Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
SAS have premiereflyvning på deres nye SAS Airbus A320neo den 26. oktober, hvor InsideFlyer også var med på turen i SAS Plus. Nu 14 dage senere er vi klar med en beskrivelse af, hvordan det er at rejse i SAS Go ombord på denne nye flytype.
Den nye kabine for kort- og mellemdistanceruterne er bestemt flot. Den holdes i de grålige nuancer og med det lyse træ look, som også findes i langrutekabinerne. Det er lidt på den kedelige side med de grålige nuancer, men jeg vil faktisk sige, at det bringer ro, da der ikke er for mange forstyrrende og kraftige farver, som slår igennem.
Lyset i kabinen er også en ting, som vil være med til at øge den samlede komfort. Lyset, som er 100% LED, kan sættes i mange forskellige kombinationer. At dette tilpasses tidspunktet på dagen vil hæve den oplevelsen.
Sæderne
Pladsen ombord er også ganske god. De nye sæder fra firmaet Recaro er lavet på en sådan måde at når det ligges tilbage, så bibeholdes pladsen til knæene til den som sidder bagved. Du kender sæderne fra andre flyselskaber, men SAS har valgt at opgradere deres sæder med en ekstra blød pude. Dette gør at sædet ikke er så hårdt at sidde på, som ved for eksempel det setup Lufthansa bruger. Et klart plus til SAS i karakterbogen for dette tiltag.
Der er USB stik til hver sæde, så du kan efter en travl dag på kontoret også få ladet din Smart Phone eller Tablet op. Dette er en meget praktisk feature og godt tænkt af SAS at tilbyde dette.
Mad og drikke
Når du rejser i SAS Go, så er der ikke noget mad med i prisen. Dette er i tråd med mange andre flyselskaber og senest vil British Airways også fra januar 2017 begynde med et buy on board koncept, hvor selv kaffe og te vil koste penge.
På SAS får du kaffe og te gratis, og du kan også bede om et glas vand uden at det vil koste dig noget. Så sammenlignet med andre flyselskaber i Europa, så er dette helt på niveau og også bedre end hvad British Airways kommer med.
Du kan købe morgenmad på denne korte tur mellem København og Stockholm. På returen om aften var det muligt at købe en polarrulle med ost eller røget svinekød. Dette er en af de ting jeg ikke forstår SAS tilbyder. Det er meget “lokalt” og jeg ville fortrække mulighed for at kunne købe en regulær sandwich i stedet for. Der er ikke meget mad i en polarrulle til 30,- kroner, så du skal ikke forvente at bruge tiden i luften på at spise aftensmad.
Du kan se menu her.
Wifi
Der er desværre ikke Wifi i denne Airbus A320neo endnu. SAS har informeret om at dette først kommer i andet halvår af 2017, så vi må vente lidt endnu. Men til den tid kommer SAS med noget af det hurtigste Wifi, du kan få adgang til i luften. Så ifølge SAS er det slut med en langsom forbindelse og du vil reelt kunne streame fra Netflix (hvis SAS åbner op for dette). I dag har et helt SAS langrutefly 8 Mbit at deles om. Det nye Wifi setup vil tilbyde hele 12 Mbit til hver passager.
[…] Læs om vores oplevelse ombord på den nye flytype her! […]