TUI er de mest bæredygtige i rejsebranchen igen i år

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

For andet år i træk vinder TUI prisen som det mest bæredygtige varemærke i den danske rejsebranche.

Det viser årets opgørelse fra Europas største varemærkestudie om bæredygtighed (Sustainable Brand Index), der publiceres i Danmark for ottende år i træk.

5910 forbrugere har stemt på TUI som det rejseselskab i Danmark, de mener, er mest bæredygtigt. Det er andet år i træk, at TUI løber med den titel.

Rejseselskabet startede tilbage i maj 2019 som det første herhjemme med at klimakompensere for egne fly og hoteller. Siden da, har de blandt andet afskaffet rødt kød på egne fly og taget projekter i virksomhedens fond, TUI Care Foundation, til nye højder. På Atmosfair Airline Index’ opgørelse sidste år, var selskabets nordiske flyselskab også at finde øverst på listen over de mest CO2-effektive flyselskaber i verden.

Vi er en global virksomhed, og det er derfor vigtigt for os, at vores initiativer har global effekt. Med vores størrelse har vi et ansvar for at være frontløbere på det her område og det vil vi fortsætte med.

Mikkel Hansen, kommunikationschef, TUI Danmark.

5910 forbrugere er blevet adspurgt om 247 varemærker inden for 23 forskellige industrier i løbet af undersøgelsen.

Billede: Wikimedia Commons

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *