Anmeldelse: Park Hyatt Mallorca

Park Hyatt åbnede sidste år og er Hyatts eneste hotel i Spanien/Mallorca. Et af de mange InsideFlyer medlemmer har været på besøg og giver her sin anmeldelse af hotellet.

Hotellet ligger i et forholdsvis øde område i det nordøstlige hjørne af Mallorca, cirka 1 times kørsel fra lufthavnen.

Tæt på hotellet ligger Canyamel som har en ganske udmærket sandstrand og en del turisthoteller med fortrinsvis tyske besøgende. Ikke langt derfra ligger der en af de utallige huler som Mallorca er kendt for, et besøg/rundvisning tager cirka 45 min og koster for voksne 14€ og børn det halve.

Park Hyatt er bygget op som en lille landsby, med en labyrintisk vej/stinet som er utroligt charmerende og meget kønt. Alt er så detaljerigt konstrueret og der er små græsplæner og vandløb og vandfald overalt.

This slideshow requires JavaScript.

Imellem husene er der plantet vinstokke som fungere som hække, igen utroligt indbydende og originalt.

Vi, min hustru, datter og som sædvanlig vores lille hund ankom efter en 3 timers flyvetur og 1 times køretur til hotellet lige før frokost.

Vores værelse var endnu ikke klart så vi blev placeret i deres bibliotek og fik en kop kaffe/the mens de skyndte sig at få den klargjort.

Hundepude og vandskål var allerede på værelset. God stil.

Da de var adviceret om at vi havde hund med, havde de opgraderet vores værelse til et med adgang til egen have. Og da vi ankom til værelset som vi blev kørt til af en af deres mange små golfvogne så var der foran pejsen, lagt en hundepude og mad/vandskål til den. Jeg var imponeret over deres sans for detaljerne!

Dobbeltsengen
Værelset med opredning

Værelset var med dobbeltseng, og en opredning til vores datter, badeværelse med både badekar og særskilt bruser. Toilet var af japanertypen med skyl til diverse steder.

This slideshow requires JavaScript.

Deres badeværelseamenties var fra det italienske luksusbrand Bottega Veneta, vaffelbade – og håndklæder.

På værelset stod der en skål med frugt og 3 flasker vand til os, kaffemaskinen kørte på nespresso som blev fyldt med kapsler hver gang vi næste forlod værelset.

På hotellet er der 4 restauranter, Asia som er deres toprestaurant og som navnet antyder tilbyder mad i en asiatisk stil, overfor ligger Tapas, en spansk inspireret restaurant med et rigtig godt udvalg af tapas. Vi prøvede den ad 2 omgange og var tilfredse begge gange.

Til frokost er der tæt på receptionen en cafe, ”Cafe Sa Placa” og der spiste vi også et par gange og den blev også godkendt af vores datter.

This slideshow requires JavaScript.

Morgenmaden som er klassisk Hyatt, hvilket vil sige top of the pop, der er simpelthen alt hvad man kan tænke sig, og fra en lille folder kan man udover deres imponerende buffet bede om, vafler, omelet, Egg Benedict, pandekager osv.

Pga. Vores hund som hver gang vi forlod værelset var stærkt utilfreds over at blive efterladt og derfor satte igang med en hylekoncert var vi nød til at tage hende med, hos Hyatt er det ikke noget problem at medtage hunde på deres restauranter bare man sætter sig udenfor, det havde vi heller ingen problemer med og fandt reglen ganske fornuftig, når de så vi kom med hende kom de også med en vandskål og et lille klap.

Deres spa nåede jeg ikke at opleve, men tæt på benytter de sig af en country clubs faciliteter som man som gæst kan benytte.

Derudover har hotellet cykler man kan låne af dem.

Jeg er bestemt fan af Hyatt, og især Park Hyatt, hvor de tager service til et nyt level.

Denne anmeldelse er lavet af Kenneth K, som er et aktivt medlem på InsideFlyer forummet.

Overblik

Pros

+ Pragtfuld byggestil og masser af småstræder, trapper og vandløb der er bygget ind i hinanden i et sindrigt system, nemt at fare vild i, men det gør ingenting for alt er virkeligt smukt.
+ Utrolig hjælpsom personale, altid smilende og fokus på god service.
+ Morgenmaden er så lækker og der er så meget man gerne vil smage at der er seriøs risiko for at man kommer hjem i en kraftig overvægtig tilstand.

Cons

- Jeg har virkelig svært ved at finde nogen fejl eller mangler ved hotellet,
- Et minus er for dem, som er bymennesker, er at det ligger en lille times kørsel væk fra byen, men hvorfor forlade dette lille paradis på Mallorca.

Service

Beliggenhed

Værelse

Value 4 Money

Generel Vurdering

Konklusion

Vi rejste i efterårsferien og udnyttede en promotion der gav os 4 nætter for 3 betalte. Efterårsferien er vist også deres lavsæson, hotellet virkede ikke overbeboet.
Vi var, da vi rejste derfra, meget godt tilfredse med vores miniferie og det er bestemt ikke sidste gang vi besøger den, hotellet er i sig selv destinationen i det nordøstlige hjørne af Mallorca.