Velkommen til Radisson Rewards – Det tidligere Club Carlson

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Club Carlson, som er medlemsprogrammet for blandt andet Radisson Blu og Park Inn hoteller, skifter i dag navn til Radisson Rewards. Men er det bare en navneændring eller er der også sket andre ting sammen med navneskiftet? Det ser vi nærmere på i denne artikel.

Lad os slå fast med det samme, der er ikke sket nogle større forbedringer i forbindelse med navneskiftet. Det var ellers en rigtig god grund til at gøre op med nogle af de regler, som var mest irriterende hidtil. Det var f. eks. at man som Concierge (dette skifter navn til Platinum) kun kan få morgenmad for en person og ikke for alle som bor på ens værelse, samt skabe lidt større forskel mellem de to øverste niveauer (morgenmaden er faktisk den eneste reelt forskel).

De fire største forskelle, som er sket er at:

  • Øverste niveau i programmet skifter navn fra Concierge til Platinum
  • Der laves om i måde optjeningen beregnes på. Tidligere var det en procent sats og nu bliver det så et antal point per dollar brugt
  • Silver og Gold medlemmer optjener mindre
  • Radisson Collection indføres for kædens bedste hoteller

De opdaterede status niveuer

Der er forsat 4 statusniveauer i medlemsprogrammet. De har dog fået nye navne og der er ændret på hvor mange nætter/point du skal optjene for at stige i neveauerne.

Som nævnt tidligere, så er det nye navn for topniveauet ændret fra Concierge og til Platinum. Startniveauet har også ændret navn fra Red og til Club. De to midterste niveauer Silver og Gold bibeholder deres navn.

Optjeningen har også ændret sig på alle niveauer. Det er nu lettere at komme fra første niveau, som du får blot ved tilmelding, og til Silver. Tidligere skulle der 15 nætter eller 10 besøg til. Nu kan du blive Silver ved 9 nætter og 6 besøg. Det samme gælder for topniveauet Platinum, hvor du i stedet for 75 nætter kan klare det med 60 nætter. Antallet af besøg er dog det samme med 30 besøg.

Se i oversigten herunder de nye kriterier:

Eftersom flertallet nok får deres status ud fra antallet af besøg og ikke antallet af nætter, så vil disse ændringer ikke betyde så meget for de fleste.

Når det kommer til optjeningen, så vil der kunne komme en lidt større ændring. I det nye program, så går det fra en bonus i procent, som tildeles beløbet til at være et antal af point per brugt dollars.

I oversigten herunder ses de nye optjeningsrater:

Et eksempel på den nye optjening er for de 4 niveauer således ved en overnatning til en omkostning på150 US dollars (alt inklusiv)

  • Club (Red) tjente tidligere 3.000 point og tjener nu 3.000 point
  • Silver tjente tidligere 3.450 point og tjener nu 3.300 point
  • Gold tjente tidligere 4.050 point og tjener nu 3.750 point
  • Platinum (Concierge) tjente tidligere 5.250 point og tjener nu 5.250 point

Så for startniveauet Club og topniveauet Platinum er optjeningen uændret. For Silver og Gold niveauet, så er der færre point at hente i det nye program. Det er også der, de fleste medlemmer sikkert befinder sig. Dermed er dette en forringelse af programmet og noget som giver en overordnet besparelse for Radisson, da de ikke skal udbetale så mange point, som senere kan bruges til gratis overnatninger.

Lad os se på de opdaterede fordele

der nu er indført 2 flasker vand til alle medlemmer

Radisson Collection

Det nye navn betyder også noget for den samlede kædes navn. Den hed tidligere Rezidor Group og nu har den også fået et nyt navn Radisson Hotel Group.

Det er følgende hoteller som fremover er en del af Radisson Hotel Group:

Som det ses af ovenstående visning af “brands” er Quorvus Collection forsvundet og erstattet af Radisson Collection. Det betyder at følgende hoteller nu er blevet en del af Radisson Collection:

  • Radisson Collection Hotel, Royal Copenhagen
  • Radisson Collection Strand Stockholm, Sweden
  • Radisson Collection San Marco Venice, Italy
  • Radisson Collection Ukraina Moscow, Russia
  • Radisson Collection Paradise Resort & Spa Sochi, Russia
  • Radisson Collection Royal Mile Edinburgh, Scotland
  • Radisson Collection Warsaw, Poland
  • Radisson Collection Ikoyi Lagos, Nigeria
  • Radisson Collection Agra, India

Der er også 5 hoteller, som kommer til at indgå i Radisson Collection, dog uden at blive omdøbt. De markedsføres forsat under eget navn grundet:

  • The May Fair London, United Kingdom, A Radisson Collection Hotel
  • Old Mill Belgrade, Serbia, A Radisson Collection Hotel
  • Symphony Style Kuwait, A Radisson Collection Hotel
  • Hormuz Grand Muscat, Oman, A Radisson Collection Hotel
  • The Emerald Grand & Spa Lagos, Nigeria, A Radisson Collection Hotel

Radisson Collection hotellerne beskrives som følgende:

En oplevelse af det fremragende. Af noget usammenligneligt. Et særligt tilfælde. Til inspiration for de lejligheder, hvor der er et usædvanligt spillerum. Sjældne øjeblikke, hvor følelsen har magten. Det er de kvaliteter, der muliggør det ekstraordinære. Kvaliteterne, der gør vores hoteller til noget særligt. Velkommen til det exceptionelle.

Radisson Collection er en ny generation af ikoniske hoteller, der er helt sig selv. En kollektion af exceptionelle hoteller, hvor der ikke er to ens – her er individualismen vores stærkeste fællestræk.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Trackbacks & Pingbacks

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *