BREAKING: SAS devaluerer optjeningen af EuroBonus point på SAS Go billetter væsentlig

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

SAS har her til morgen meldt ud til deres salgkanaler at optjeneningen af EuroBonus point på SAS Go bliver væsentlig forringet. Dette sker med kun 2 måneders varsel.

Vi har fået de nye optjeningsregler at se og de er ikke så positive for mange rejsende og dermed vil deres status være i fare.

Ændringen i optjeningen sker med virkning fra 1. december 2018 og det gælder for alle SAS Go billetter, som ikke er fleksible. Det gælder både på de Europæiske ruter og på langruterne.

Det som kan undre er at SAS havde inviteret deres mest loyale kunder til et “gå-hjem-møde” i sidste uge i både København, Stockholm og Oslo. Der blev der ikke nævnt noget om dette, hvilket er kritisk. Denne ændring er ikke noget som er lavet i løbet af de sidste dage, så det ville have været mere passende at lancerede det der og ikke blot “snige” den igennem en mandag morgen.

Se de nye optjeningsregler herunder:

Opdatering: SAS har siden artiklens udgivelse ændret på optjeningen, således at alle billetter optjener mindst 100 point.

Trackbacks & Pingbacks

Kommentarer

  1. Richard Juul siger

    SAS har forringet Euro Bonus mange gange gennem de sidste 10 år. I 2009 var jeg t/r på Svalbard for 6000 bonus point + ca. Kr. 300 skatter og afgifter.

    • Henrik Olsen Henrik Olsen siger

      Det er rigtigt at der er sket flere negative ændringer gennem tiden. Men der har også været positive ting. Men Svalbard er forsat muligt for få EuroBonus point når SAS holder deres Points Bargains.

  2. Dorthe Kerschus siger

    Ved vi om antallet af flyvninger stadig kvalificere en til næste niveau? Mener det idag er f.eks. 90 flyvninger for diamant

  3. Frank siger

    Det er lidt utroligt hvor langt i går i jeres jagt på at omtale SAS negativ. Selvfølgelig er det ikke positivt at de reducer antallet af point man tjener på de billige billetter, men prøv at sammenligne med andre selskaber. Man har i lang tid optjent over det dobbelte antal point på en rejse CPH – FRA sammenlignet med Lufthansa.

    At det skulle bringe mange rejsenses status i fare tvivler jeg stærkt på. Silver er intet værd, og før ændringen skulle man fortage 8 retur rejser til New York, før man havde guld status. Jeg tvivler stærkt på at der er mange som rejser til New York så tidt, som ikke rejser på enten plus eller business.

    Jeres oversigt over ændringerne giver i øvrigt ikke mening for Nordic. De samme booking klasser er angivet flere gange i den nye model.

    • Jørgen siger

      Mon der er nogen der “forfølger” SAS! SAS forringer konstant service og kvalitet, og dette tiltag er bare endnu en pind i selskabets ligkiste. Og jo, der er mange der rejser til NY, der ikke rejser på plus eller business – f.eks. statsansatte!

  4. henrik siger

    seriøs devaluering af programmet, gad vide om de med vilje, går efter at skubbe alle forretnings kunder ud, der flyver med SAS, hvor deres firma ordning kun tillader alm billetter?

  5. Helena siger

    Jeg er sølv medlem og lige flojt igår fra Helsinki. Jeg var meget overrasket at gratis kuffert er ikke mere for både sølv gold og diamant medlem hvis man booke go light billet. Jeg skulle betale 70 euro for indchecked baggage. Der jer kom til SAS lounge I København var der også en overraskelse hvor ringet buffet blev for sølv medlemmer. Ingen morgen brod om morgenen i Danmark!

  6. Per Andersen siger

    Jeg synes faktisk ikke at det er optjeningsprogrammet, der er problemet.
    Når man rejser meget giver det mening på enkelte lange ture – typisk oversøisk – at opgradere med bonuspoint.
    Jeg har 2-3 gange årligt de seneste 4 år forsøgt at anvende mine point til dette med flere af de øvrige flyselskaber i ordningen – Air Canada, Lufthansa mfl. UDEN HELD.

    Så tænker jeg hoteller – forsøgte i sidste uge at finde et hotel i Berlin og har flere gange forsøgt at finde et hotel i Rom – stort set uden held.
    Har benyttet det med held en enkelt gang i Berlin og i Hamburg. Hvad pokker skal man med 200.000 point, når de er værdiløse. Også derfor er jeg i 2016 startet at bruge MILES&MORE programmet ved Lufthansa. Foreløbigt ser det ud til at virke bedre.

    For mig (der har været med i Eurobonus siden 1992) virker det absolut modsat, når man ikke kan bruge den loyalitet, man samler op.

    Så drop loyalitetsprogrammet og spids tilbuddene.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *