Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Har du eller dine børn brug for et hotel i København, så reserver et værelse på Moxy. Jeg er helt begejstret over stilen og servicen. Prisen er ganske god. Du optjener nætter og point i Marriott Bonvoy.
Jeg skulle bruge et hotelværelse i København – og da jeg lige nu har en challenge hos Marriotts loyalitetsprogram Marriott Bonvoy, begyndte jeg min søgning på Marriotts hjemmeside, selvom Marriott i København normalt koster meget mere, end jeg er villig til at betale. Men da der også er andre hoteller i loyalitets programmet Marriot Bonvoy, håbede jeg på at finde noget, der passer lidt bedre til pengepungen. Jeg faldt straks over, at der er kommet et ny hotel i Sydhavnen, som koster en tredjedel af, hvad Marriot ville have: Moxy. Det måtte jeg prøve.
Jeg kender ganske lidt til Moxy, da jeg tidligere har oversat en anmeldelse af Moxi Berlin Ostbahnholf – så jeg så meget frem til mit ophold.
Beliggenhed
Hotellets adresse er: Sydhavns Plads 2. Goggle angiver en anden adresse, men Moxy er placeret rigtigt på kortet.
[googlemaps https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d2251.1227066411024!2d12.537966115775376!3d55.652074680526546!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x465253d146fcd35f%3A0x9cf750bedee54811!2sMoxy+Hotel!5e0!3m2!1sda!2sdk!4v1554617305902!5m2!1sda!2sdk&w=600&h=450]
Det ligger tæt på flere busstoppesteder og S-togs stationen Sydhavns Station. Så det er let at komme til Hovedbanegården – og derfra videre til lufthavnen. Hotellet ligger ud til Ringvej O2 – og derfor også let at komme til i bil. Men da jeg kom med fly fra udlandet og ikke rigtigt kender bus- og S-togsnettet i København, valgte jeg at tage en taxa fra lufthavnen. Chaufføren kendte godt hotellet – men det var hans første tur dertil. Under mit ophold havde jeg i alt 5 taxature til hotellet – og 3 af chaufførerne kendte hotellet. Det er ret godt, når det er mindre end 3 uger siden hotellet åbnede.
Den rustrøde bygning
Hotellet, der åbnede 18. marts, er nemt at få øje på. Bygningen er rustrød. Det er fordi facaden er beklædt med jernplader, der er godt oxideret – og dermed giver den meget karakteristiske farve
Aben tager i mod
Det første, du ser når du kommer ind på hotellet er et stort vægmaleri med motiver fra København. På gulvet sidder en abe med røde høretelefoner, som tager i mod gæsterne.
Receptionen ligger lige til venstre for indgangen. Den er bemandet med et meget serviceminded personale. De fleste medarbejdere kommer fra udlandet og derfor foregår al kommunikation normalt på engelsk (der er dog også et par dansktalende medarbejdere). Hotellet har en kombineret reception og bar. Der er et stort fællesområde, hvor du kan arbejde, nyde en kop kaffe eller spille spil.
Gæsterne kan også bruge det lille mødelokale i stueetagen.
Skulle du have brug for at motionere, du kan vælge at løbe en tur i området omkring hotellet – eller bruge lidt tid i Moxys fitness lokale
Gratis kaffe hele dagen
Moxy stiller forskellige faciliteter til rådighed. Det er næsten ligesom at være hjemme. Hele dagen kan hotellets gæster hente gratis kaffe fra kaffemaskinen i fællesområdet. Hvis man er mere til te, så er det naturligvis også muligt.
Gæsterne kan også varme medbragt mad i mikrobølge ovnen i fællesområdet, hvor Moxy har fyldt hylden med forskellige saucer, ketchup og mayonnaise, der frit kan benyttes.
Værelset
Jeg valgte at bo på et standard værelse med en Queen size seng. Værelset et på 16 kvadratmeter og derfor meget kompakt. Der var plads til den store seng, en lænestol og et lille skrivebord. Mere skulle jeg heller ikke bruge, da jeg jo også kunne benytte det store fællesområde i stueetagen.Jeg var meget glad for badeværelset, hvor der er en god bruserkabine, så jeg slap for at hoppe op i badekaret, som man stadig skal mange steder. Jeg sov rigtigt godt i sengen.
Værelset har et 43 tommers TV med et pænt udvalg af danske, nordiske, tyske og engelske kanaler. Dertil kommer at det har Chromecast, som betyder, at du kan bruge dit Netflix abonnement, når du overnatter på hotellet.
Jeg manglede 2 små ting på værelset: Et klædeskab og et pengeskab. Det er ikke fordi jeg går rundt med så mange værdigenstande, men jeg vil gerne låse mit pas inde. Og så plejer jeg at pakke min kuffert ud, når jeg skal bo på et hotel i flere dage. Men Moxi har 3 kroge og et par bøjler på væggen. Jeg er simpelthen blevet vænnet til lidt bedre faciliteter. Men det er jo en smagssag. Da hotellet også forsøger at holde værelsesprisen på et fornuftigt niveau, må der jo også spares lidt på nogle af faciliteterne.
Jeg sover og vil ikke forstyrres
En kæk detalje er også den kendte tekst: Vil ikke forstyrres, som hænges på døren, når man gerne vil sove lidt længere og derfor ikke vil have besøg af rengøringspersonalet
Strygebræt
Værelset har ikke et strygejern og et strygebræt. I stedet har hotellet et strygerum på hver etage, hvor man kan gå hen med de krøllede skjorter. En stor poster på væggen kan inspirere gæsterne til at stryge deres tøj.
Morgenmad på Moxy
Jeg var overrasket over morgenmaden. Stort udvalg og økologiske kvalitetsvarer. Der var solide rundstykker og kompakt langtidshævet “bondebrød” og rugbrød til at skære af. Et pænt udvalg af marmelade fra “Den Gamle Fabrik” og “Fynbo”. Honning og peanut butter – naturligvis økologisk Samt Nutella til de slikmundede. Hvis du kun kan starte dagen med kødpålæg, så er der hamburgerryg, kalkunbryst, spegepølse og leverpate. Naturligvis suppleret med halve hårdkogte æg og et pænt udvalg af ost. Kun en enkelt skiveskåret ost – men et stort udvalg af smøre- og specialoste i portionspakker. Økologisk yoghurt fra Naturmælk og Arla med et pænt udvalg af mysli og tørrede frugter. Dertil kommer frisk frugt og wienerbrød til at slutte måltidet.
Kaffemaskinen maler bønnerne og brygger kaffen mens du venter. Så den er frisk og godt varm. Er du mere til te, så har Moxy et pænt udvalg af økologisk te fra Bradleys. Naturligvis er der også æblemost, appelsin juice, koldt vand samt minimælk.
Et godt lavprishotel
Moxy koster en smule mere end Københavns lavprishoteller – men denne merpris vil jeg gerne betale for at få en bedre seng, en bedre morgenmad, gratis kaffe og den ungdommelige udsmykning.
næ siger
Er det det man kalder et reklame-indlæg bare udden i skriver det? Ikke så godt. Det er der vist love for og I gør det hele tiden…
https://www.forbrugerombudsmanden.dk/nyheder/forbrugerombudsmanden/pressemeddelelser/2017/reviderede-anbefalinger-til-influenter/
Hej,
Dette er ikke et reklameindlæg. Det er en af vores mange anmeldelser af hoteller, som vi løbende laver. Forfatteren af denne anmeldelse har selv betalt for opholdet og derfor er der ikke nogen relation imellem InsideFlyer og hotellet. Det er helt egen holdning og vurdering, som i langt over 90% af vores anmeldelser er. Alle vores forfattere er folk som rejser meget og derfor flyver og besøger ganske mange hoteller hvert år.
Når vi har netop disse reklame indlæg eller at et hotel eller flyselskab har inviteret os, så skriver vi det netop tydeligt i helt i starten af artiklen, så der ikke er noget at være i tvivl om. Du kan se et eksempel på det her: https://insideflyer.dk/anmeldelse-tur-scoot-bangkok-singapore-deres-scootbiz/
Hilsen
Henrik Olsen
Ok det er ikke særlig tydeligt. og på jeres facebok bryder i det hele tiden med pointreklamer
Hej,
Den må jeg lige have forklaret lidt tydligere hvad det er vi gør forkert og hvilke pointreklamer vi kommer med. Alle vores artikler er henvendt til den hyppigt rejsende og de bonustips vi kommer med er kun for at gøre det nemmere at optjene point, som kan bruges til at rejse gratis eller mere komfortabelt for.
Det er hele grundlaget for InsideFlyer og det vi er tilstede for at gøre.
Det er de færreste ting vi tjener noget på – og dem vi gør, ligesom det eksempel jeg sendte til dig, gør vi det tydeligt klart at det er sponsoreret eller reklameindhold. Helt i tråd med reglerne på området.
Jeg vil rigtigt gerne tage en snak med dig omkring dette og de ting som bekrymre dig. Så vil du dette så send mig dine kontaktdetaljer her: https://insideflyer.dk/contact/
Så vil jeg kontakte dig hurtigt derefter.
Hilsen
Henrik Olsen
Først vil jeg takke for din kommentar, som betyder, at jeg har læst min anmeldelse igen et par dage efter jeg skrev den. Det er tydeligt, at min begejstring for hotellet er meget klart fremgår af artiklen. Jeg har også læst det link til forbrugerombudsmanden, som du har i din kommentar, blot for at være helt sikker på, at jeg ikke har overset noget.
Jeg vil derfor klart sige, at anmeldelsen hverken er bestilt eller betalt af Moxy. Jeg har selv betalt for opholdet – og ikke fået nogen form for honorar eller gave fra hotellet for at lave anmeldelsen. Jeg kender heller ikke ejeren/ejerne eller noget af personalet (det er altså heller ikke en vennetjeneste for nogen, jeg kender).
Jeg har selv taget initiativet til denne anmeldelse – og kan derfor også klart afvise, at InsideFlyer har modtaget betaling for at bringe den.
Der er en enkelt ting, jeg er i tvivl om jeg kan ifølge reglerne: Mit link til Moxys hjemmeside. Dette var i grunden tænkt som en service overfor læserne (så derfor linker jeg altid – også til andre virksomheder, som flyselskaber eller biludlejere). Jeg ved ikke, om dette link kan være omfattet af reglerne om “reklamelink”. Så det vil jeg lige undersøge lidt nærmere.
Håber, at dette afklarer din bemærkning om skjult reklame. Jeg ser også, at vores redaktør har tilbudt at tage en snak med dig. Håber du på denne måde kan få svar alle dine spørgsmål.
Jeg har tjekket op på reglerne vedr. reklamelinks – og konklusionen er klar: Ingen af linkene i denne artikel er reklamelink, da hverken InsideFlyer eller jeg får betaling for at linke til Moxy (og vi heller ikke har nogen form for aftale med Moxy)