit var den såkaldte “Ocean” stil. Andre værelser havde stilarter som, skandinavisk eller asiatisk. Værelset er ca 19 m2 og indeholder en dobbeltseng, en behagelig stol med et lille bord, et skrivebord, et skab og et badeværelse. Udsigten fra værelset var lige ud i hovedhallen i SkyCity. Derfra kunne jeg se ud til standpladsen og en del af landingsbanen. Skrivebordet var okay at sidde ved, og stolen var god. Internettet var super hurtigt, så det var lækkert at arbejde med. hvilestolen var også behagelig at sidde i og se TV osv.

Det vigtigste er sengen, og det var rummelig og komfortabl for én person. Søvn kvaliteten var tilfredsstillende!

Badeværelset var ikke er større, end det absolut skulle være, og jeg hader rent faktisk at tage brusebad i et badekar. Der er altid trangt og ukomfortabelt. Udover at Badekaret er lavet pygmæer …. Men man kunne dog sidde på toilettet og tale i telefon samtidig.

Værelsets minibar havde de nødvendige drikkevarer, men den var af den type, at når du løfter drikkevaren ud af minibaren, ryger den på regningen. Dette betød, at det ikke var muligt at afkøle egne drikkevarer. Og priserne for varer i minibaren var ikke ligefrem billige priser.

Jeg var ude med et andet selskab om aftenen og vendte tilbage til hotellet klokken 2330, virkelig klar til en godnatdrink, men linjen var allerede lukket. Hotellets bar og restaurant beliggende på en afsats over den store sal i SkyCity, følger åbenbart åbningstiderne som de andre butikker har der.

Efter en god nats søvn, klokken tidligt, var nødt til at tjekke ind til min flyrejse klokken 08.00. Morgenmaden var inkluderet, og selvom jeg havde dårlig tid, lykkedes det mig at få en hurtig morgenmad. Da jeg prioriterede morgenmaden, var der desværre ikke tid til billeder, men Morgenmaden havde alt man kunne tænke sig af kolde og varme retter. Så jeg fik en god morgenmad, som lagde et godt fundament for noget, der skulle blive en lang dag. Eneste minus var, at det var trangt imellem bordene i restauranten.

Hotellets barområde

Checkout gik lige så hurtigt, som check-in og et par minutter senere stod jeg foran check-in skranken i Terminal 5. Ekstremt praktisk at overnatte i lufthavnen!

Hotel fakta:

Navn: Radisson Blu Hotel Sky City

Adresse: Pelargangen 1 Sky City, Arlanda – Stockholm

Antal værelser: 260, fordelt i standard, familie, businessclassrom og enkelt-soveværelses suiter.

Restaurant/bar: 1/1 Dog kun åben indtil 23.00

Roomservice: 24 timer, men med meget reduceret udbud mellem 23.00 og 05.00

Andre faciliteter: Fitness (drevet af SATS), gratis internet (op til 13,5 Mbit / sek)

Mødelokaler: 36 – stort separat konference område.

Bonus Program: Club Carlson

Min status: Red (lavest)

Optjening: 20 Gold Points pr USDollar brugt på hotelværelser og mad/drikkevarer opkrævet på dit værelse.

Priser: Standard fra 1395 SEK i weekenden, og fra 1890 SEK på hverdage. Business Class værelser fra 350 SEK i tillæg.

Artiklen er oprindeligt skrevet af Erling fra Bonusfeber.no

• Godt gratis internet
• God morgenmad, allerede fra kl 04.30

Cons

• Flere værelser har kedelig udsigt
• Personligt kan jeg ikke lide at tage brusebad i et badekar
• Ingen plads til egne varer i minibaren.
• Lidt tidligt at lukke bar og restaurant kl 23.00, når folk kan ankomme temmelig sent
• Ikke muligt at åbne vinduet op, men måske fair nok i en lufthavn?
• At jeg ikke var flittig nok til at tage billeder under mit ophold…..

Komfort/rum

Faciliteter

Service

Value4Money

Generel Vurdering

Konklusion

Et praktisk hotel at bo på, hvis man ønsker at blive i eller i nærheden af lufthavnen. God seng, hurtigt internet og en god morgenmad. Dog var prisen lige i overkanten på hverdage.