Dagbog fra en pilotstuderende – Uge 34

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Billedet ovenover er taget håndfrit og har ikke forstyrret mig i min flyvning

Så er det blevet mandag og jeg er klar med endnu en lille dagbog.

Som jeg skrev i mit sidste indlæg, planlagde jeg en tur til Maribo, som skulle flyves om mandagen.
Og da jeg stod op, kl. 6:30, så vejret fantastisk ud. Ikke en sky på himmelen, og jeg var klar til af lyve til den anden ende af Danmark.

Min tur til Maribo

Jeg kørte ud i lufthavnen, for at trække flyveren ud og tanke den, og briefede kort med min instruktør omkring turen. Efter en kort briefing, var jeg klar til at lette. Lige så snart jeg var kommet i luften, kunne jeg se at hele Jylland var dækket af skyer. Og de blæste ind over Djursland. Jeg var lidt splittet på, om jeg skulle fortsætte, for ned omkring Fyn, var der ingen skyer, så det var i princippet muligt at fortsætte. Så det gjorde jeg. Da jeg fløj ud af Djursland, blev jeg krydset af vandflyveren under mig. Meget sjovt at se.

Fortsætte eller vende om

Efter at være fløjet over Samsø, kiggede jeg hurtigt bagud, og kunne se at hele Djursland var dækket i lave skyer og efter at have været i kontakt med min instruktør blev vi enige om, at jeg var jeg nødt til at fortsætte. Over Knudshoved, havde jeg en del skyer på højre hånd, så jeg fløj ned, for at se hvor lavt de lå. Og da jeg nærmede mig 500 fod, og endnu ikke var under dem, begyndte jeg at blive lidt presset. I værste fald, måtte jeg ty til Odense, og vente til de var væk. Men der var stadig skyfrit på resten af Fyn og længere sydpå, så jeg besluttede mig for at forstætte, og så måtte jeg jo vente i Maribo, hvis skyerne drev længere øst på i samme højde.

Tilbage igen

Efter at have krydset min hjemby, og derefter Svendborg, drejede jeg over mod Lolland. Jeg kontaktede Maribo radio, og til min store overraskelse, blev mit opkald besvaret. Det er sjældent på de små pladser i landet. Jeg spurgte om jeg måtte komme ind og lande, og var heldig nok til at det kunne lade sig gøre. Jeg spurgte om det var muligt at køre af banen, og komme ind og holde på forpladsen, da jeg skulle have vendt mit kort om til Sjælland, da jeg skulle have været forbi Roskilde. Da jeg holdt og var klar til at køre ud og lette, var der en anden flyver der kaldte op, og sagde at de gerne ville ned og lande. Så jeg skulle lige vente lidt, før jeg kunne komme afsted igen. I luften gik det op for mig, at jeg ikke kunne nå forbi Roskilde, så jeg begav mig tilbage mod Århus igen. Langs østkysten af Fyn, var der skyfrit, så jeg besluttede mig for at stige til 6000 fod. Utrolig flot udsigt, og man kan virkelig se langt fra sådan en højde.

Det var meningen at jeg ville flyve over Samsø, men da jeg nåede Knudshoved, lå skyerne for lavt til, at jeg kunne tage den vej. Så jeg drejede mod vest, og fløj mod Fredericia. Her fløj jeg i samme højde som skyerne, og det var ret fedt at se dem så tæt på.

Så efter 3 timer og 30 minutter i flyveren, landede jeg igen i Århus. En god lang tur, hvor man virkelig fik set og oplevet noget. Både vejr mæssigt, men også jeg fik også set en del af Danmark fra oven.

nu står den på teori som sædvanlig. Skolen holder ikke påskeferie, da vi snart har eksamener, men jeg ønsker alle jer en god påske.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Kommentarer

  1. Henrik Olsen Henrik Olsen siger

    Hej Marc,

    Det er en fedt forsidebillede du har fået taget.

    Kunne være at der kom en video sekvens af en landing næste gang?

    Hilsen
    Henrik

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *