En Tesla-tur med Drivr

Drivr Tesla

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Bonusfeber har tidligere lokket med en rabatkode til den nye taxi-app-tjeneste Drivr. Nu har jeg prøvet om det virker.

Jeg skulle ud i lufthavnen som så mange gange før. Det var egentlig planen at tage metroen, men med en frisk optanket lønkonto fristede det med en taxa-tur. Jeg har egentlig tøvet lidt med at prøve Drivr – nok mest fordi jeg er ganske godt tilfreds med 4×35, men nu skulle det være. Jeg fik registreret mig med en smule besvær – der var noget med at kontoen skulle bekræftes og mailen med linket var lidt underligt formatteret, så det var ikke så ligetil som det kunne være. Men det lykkedes.

Derfra gik det ret nemt. Appen forsøgte at finde ud af, hvor jeg var, og gættede på naboadressen. Det var dog hurtigt let at ændre, og så dukkede valgmulighederne op: Taxa, Tesla eller Executive. Ved at klikke på dem, kunne jeg se, hvor lang ventetid der var og hvor mange passagerer bilen kunne have med. Da min rabatkode kun virkede ved Tesla og Executive, valgte jeg den billigste af de to, nemlig Tesla. Der var en ventetid på 24 minutter. Så blev jeg spurgt om destinationen og her frygtede jeg samme problem som jeg har haft med 4×35-appen, nemlig at jeg ved, at jeg vil til lufthavnen, men jeg aner ikke hvad adressen er derude. Men jeg tastede ‘lufthavn’ og straks dukkede flere muligheder op. Blandt andet ‘domestic’, som jeg skulle til.

Appen fortalte at jeg havde en voucher – rabatkode på 50 kroner – og at turen ville koste 410 kroner. Og det var flatrate, vel at mærke. Ikke noget med at en lille omvej eller en kø øger prisen. Tak for det! Til gengæld fremgik det ikke klart, om de 410 kroner var før eller efter voucheren. Det var faktisk lidt irriterende. Et tryk på ‘book’ og så skiftede billedet til et ur, der tæller ned og et lille billede af Jens, som åbenbart var chaufføren.

Et lille minut for tidligt ankom en flot sort Tesla på adressen, og ud sprang Jens i flot uniform med hvid skjorte og sort jakkesæt. Han tog min bagage og spurgte, om jeg ville sidde på for- eller bagsædet. Normalt sidder jeg foran, men jeg valgte bagsædet for at kunne se hele bilen. Straks åbnede han døren for mig – hvilken luksus.

Drivr Tesla
Stoooor skærm, flink chauffør og lækker bil

Og der var også luksus indenfor. Læder overalt, rene linjer og det der først fangede mit blik: En touch-skærm på størrelse med et A4-ark mellem forsæderne. Jens startede bilen og begyndte at fortælle om bilen. At man kunne styre soltaget fra touchskærmen, at den er koblet på internettet og viser navigation fra Google Maps, at han foretrækker Teslaen frem for Mercedes S-klasse – i modsætning til flere af hans kolleger. S-klassen er i øvrigt den man får, hvis man vælger Executive. Men Jens er glad for Teslaen, fordi den er så lydløs og fordi den godt kan trække. Det gav han et par eksempler på.

Han fortalte også lidt om forretningsmodellen. Jens arbejder nemlig for et limousinefirma, som Drivr så hyrer til opgaverne.

Jeg fulgte også lidt med på appen undervejs, og her viste den på et kort, hvor vi var. Efter 21 minutter nåede vi til lufthavnen, hvor jeg blev sat af på parkeringspladsen – ikke uden nysgerrige blikke fra de andre passagerer. Jeg sprang ud af bilen for at åbne døren og give mig min bagage. Betalingen var på plads via appen, så der var ikke så meget mere at ordne. Udover at få lov til at tage et billede af bilen.

Prisen viste sig at blive 360 kroner, så rabatten var ikke fratrukket. Den pris er nogenlunde det samme eller måske en anelse højere sammenlignet med en almindelig taxa, så det er nok ikke sidste gang, jeg prøvet det.

Drivr Tesla
Email-kvittering fra Drivr



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *