Ja - Cancun var en spændende mulighed med gode point :-( Jeg fik mig så også en ny øl fra solskinsøen. Denne gang en Pale Ale fra Bornholmerøl'en. Den havde det mundrette navn "Sommer Pajan" og var en god halv liter til at dulme ærgrelsen over at det ikke blev til en februar tur til Cancun Link til bryggeriet: http://bornholmerol.dk
Vi fik senere denne her fætter på Banksia Ret god fadøl som Penyllan - det ny lille mikrobryggeri i Tejn på Bornholm - har brygget. Hedder" Beer Here - The Convict "og er en ESB bitter der holder 5%
Netop Penyllan er på listen også. Vi bor i Gudhjem, så Tejn er lige om hjørnet.... Så der er nok dage endnu da vi har en uge endnu. Men udvalget fra Svaneke er stort så vi skal lige igennem dette først
Det ligner noget fra det 3. rige, men var en lokal mørk øl fra Azorerne. Ganske udemærket og kun 1,40 € på Tasca i Ponta Delgada, som var en glimrende fiskerestaurant!
Øllene i går aftes. Vi er snart rundt om hele Svanekes sortiment Lidt of-topic i denne tråd, men passede nu til øllen Lidt til de små glas blev der også plads til
Bornholm er spændende for en øldrikker Nyt bryggeri og øens mindste (vel heller ikke så svært at blive): Et lille gårdbryggeri, som også sælger kød i rigelige mængder. Der var gode muligheder for at købe sig til en god bøf - og så lige en Hellegaard No. 1 American Pale Ale. En fin og frisk øl uden megen humlesmag. Lidt citrus i smagen og god at nyde alene trods sin halve liters flaske
Billedet er en uge gammelt, og man kan argumentere hvorfor man skal bestille en "lille" øl.. men de må siges at være gode til at fylde op over mærket på Azorerne
Lokal Pale Ale fra Founders Brewery fra Grand Rapids (USA): Den var dælme god og de havde et ret godt ølkort. Så en skam jeg havde en bil udenfor
Tbilisi, Georgien. Jeg bad om en lokal øl i hotellets bar - og de foreslog denne: Zedazeni - almindelig frisk pilsner
På restauranten bad jeg om en Georgisk øl. Tjeneren gav mig valget mellem 2. Den ene havde jeg allerede prøvet, så jeg tog den anden: Kaltenberg (beklager det dårlige foto). Jeg kunne dog på etiketten læse en længere tekst på tysk, som var noget i retning af: "Brygget efter anvisningerne af Prins Leopold von Bayern og i henhold til de bayerske "renheds" regler". Den lidt kluntede oversættelse skyldes en lang arbejdsdag. Billedet er taget under et af dagens sidste arbejdsmøder Jeg fik kun en enkelt øl - skulle jo nødig ødelægge den georgiske betalingsbalance ved at bælle en masse importeret øl.