Accor Hotels halverer statuskrav og udvider gratis ombooking til hele verden

accor all

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Accor Hotels følger efter mange flyselskaber og hotelkæder, og tillader nu også gratis ombooking i hele verden. Derudover halveres optjeningskravene for at beholde elitestatus.

Accor havde tidligere lempet ombookingsbetingelser for de mest ramte områder. På det tidspunkt var dette hovedsageligt Asien og Italien. Dette er nu blevet udvidet til at omfatte hele verden. Hvis du har en reservation med en indtjekningsdato inden den 30. april 2020, som ikke er fleksibel, kan du ændre denne rejse gratis. Dette gælder kun for reservationer, der er foretaget direkte via Accor eller hotellets hjemmeside. Du skal kontakte det pågældende hotel direkte for at ændre din booking. Husk, at hvis du ændrer, kan det være, at værelset ikke er tilgængelig på de nye datoer og den nye pris kan være anderledes.

Rejserestriktioner

Der er også lande, hvor strenge rejserestriktioner gælder. Det er blandt i nedestående lande, hvor du ikke længere må rejse. Derfor har ALL Accor følgende mere fleksible ombooking og afbestillingspolitikker.

England og Europa

Hvis du har bestilt til en ikke-fleksibel billetpris, og du rejser mellem 17. marts og 1. april 2020, kan du annullere turen gratis. Hele beløbet for reservationen refunderes.

Australien, Kina, Hong Kong, Macau, Taiwan, Cambodja, Fiji, Fransk Polinesien, Malaysia, New Zealand, Sydkorea, Filippinerne, Singapore, Indien og Vietnam.

Hvis du har en reservation til et ophold inden den 30. april i et af ovenstående lande, kan du annullere det gratis. Hele beløbet for reservationen refunderes også her.

Mellemøsten og Afrika

Det samme gælder som ovenfor. Hvis du bor på et hotel i dette område inden den 30. april, kan du annullere opholdet gratis. Beløbet refunderes til din konto eller tilbagebetales til dit kreditkort.

De præcise betingelser kan læses på hotelkædens hjemmeside.

Rejsebureau eller bookingssite

Har du ikke bestilt direkte hos Accor eller hotellet, men gennem et rejsebureau eller bookingssite? Så kan der gælde andre regler. Hvis du derfor har reserveret f.eks. via Hotels.com, Booking.com, Expedia, rejsebureau eller en anden udbyder, skal du kontakte dem i stedet for hotellet. De kan hjælpe dig med ombooking eller afbestilling.

Adagio

Har du planlagt et ophold hos hotelmærket Adagio? Også her er der lempet for betingelserne. Dette gælder for områder i Asien, USA, Italien og flere lande i Mellemøsten. Du kan i mange tilfælde ombooke indtil 31. december 2020. Mere om dette på Adagio’s-hjemmeside.

Lempelse af optjening til status

Loyalitetsprogrammet ALL Accor halverer samtidig alle statuskrav. Statusholdere (Silver, Gold og Platinum) behøver kun at tjene 50% af det normale antal nætter eller statuspoint.

Det vil sige, at hvis du nu har sølvstatus, skal du i stedet for 10 nætter kun optjene 5 nætter for at beholde din status. For guldstatus er det 15 nætter i stedet for 30 og for Platinum 30 nætter.

Accor følger hermed efter mange andre hotelkæder. Vi har samlet en oversigt over ændrede optjeningskrav fra de forskellige hotelkæder.

Denne artikel er baseret på en artikel oprindeligt skrevet af Marco fra vores søsterside Insideflyer.nl.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *