Ærligt talt så er øllet af lav kvalitet. Af princip drikker jeg helst lokalt øl, uanset hvor i verden jeg er. Den bedste var helt klart den mørke fadøl fra Vinogradoff. Resten var noget tyndt pis. Man kan få Carlsberg og Tuborg overalt i alle fire lande, jeg har besøgt. Endda klart det største bryggeri. Mange af de lokalt bryggede øl er Carlsberg-ejede brands. Jeg spurgte på en bar Alex, en flightfox-kollega jeg mødtes med i OTP, hvad han kunne anbefale. "Paulaner", svarede han...
Ciuc er et af de mest udbredte lokale brands i Rumænien. En drikkelig pilsnerøl, men heller ikke mere end det.
Selvom det ikke er rejse- eller flyrelateret, så synes jeg lige I skal have dem her. For det er jo ikke hver dag man bliver inviteret ned i Carlsbergs hemmelige kældre. Udover Husbryggeriet Jacobsens udmærkede øl fik vi lov at smage lidt fra gemmerne. Bl.a. Semper Ardens Criollo Stout fra 2003, Carlsberg Special Brew fra 1990erne og Carlsberg Paaskebryg fra 1950erne. Alle var absolut drikbare, mens exceptionel var Special Brew med kraftige noter af svesker og sherry.
@jefi99 - det er en super oplevelse, det har jeg også prøvet for 6-8 år siden, meget spændende og ham "guiden" havde nogle gode historier i ærmet dengang, ser det er mere ryddeligt nu end da jeg så det, måske er det så længere tid siden! Vi fik påskebryg fra 1950'erne og specialbrew også, mener også der var en elefantøl også
Så blev det fredag og tid til en kop øl. Fundet frem fra gemmeren er det følgende der kom i glasset: En dejlig fætter på sådan en fredag aften efter en hård uge hvor vi lukkede kontoret i dag (har været på dette sted siden år 2000) og mandag møder op i et helt ny DSV HQ i Hedehusene. Lidt mærkeligt at skulle "stoppe" på det gamle kontor og sige "Left the building - forever". Alt godt til jer andre her i weekenden og skål. Hilsen Henrik
Lang tid siden der har været en post i øltråden, så vil da lige chippe ind med en her.. - lokal øl i Vietnam, ikke det store smagsindtryk, men fik da tørsten slukket...
Det er jo ikke et øl-billede? Der er jo ingen øl på billedet. Kun en tom dåse og et beskidt glas. Det er en ommer!