Anmeldelse: Clarion Hotel Copenhagen Airport

I forbindelse med min og familiens sommerferie i år, havde vi en tidlig SAS-afgang fra København. Vi er bosat i Aarhus-området og tilslutningsfly kostede markant mere end vores billetter videre. Vi valgte derfor den magelige løsning og kørte til København dagen før og bookede en nat på Clarion Hotel Copenhagen Airport.

Opholdet blev naturligvis booket i forbindelse med Clarions kampagne i anledning af kædens overtagelse af hotellet fra Hilton tilbage i april i år. Det gav en fin rabat og dobbelt op på point til Clarions fordelsprogram Nordic Choice Club.

Beliggenhed

Mange rejsende har stiftet bekendtskab med hotellet da det var en del af Hiltons portefølje og som navnet antyder, ligger hotellet blot et stenkast (eller to minutters gang) fra Københavns Lufthavn.

Check-in

Der var en del mennesker i lobbyen da vi ankom, men alligevel gik check-in hurtigt. Den venlige receptionist bekræftede detaljerne i vores booking, bekræftede at morgenmad var inkluderet, registrerede mit kreditkort og så var vi på værelset indenfor fem minutter!

Værelset

Vi havde booket et Familieværelse som er på ca. 45kvm.

Hotellet var bekendt med, at vi rejste med vores 3-årige søn. Alligevel stod der ikke en børneseng klar til ham. Sovesofaen var ej heller slået ud og redt op. På vej ud for at finde noget aftensmad, nævnte jeg den lille svipser for personalet i receptionen og fik en undskyldning og med et smilede lovede man mig, at der ville blive redt op i sovesofaen. Alt var rigtigt nok på plads da vi kom tilbage nogle timer senere.

Vores Familieværelse

Med 45kvm. at boltre sig på, er der rigeligt plads til en dobbeltseng, sovesofa, et skrivebord samt en lænestol.

Herudover finder du på værelset et fladskærms-TV, en minibar og en elkedel.

Fra de store vinduer havde vi et flot kig ud over Øresund og de landende fly i Københavns Lufthavn.

Den komfortable dobbeltseng

Sengen var komfortabel, ikke alt for blød, og jeg sov som en sten. På begge sider af sengen findes stikkontakter, så du kan lade din telefon eller tablet.

Badeværelset

På badeværelset er der også fint med plads, selvom der ud over toilet og to håndvaske, både er bruser og badekar.

Værelset var som helhed ganske nydeligt og rent, og designet er meget skandinavisk. Til gengæld synes jeg at, badeværelset trænger til en overhaling. Det var noget slidt i kanterne.

Restauranten

Vi spiste kun morgenmad på hotellet. Den var til gengæld god og omfattende! Her findes alt hvad hjertet begærer ud i brød, frugt og æg med mere.

I et lille område for sig, har hotellet opsat en lille børnebuffet. Meget fin detalje.

Fokus på de små gæster

Serviceniveau

Alle vi var i kontakt med på hotellet, var venlige og imødekommende. De småproblemer vi havde blev klaret uden tøven og med et smil.

Conciergen var også hurtig til at vinde vores 3-åriges gunst, ved at give ham en ballon mens jeg var ude for at parkere vores bil efter ankomsten. En lille gestus, men den betød alverden for en lille gut, som var ved at være lidt træt.

Faciliteter

Af hotellets faciliteter benyttede vi blot den gratis WIFI, som til gengæld var hurtig og stabil.

Overordnet indtryk

Hvis du vil bo tæt ved lufthavnen i København, kommer du ikke tættere på end Clarion Hotel Copenhagen Airport!

Derudover synes jeg serviceniveauet var rigtig fint og serveret med et smil. Vores værelse var også nydeligt og velindrettet.

Jeg kan dog ikke lade være med, at glæde mig til at se hvad den bebudede renovering af hotellet vil gøre ved helhedsindtrykket. Hist og her kan man godt se, at hotellet har nogle år på bagen.

Overblik

Pros

+ Beliggenhed klods op ad lufthavnen
+ Personalet
+ Omfattende morgenmadsbuffet
+ Gratis WIFI

Cons

- Værelserne trænger til en opgradering

Service

Lokation

Værelse

Features

Value

Generel Vurdering

Konklusion

Til vores formål var hotellet perfekt, men sin beliggenhed 1 minuts gang fra Terminal 3! Personalet var alle venlige og imødekommende. For den pris jeg betalte, kampagne til trods, kunne jeg dog godt ønske mig nogle federe værelser.