Dropper eller forsinker Lufthansa leveringen af deres nye Boeing 777X og dermed den nye Business Class

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Flyselskaberne har stort set alle samme en større mængde flyordre lagt hos enten Airbus eller Boeing. Lige nu ved vi at Lufthansa har en ordre på 20 styk af den kommnede Boeing 777X. Den første skulle leveres i 2021.

Nu fortæller aero.de at Lufthansa er i stærke overvejelser om at droppe eller forsinke nogle af deres første Boeing 777X. Det rygtes at Lufthansa ikke ønsker at modtage nogle af dem i 2021, som ellers var planlagt.

Læs mere: Lufthansa med ny Business Class på deres Boeing 777X

Der tales også om at bytte ordrene på Boeing 777X ud med Boeing 777F versionen. Denne er baseret på den ældre Boeing 777-200LR version. Det er faktisk ganske logisk, da fragtmændgerne er stigende og det samtidig forventes at være færrer passagerfly i luften den næste lange periode. Nogle gætter på at det kan tage helt frem til 2022 før 2019 niveauet opnåes. Dermed bliver den fragtkapacitet der er håndteret af passagerflyene mindre og det vil skabe en efterspørgsel på fragtmarkedet. Det er denne efterspørgsel blandt andet Lufthansa måske gerne vil have fat i.

Lige nu har Lufthansa 7 Boeing 777D og 10 af de helt gamle MD-11F. Sidstnævnte var sat som pensionering inden for de næste 2-3 år. Med den nuværende efterspørgsel på fragt og de meget lave brændstofpriser, så kommer de nok ikke på pension lige med det samme.

Så med de argumenter så ser det ud til at Lufthansa ønsker at forsinke leveringen af deres første Boeing 777X, og konvertere nogle af dem til Boeing 777F.

Konsekvensen er så en forsinket ny Business Clsss

Det var meningen Lufthansa ville præsentere deres nye Business Class i 2021. Den skulle have debut sammen med den første Boeing 777X.

Nu da dette forsinkes, så forventer vi også at den nye Business Class bliver forsinket – sikkert noget som regnskabsafdelingen heller ikke er kede af lige nu.

Deginet af Lufthansa’s nye Business Class ombord på deres kommende Boeing 777X. Foto: Lufthansa

Det kan også betyde at det design, som Lufthansa løftede sløret på tilbage i 2017, måske kan ende med at få en opdatering. Det tænker vi ud fra hvordan konkurrenterne har leveret. British Airways med deres flotte Club Suites og Aeroflot med samme flotte suites setup på deres første Airbus A350. Måske er tiden til at Lufthansa får dette løft.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *