Vi har en simplere måde at rejse hurtigere og mere sikkert i fremtiden

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Tænk på tiden før corona pandemien. Du pakkede din kuffert eller trolley og tog ud til lufthavnen. Du stillede dig op i skranken for at checke din kuffert eller trolley ind og fik en bagagekvittering. Så gik du igennem sikkerhedskontrollen og senere ud til gaten. Vi har kigget efter muligheder for at gøre dette mere simpelt, hurtigere og mere sikkert via teknologien.

Denne artikel er lavet i samarbejde med BAGTAG

Når du skal ud på din næste rejse – forhåbentlig inden for længe – så er der helt sikkert aspekter som du måske har en øget fokus på. Større afstand og mindre kontakt til andre mennesker på din vej igennem lufthavnen.

Med mindre kontakt kunne det være ikke at stå for længe i kø ved en check ind skranke eller benytte den automatiske check ind automat, som tusindvis af andre rejsende har benyttet før dig.

Digitale løsninger til rejse nemmere og mere sikkert

Ved at øge din fokus på at bruge digitale løsninger, så kan formindske antallet af gange du har kontaktflader med andre mennesker på din vej igennem lufthavnen. Du benytter dig sikkert allerede i dag af online check ind via flyselskabets app. Men har du bagage med, som skal checkes ind, så skal du forsat igennem flere kontaktpunkter for at aflevere din kuffert eller trolley.

At stå i kø og spilde tiden på at vente på at kunne aflevere din bagage er noget de fleste frequent flyers forsøger at undgå så meget de kan. I en tidligere undersøgelse som InsideFlyer lavede sammen med firmaet BAGTAG, så siger over 60 % af deltagerne af de forsøger at rejse uden at skulle checke bagage ind. Hovedårsagen var at minske den tid der spildes ved at stå i kø før og efter selve flyveturen.

I samme undersøgelse siger deltager dog også, at når de har checket deres bagage ind, så giver det dem en mere komfortabel rejse igennem lufthavnen og i flyet, da besværet er forsvundet. Det er lettere igennem sikkerhedskontrollen, nemmere igennem lufthavnen og nemmere når der er boarding, hvor der ikke skal findes plads i den typiske alt for overfyldte hattehylde.

Vi har netop gået sammen med BAGTAG (Reklamelink) for at lave denne undersøgelse. Det var interessant om ikke at nogle af de kritiske kontaktområder og nemheden kunne løses ved hjælp af teknologien – altså ved at gøre mere end blot online check ind via sin smart phone.

Et elektronisk bagagemærke styret fra din smart phone

Et elektronisk bagagemærke gør at du helt kan undgå flere kontaktpunkter i lufthavnen. Ingen brug af self-service automaterne og mindre tid igennem sikkerhedskontrollen.

Der har været flere forsøg tidligere på disse elektroniske bagagemærker. Lufthanda gruppen og luksusmærket Rimova havde tidligere en række trolleyer med et indbygget elektronisk bagagemærke.

BAGTAG har brugt de sidste par år med at lave et generisk elektronisk bagagemærke. Så det er ikke påkrævet en bestemt kuffert eller bestemt flyselskab – der er en helt række af dem og listen bliver løbende længere. Lige nu er det de store flyselskaber som KLM, Lufthansa, SWISS og China Southern (Reklamelink) som tilbyder at du kan bruge BAGTAG løsningen.

Løsningen virker ved at du laver et normalt check ind online til din flyvning. Så vælger du den mulighed at du bruger BAGTAG til dit bagagemærke via flyselskabets app. App’en vil derefter opdatere dit BAGTAG, som du har monteret sikkert på din kuffert eller trolley. Så simpelt er det og du er klar til at bevæge dig ud til lufthavne og aflevere den til bagage afleveringen i check ind området. Det eneste du skal gøre er at aflevere den selv og vise dit elektroniske boarding kort. Så minimal kontakt.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Kommentarer

  1. Frank siger

    Såvidt jeg kan se er bagtag en elektronisk device med en skærm. Hvis det er korrekt, så vil jeg stille store spørgsmåls tegn ved hvor længe den vil holde til div. flyselskabers hårdhændede behandling af indcheckede kufferter. Indtil videre er det lykkes dem at ødelægge 2 af de dyre Samsonite modeller for mig. Modeller som ellers går for at være særligt modstands dygtige over for flyselskabernes hårdhændede behandling af kufferter.

    Noget helt andet. Hvad med batteri levetid på bagtag devicen? Jeg ved godt at den næppe bruger ligeså meget strøm som en mobil telefon, men den må alligevel have en sender/modtager for at man kan opdater den trådløs. Sammen med skærmen er det noget som bruger meget strøm. Specielt når der ikke her forbindelse til den enhed det er parret med hvis det er Bluetooth. Hvis det er mobil telefoni teknologi. Hvordan slukker man det så i flyet? Skærmen skal vel også være tændt næsten hele tiden. Den skal jo være tændt når bagtag’et skal scannes hvilket jo normalt sker fuldautomatisk, og det vil ikke være særligt praktisk at baggage medarbejderne skal tænde det manuelt.

    I bund og grund kan jeg ikke se hvordan bagtag gør rejse livet særligt meget letter. Nok nærmer tværtimod. Det er endnu en app man skal have på sin telefon og dermed endnu en ting som bliver problematisk når ens tlf. løber tør for strøm. Alt dette for at spare udprintning og påsætning af en baggage strimmel.

    • Henrik Olsen Henrik Olsen siger

      Hej Frank,
      Som altid godt med kommentarer til vores artikler 🙂
      Denne artikel var ikke ment som en teknisk og funktionel gennemgang af produktet – dette må vente til vi kommer ud at flyve igen sådan for alvor 🙂
      Men – for at komme med svar på nogle af dine spørgsmål, så skal du ikke bruge endnu en app, da den er integreret med de flyselskabers app der bruger det – f.eks. KLM eller Lufthansa. Batteritiden er klar til 2500 flyvninger og løber du tør før du ombyttet den til en ny. Den er “altid tændt” så der skal ikke trykkes på den fra noget personale i lufthavnene eller af bagagesystemernes automatiske skanninger.
      Den er testet og godkendt i de nævnte flyselskaber i artiklen, samt været i over 300 lufthavne. Så skærmen går ikke i stykker forsikrer BAGTAG os om 🙂
      Så de har tænkt sig om og blandt andet lært af de tidligere løsninger på området – derfor er det nok også grunden til at flere flyselskaber sætter deres navn på – samt ændrer deres egne app’s til at kunne bruge BAGTAG. Hvis det ikke virkede så ville de nok ikke bruge den slags penge her i coronatider.
      Hilsen
      InsideFlyer

      • Frank siger

        Nu flyver jeg med en del flere flyselskaber end bare Lufthansa og KLM og ofte på rejser hvor der indgår flere flyselskaber.

        Omkring batteri levetiden, så er der jo STOR forskel på hvor lang de forskellige flyvninger er. Indenfor Europa er det typisk under 4 timer fra man ankommer til første lufthavn og til man forlader den sidste, mens en intercontinental rejse typisk er +10 timer fra man ankommer til første lufthavn og til man forlader den sidste. Er de 2500 flyvninger beregnet på basis af de korte eller lange flyvninger?

        Omkring holdbarheden, så vil jeg fortsat stille spørgsmål til om den kan holde til flyselskabernes baggage håndtering. Jeg undre mig sommetider over de skader min indcheckede baggage får. Særligt ting som sidder uden på en kuffert er i stor risiko for at brække af.

        • Henrik Olsen Henrik Olsen siger

          Vi har ikke fået at vide om det er korte eller lange flyvninger eller et gennemsnit. Det vi fik at vide var at løb den tør for strøm, så bytter de den gerne. Så er vi som sådan glade på det punkt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *