Delta Skymiles går fra miles til dollar

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Er “mileage runs” snart historie? Det kan virke sådan hos Delta Airlines.

Fra 1. Januar 2015 ændrer optjeningssystemet for bonuspoint logik fra at tælle antallet af miles fløjet til antallet af dollars spenderet på billetten. Dette er drastiske ændringer for Skymiles-programmet, fordi det vil vende alt på hovedet. Når ændringerne træder i kraft vil lange flyrejset købt til billige penge næsten ikke tælle nogle point overhovedet. På den anden side vil dyre korte ture give mere end tidligere.

Optjening af Skymiles

  • Base Members optjener 5 miles per 1 USD
  • Silver Members optjener 7 miles per 1 USD
  • Gold Members optjener 8 miles per 1 USD
  • Platinum Members optjener 9 miles per 1 USD
  • Diamond Members optjener 11 miles per 1 USD

Det vil give ekstra bonuspoint ved brug af Delta kreditkort.
Eksempelvis 2 miles ekstra per 1 USD ved brug af Delta American Express.

[box style=’warning’] Miles per 1 USD er kun baseret på billetprisen og flyselskabets egne afgifter. Base Members vil altså ikke tjene 500 miles på en billet til totalt 100 USD. Skatter og myndigheds belagte afgifter som eksempelvis flyskatter og September 11 security surcharge vil ikke indgå i totalen som miles optjening beregnes ud fra.[/box]

Forbrug af Skymiles

Delta har annonceret ændringerne til hvordan man kan forbruge sine optjente point.
Delta går fra 3 til 5 pointkategorier. Det vil betyde en forøgelse i pris for enkelte award rejser. Her er ikke alle detaljer på plads endnu. 

Delta introducerer også one-way prisning for award rejser. Dette er noget som eftersigende er meget efterspurgt hos medlemmer af programmet. Prisen vil være 50% af en t/r rejse.
En anden nyhed er også, at det nu tillades at delvist betale rejsen med point og resten kontant, som også ses hos andre selskaber.

Spørgsmålet er nu, hvornår kan vi forvente andre følger denne opsætning?

United Airlines fulgte hurtigt efter Delta, da de annoncerede krav til antallet af $’s for at nå elite status. Tør United vente længe med at indføre dette system selv? Vil det nye American (American+US Airways) følge efter?

[box style=’note’] Kan vi forvente at se dette setup i Europa på sigt?[/box]

[box style=’info’]

Kilde: Cecilie, Bonusfeber.no

 

[/box]

Trackbacks & Pingbacks

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *