Se hvordan man bygger brusebad og bar til en Emirates Airbus A380

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Det har længe været kendt at Emirates sætter standarden for premium rejser i både Busines s Class og First Class, ellers Suites som de kaldes. Men hvordan sætter man et brusebad og en bar ind i et normalt rutefly. Se hvordan man bygger brusebad og bar til en Emirates Airbus A380.

Emirates har mange leverandører som udover Airbus har med et Airbus A380 fly. Diehl Comfort Modules (Tyskland), AIM Aviation (UK) and B/E Aerospace (USA) – er hver især er involveret i udviklingen og produktionen af Emirates’ mest kendte A380-produkter ombord og er med til at gøre in-flight oplevelsen til verdensklasse.

Brusebadet eller Shower Spaen, som det også kaldes, er blevet en af de mest signifikante services på Emirates A380. Mere end 80 % af First Class-passagererne på langdistanceruterne benytter sig af den. Emirates gav Diehl Comfort Modules, der har leveret denne Shower Spa, opgaven at bygge og installere denne på A380’eren. Det tog to år at designe Shower Spaen. Da den var færdigudviklet i 2007 var udviklingen og certificeringen af Shower Spaen løbet op i ca. 8000 timer. Det kræver et produktionshold på 12 mand at bygge 4 Shower Spas i gennemsnit hver måned, og næsten 2500 timer at producere en Shower Spa. Se Diehl Comfort Modules bygge en Shower Spa her:

Så kommer vi til baren som også er noget man oftes ser i privatfly, men som Emirates har beholdt, trods det at det koster dem en 2-3 rækker af Business Class sæderne at få plads til baren og hele lounge området. AIM Aviation, der producerer den meget populære Lounge, er lige nu I gang med at bygge det 54. sæt af Emirates’ bar og lounge-møbler. Den hesteskoformede bar er i dag ikonisk i Emirates’ A380, og der er lagt utrolig meget arbejde i at finde de rigtige sten og lyseffekter i baren. Emirates valgte hvid onyks samt sort galaxy granit til at beklæde baren med. Se AIM Aviation fortælle om deres arbejde her:

Til sidst er der selvfølgelig sædet, som heller ikke blot kaldes et sæde. Emirates har redefineret First Class oplevelsen, da de skabte og lancerede de første private suiter på kommercielle fly i 2003. Emirates’ First Class suites sætter standarden i branchen ved at tilbyde passagerer hidtil uhørt meget privatliv samt gennemtænkte, luksuriøse detaljer. Et hold af godt 80 ingeniører har arbejdet på designet, udviklingen og produktionen af First Class suiterne, og indtil videre er mere end 770 suiter leveret til Emirates A380-fly, og godt 35 er i produktion i dag. Se B/E Aerospace fortælle om deres arbejde her:

Det bliver spændende at følge den næste generation af First Class produkter som Emirates bygger på og der kommer vi til at se hele hotelværelser som det ypperste luksus lige under det at have sit eget privatfly i garagen.

Læs her hvordan Etihad sætter nye standarder med en 38 m2 lejlighed ombord

Etihad sætter de fremtidige standarder og har lanceret et produkt der giver dig 38 m2 ombord på deres Airbus A380. Dette er hvad vi på Bonusfeber venter på at Emirates skal matche – eller måske forbedre.

Nedenstående kan ses et billede fra den kommende Etihad kabine og ellers kan man læse mere om det i linket herover.

Etihad Apartment

 



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *