Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Som for mange andre forretningsrejsende handler min arbejdsgivers rejsepolitik primært om, at finde den billigst mulige løsning, fremfor at fokusere på om der er lie flat sæde på flyet, om champagnen ombord er god eller hvor mange tier points der kan optjenes. Af den grund var jeg på en nylig rejse til Irland, tvunget til at benytte økonomiklasse på Aer Lingus (tilfældigvis er dette eneste klasse på den A320 der flyver selskabets LHR-SNN rute!).
For at forberede mig på den traumatiserende oplevelse det er, at rejse med pøblen besluttede jeg mig for at bruge en af to årlige Lounge Club adgange, som jeg opnår via mit American Express Preferred Rewards Gold Card. Afgang var sat til kl. 11:05, og da jeg havde lidt arbejde at se til, holdt jeg mig til kaffe, fremfor min vanlige lounge taktik!
Modtagelse
Adgang til loungen skete relativt smertefrit ved at swipe mit kort ved receptionen, efterfulgt af et grynt og et nik mod venstre fra en ansat, hvilket jeg tolkede i retning af “Tak, De finder alt De behøver til venstre for mig og lige rundt om hjørnet”. Jeg fik også udleveret et stykke papir med information om loungens WIFI, hvilket specielt udenlandske rejsende nok ville sætte pris, hvis der lige skal tjekkes ind på Facebook en sidste gang eller hvis man vil se de seneste opdateringer og artikler på InsideFlyer.dk, før man boarder sit fly.
Ovenfor ses indgangsområdet med baren på venstre hånd (jeg tror den var åben, men kl. var 09.30 og dette var ikke en ferietur!). Baren så hyggelig ud, men under mit besøg så jeg ikke nogen der benyttede den. Hvis man er en større gruppe der skal mødes, er baren dog det oplagte mødested, da man ikke kan undgå at se alle der ankommer til loungen.
Sulten?
På højre hånd finder man spiseområdet, som rent praktisk er indrettet lidt som en skolekantine, med en buffet til højre.
Under mit besøg var der en morgenmadsbuffet meget lig den man typisk finder på et hotel, med en række varme retter:
- Pølse
- Bacon
- Røræg
- Hash Browns
Og nogle kolde muligheder:
- Frugt (Grapefrugt, appelsinstykker)
- Yoghurt
- Pålæg
- Oste
- Croissanter
- Morgenmadsprodukter
Kvaliteten på den mad jeg smagte var acceptabel, men heller ikke mere end det.
Kaffen kom fra en maskine som kværner bønnerne og brygger kaffen frisk, så den var ret god. Der var også et tag-selv køleskab med et udvalg af Coca Cola, Coca Cola Light, Fanta og thailandsk Chang øl.
Der findes også nogle mere afslappede siddeområder og nogle højborde med strømstik, hvor nogle få rejsende sad og arbejde på deres computere. Faktisk var loungen generelt meget stille, hvilket nok skyldes at mandag ved frokosttid, ikke er den mest travle rejseperiode.
Underholdningsmulighederne bestod af et MEGET skrabet udvalg af magasiner (Ja, kun de to små hylder under fjernsynet). Sky News kørte på fjernsynet lige under skærmen med flyafgange. Der er ingen højtaler udkald i loungen, hvilket også er specificeret på et skilt ved indgangen.
Konklusion
Overordnet overskygger de positive elementer nok de negative.
Positivt
- Man fornemmer at møbler og faciliteter er af en ordentlig kvalitet
- Det virker som om stedet har tilstrækkelig kapacitet (om ikke andet, så da jeg besøgte stedet)
- God kaffe
- Velholdte badeværelser
- Bredt udvalg af mad
- Rene områder til servering og indtagelse af mad
- Buffeten blev løbende fyldt op
Negativt
- Under dette besøg var mad kvailiteten ikke fantastisk
- Ringe udvalg af læsemateriale
Det var en underlig oplevelse at være i en lufthavnslounge, uden at forsøge at drikke min kropsvægt i gin & tonic, men omvendt betød det at jeg så tingene i et nyt perspektiv. Jeg er nysgerrig efter at vide hvordan udvalget af mad er senere på dagen, så hvis du har besøgt loungen om eftermiddagen eller aftenen og jeg blot var uheldig med den morgenmad jeg fik under mit besøg, så kommenter endelig nedenfor.
Generelt set var jeg glad for at bruge et mine to Lounge Club besøg opnået via mit American Express Preferred Rewards Gold Card. Ophold i loungen slår med garanti at sidde en eller flere timer i terminalens offentlige områder.
Ville jeg gladeligt have betalt penge for at besøge denne lounge? Sikkert ikke, men hvis det havde været tilfældet, havde jeg sikkert spist meget mere og drukket en øl eller to, for at være sikker på at få fuld valuta for pengene. Det siger nok i virkelighen mere om mig end om loungen!
Oprindeligt udgivet af Ian Perry på InsideFlyer.co.uk
Skriv et svar