Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Afledt af blandt andet corona-krisen, befinder Thai Airways sig i et dybt økonomisk hul. Derfor sætter de nu 34 fly til salg.
Med en gæld på omtrent 68 milliarder kroner, eller 332 milliarder baht, er Thai Airways i gang med en større rekonstruktion, som i bedste fald skal sikre selskabets overlevelse. Det har den thailandske regering krævet, i stedet for at betale for selskabets overlevelse i dets nuværende form.
I den forbindelse, har selskabet nu sat en del ældre fly fra deres flåde til salg, for at skaffe kapital, for at skaffe kapital til at tilbagebetale de mange kreditorer.
Det er primært langdistancefly, som er sat til salg. Herunder dem med den ultimativt dårligste brændstoføkonomi i flåden. Så selvom det er en god måde at skaffe likviditet på, er det også en udemærket finte til at gøre flåden mere økonomisk.
Flyene som er sat til salg er følgende:
- 10 stk. Boeing 747-400, produceret mellem 1993 og 2003
- 6 stk. Boeing 777-200, produceret mellem 1996 og 1998
- 6 stk. Boeing 777-300, produceret mellem 1998 og 2000
- 2 stk. Boeing 737-400, produceret mellem 1992 og 1993
- 3 stk. Airbus A340-500, produceret mellem 2005 og 2007
- 6 stk. Airbus A340-600, produceret mellem 2005 og 2008
- 1 stk. Airbus A300-600, produceret i år 1993
Kun få af flyene er stadig aktive i selskabets flåde, mens de fleste i forvejen blot var opmagasinerede.
Foto: Thai Airways.
Skriv et svar