Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Så er der gået en uge, og jeg er nu så småt begyndt at indhente de uger jeg ikke har skrevet om. Jeg har igen valgt at lægge et par uger sammen, da jeg ikke har været oppe at flyve så meget, men mere har siddet i teori-lokalet.
Uge 5
Uge 5 (35) starter godt ud med en radiotime om tirsdagen. Der er nu 14 dage til vi skal til eksamen i radio, så vi skal til at være gode til at snakke. Som jeg skrev i min forrige artikel, foregår det ved, at læreren agerer tårnet, og vi får således instruktioner vi skal melde tilbage på. På den måde flyver vi vores fiktive tur, fra den ene lufthavn til den anden. Ikke det helt store at fortælle der. Mere om eksamen kommer senere i artiklen.
Om torsdagen begynder det at se lyst ud. Flyveren er endelig klar til vores hold, og jeg flyver min tredje tur efter at være grounded i en måned. Turen går til Randers, hvor vi laver en enkelt touch and go, og flyver derefter tilbage til Århus. Jeg når desværre ikke at tage så mange billeder her i starten mens jeg flyver, da vi øver forskellige procedurer oppe i luften. Så derfor har jeg desværre ikke tid til at tage billeder. Men jeg prøver at få taget et par stykker på de næste par flyture.
Om fredagen skulle jeg ud igen. Denne gang en tur ned over Samsø, for at cirkle rundt om lufthavnen og flyve tilbage igen. Det var meningen at vi skulle lavet en touch and go, men da der lå en anden flyver på finalen ind til lufthavnen, og vi ikke kunne få øje på ham, besluttede min instruktør, at det nok var bedst at blive i vores højde og undgå at flyve ind i ham. Og det synes jeg lød som en god ide..
Da vi fløj tilbage mod Århus lufthavn, og skulle til at lande, fik vi af vide, at vi var nummer to til landing, da der lå en DC-3’er på finalen. Det var DC-3-vennerne der var på en tur til Århus. Da jeg var kommet ned på jorden igen, fik jeg også lov til at gå op og kigge i cockpittet på den noget ældre flyver.
Det var ret specielt at gå op ad bakke mod de første rækker og cockpittet. Og det så meget mere avanceret ud end de fly vi flyver med i dag.
Uge 6
Uge 6 (36) var lige meget stille. Vi havde en enkelt klassens time, hvor vi skulle snakke om skolen og hvordan vi synes vi var blevet taget imod da vi startede. Onsdag og torsdag havde jeg fri, og fredag stod den på flyvning. Denne gang gik turen også til Randers hvor vi fik lavet 2 touch and go’s.
Efter min flyvning, havde skolen et informationsmøde, og jeg gik med rundt på en rundvisning, for at svare på spørgsmål fra deltagerne.
Jeg skulle have fløjet søndag, men den blev desværre aflyst, da flyveren stod på værksted.
Uge 7
Uge 7 (37) var en meget stille uge. Vi var til NBEG eksamen om tirsdagen, som er radioeksamen. Den bestod af en multiple choice test, hvor man mindst skal have 75% rigtige, og derefter en radioprøve, hvor vi skulle gøre det samme som vi havde øvet i timerne. Jeg bestod heldigvis, så det betyder, at jeg er et skridt tættere på at gå solo. Det forventes at vi gør det i næste uge. Men mere om det, når det bliver aktuelt.
Ellers skulle jeg have fløjet torsdag og søndag, men det blev desværre aflyst, da flyet stod på værksted og min instruktør blev syg om søndagen.
Så ikke så meget at fortælle om denne gang, og ikke så mange billeder, men jeg kan allerede afsløre, at der kommer mange flyvninger at fortælle om i næste uge, og forhåbentlig også en solo og min første stribe i nærmeste fremtid.
Skriv et svar