Dagbog fra en pilot – Kastrup tæt på

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Så er det igen blevet mandag, og endnu en gang tid til en lille opdatering her fra.

Jeg har i denne uge jeg fløjet 3 gange, men var dog sat op til 4. Tirsdag var det dog ikke særlig godt vejr, så vi blev hurtigt enige om at vi ikke skulle ud og flyve.

Onsdag skulle jeg flyve en tur med Ziggy, og vi havde planlagt en tur til Norge. Desværre var vejret igen ikke særlig godt i Norge, så vi blev enige om at flyve til Bornholm i stedet for. Og da turen til Bornholm går over København, prøvede vi at ringe til Kastrup tårn, for at høre om man kunne få lov til at flyve over lufthavnen i lav højde. Det kunne de ikke se et problem i, så længe vi lige spurgte igen når vi nærmede os.

Så da vi kom i luften og kom nærmere på København, spurgte vi om det stadig var muligt at flyve over tværbanen (Bane 12/30) i lav højde. Og det var ingen problem. Så vi fløj ned i 1400 fod over København, og fløj direkte ind over midtbyen. Så vi kom ind over Kastellet, Amalienborg, Operaen og Nyhavn i 400 meters højde.

Da vi kom ud for banen fløj vi ned i 600 fod og fik lov til at overflyve banen i mindst 500 fod. Så vi blev i 600 fod, for at være på den sikre side.
Og så gik det ellers stærkt med at tage billeder. Det var sindssyg flot at se Kastrup fra luften. Især fordi vi fløj over mens A380’eren var ved gaten. Da vi havde fløjet over og nydt synet, vendte vi snuden mod Bornholm og fløj over mod den danske klippeø.

Ved Bornholm lavede vi det der hed en circling. Her anflyver man den ene bane og brækker derefter af til den ene side, for at flyve langs banen og lande på den modsatte. Det foregår i lav højde og bruges hvis det kun er den ene bane har indflyvningsudstyr.

Da vi landede i Bornholm, vidste vi ikke rigtig hvor vi skulle hen. Så vi kiggede på vejret og blev enige om at vi ville flyve til Nörrkøbing. Så vi fik tanket og betalt og fløj derefter op mod det svenske.

På vej til Nörrkøbning begyndte skyerne at komme igen, men heldigvis fløj vi over dem, så vi havde blå himmel hele vejen til Nörrkøbing. Efter at have landet og tanket i Nörrkøbing skulle vi ind og betale. Dog var der ingenting i lufthavnen der var åbent, ud over passagerservicen, så vi fik betalt og budt på en kop kaffe og lidt kage. Efter at få tanket depoterne op, gik turen hjem til Århus. Her fløj vi lige over skyerne, og til tider igennem dem, så man fik en god fornemmelse af at flyve hurtigt. Undervejs til Århus fik vi også udsigt til en flot solnedgang. Dog var min telefon gået tør for strøm, så jeg havde ikke mulighed for at tage nogle billeder efter Nörrkøbing.

Det var alt for denne gang. I næste uge færdiggør jeg forhåbentlig min SPIC, og så skal jeg til at træne motorfejl og nødprocedurer igen, inden det om kort tid står på prøve.

Indtil næste gang



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *