Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Så er det igen blevet mandag, og dermed en opdatering fra det jydske.
Eksamenerne er overstået, og alle bestået. Jeg er derfor færdig med alle de teorietiske fag, og mangler nu kun at flyve alle mine timer færdig, før jeg er færdiguddannet.
Eksamenerne blev bestået med en gennemsnitlig procent på 90%, hvilket er et resultat jeg er meget tilfreds med. Resultatet blev fejret med pizza, computerspil og planlægning til næste dags flyvning.
For allerede dagen efter kl. 8, var jeg sat op til flyvning. Vejret var perfekt, med flot solopgang og frisk vind fra syd. Flyveren blev tjekket, tanket og gjordt klar kl. 7, så vi var klar til at gå i luften kl. 8:30.
Flyvningen bestod af noget forskellige airwork, drej, stalls og slowflight, sammen med en masse nødprocedurer. Da det var over en måned siden sidste flyvning, mente jeg at jeg havde brug for lige at komme ud og lære flyet at kende igen. Efter airwork, lavede vi en vectoreret ILS, efterfulgt af en Full-procedure NDB approach. Derefter fik jeg en motorbrand efter touch’n’go, og spurgte om det var muligt at lave en hurtig landingsrunde, så vi kunne komme hurtigt ned.
Næste uge står også på flyvninger, hvis ellers vejret er til det. Jeg har endelig fået ekstra tid, så jeg har i tankerne at lave en lille video, hvor jeg forklare de forskellige approaches, med ILS og NDB, så det giver lidt mere mening at læse om 🙂
I kan som altid følge mig på Instagram. Søg efter @Pilot_Noehr
Indtil næste gang
Skriv et svar