Delta Air Lines automatiserer indtjekning

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Det amerikanske flyselskab Delta Air Lines automatiserer indtjekning i deres nyeste app-opdatering.

Med den vil man med andre ord ikke behøve at tjekke ind på mobil hvis man skal flyve med Delta Air Lines. Ifølge opdateringen har de nemlig elimineret hele indtjekningsprosessen. I stedet vil boardingkortet automatisk komme op i deres app 24 timer før en flyvning.

På samme måde som rejsevaner og teknologi har udviklet sig, har også indtjekningsprocedurene ændret sig med tiden. Før var det kun muligt at tjekke ind ved ankomst til lufthavnen, noget som dengang var helt nødvendigt blandt andet for at få boardingkortet.

Senere er både indtjekning på internet, SMS og i mobilapps blevet introduceret. Delta er nu et af flyselskaberbe som tager skridtet videre, og automatiserer – og på mange måder eliminerer – inntjekningsprocessen.

Mulige udfordringer

En af fordelene ved faktisk at skulle tjekke ind, er at et flyselskab får bedre overblik over hvor mange af dem med billet som faktisk forventes at dukke op. Dette kan være relevant både ved ombooking, overbooking og med tanke på opgraderinger.

En anden udfordring som kan opstå ved automatisk indtjekning af alle passagerer 24 timer før, er sædevalg. Ved at man skal tjekke ind, vil man kunne vælge sete ud fra præferencer. Samtidig kan automatisk inttjekning hurtigt give kunder større motivation for at betale for forhåndsreservation af sæte.

Innovativt – men ikke først

Også i Europa er der selskaber som allerede har automatiseret indtjekningsprocessen. Lufthansa-gruppen tilbyder alle sine kunder som flyver indenfor Schengen, automatisk inntjekning hvor boardingkort bliver tilsendt via SMS eller e-mail 24 timer før afgang. Er man Miles and More-kunde kan dette gøres automatisk. Er man ikke, kan man aktivere det gennem et link i bestillingsbekræftelsen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *