Beaglens juridiske rejse(b)log

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Beaglen, 5/1/16.

  1. Lush

    Lush Medlem

    Beskeder:
    18
    "Synes godt om" modtaget:
    36
    Point:
    13
    Mange tak for svar. Det var SAS jeg fløj med, og har faktisk lige fået svar i dag (under 2 uger) og at jeg får medhold i min klage sag, så 250 EUR pr. person. :eek:)
     
  2. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    535
    "Synes godt om" modtaget:
    1,859
    Point:
    93
    Fantastisk - det er jeg meget glad for at høre og det beviser, at det er det gode råd der gør forskellen :)
     
    Henry og T4L "Synes godt om" dette.
  3. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,101
    "Synes godt om" modtaget:
    4,338
    Point:
    113
    SAS forsøger nu for jeg ved ikke hvilken gang at aflyse en planlagt tur til Tokyo for points.
    Den er blevet skubbet nogle gange efterhånden, de første par gange pga. Corona og så kom lukningen af luftrummet over Rusland.
    Oprindelig booket og købt for 100K points og jeg skulle have været afsted den 5 juli til 10 juli, og det er stadig muligt at købe billetter på deres hjemmesiden til afgangen.
    Nu har deres HQ så annulleret min billet og vil ikke flytte bookingen, ikke finde anden carrier eller på nogen som helst måde hjælpe mig til at komme afsted.
    De VIL kun refundere mine points.
    Jeg nævnte adskillige gange at EU261 ikke skelner mellem points eller penge når du booker og fastholder min booking overfor dem.
    Er det korrekt min fremgangsmåde?
     
    Beaglen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  4. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,962
    "Synes godt om" modtaget:
    7,501
    Point:
    113
    .ikhoveder - ja, jeg ved at det er en useriøst kommentar :)
     
    Beaglen, jespersm, asf og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    91
    "Synes godt om" modtaget:
    280
    Point:
    53
    Du har ret i det juridiske, men som flere gange nævnt i denne tråd, så er SAS hamrende ligeglade med EU261. Jeg venter stadig på en afgørelse fra Trafikstyrelsen fra december 2021 omkring netop dette.

    Du har i princippet ret til at booke en ny billet og bede SAS betale differencen, men jeg har tidligere spurgt SAS om dette, og de nægter umiddelbart, at man har krav på dette ved Eurobonus bookinger, dvs. du ender med en sag hos Trafikstyrelsen eller ved domstolene og skal undvære dine penge i et par år - og dertil kommer usikkerheden ved opgørelsen af værdien af pointene.
     
    Beaglen, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,101
    "Synes godt om" modtaget:
    4,338
    Point:
    113
    Well, jeg er klar til at køre sådan en sag, træt af at de ikke vil følge de regler. Sidst måtte jeg også trække dem forbi forbrugerombudsmanden før jeg fik de 70.000 kr de skyldte mig for vouchers.
     
    obs, Beaglen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    91
    "Synes godt om" modtaget:
    280
    Point:
    53
    Helt forståeligt - spørgsmålet er dog også, om man vil have 20-30.000 kr. pr. billet til gode hos SAS, som (formentligt) er tabt, hvis SAS ender med at gå konkurs.

    Du kan forsøge dig med en sag hos Trafikstyrelsen, men de har generelt rigtig lange svartider, og min sag (som er identisk med din) har nu kørt i 1 år og 3 måneder uden en afgørelse, så det hjælper ikke rigtigt, hvis du gerne vil afsted til sommer.
     
    Beaglen, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,101
    "Synes godt om" modtaget:
    4,338
    Point:
    113
    Jeg kan sagtens vente med at komme afsted, SAS kunne bare have skubbet den endnu engang, det er princippet, og efter endnu en omgang slåskamp med de imbicile idi0ter oppe i Stockholm så sender jeg bare nu mine fremtidige flyvninger over i Lufthansas kasse.
    Og håber at de danske poltikkere holder fast i at flytte SAS HQ til København!
     
    Beaglen, Nicki Lolk Sørensen og Henry "Synes godt om dette"
  9. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,101
    "Synes godt om" modtaget:
    4,338
    Point:
    113
    Svar fra SAS:



    Hej Kenneth


    Tak for din E-mail

    Jeg vil lige starte med at sige at jeg er ked af at læse om dine udfordringer. Der er en agent der har solgt billetter der ikke har været tilgængelige allerede tilbage i Oktober 2022 hvor din rejse i November blev ændret.

    De regler du henviser til er desværre ikke gælden i dette tilfælde. Og er taget uden sammenhæng.

    Denied boarding er når man står ved gaten og bliver nægtet ombordstigning. Der står også nævnt i det du vedhæfter, at SAS skal sørges for mad og drikke i den tid man venter på sin næste afgang.

    Den anden linje du vedhæfter nævner også mad og drikke i den tid man venter på sit nye fly så den er også fra den del af EUR 261 / 2004 der omhandler aflysning af rejse med mindre en 1 dag til afgang. altså hvor man er i lufthavnen og venter på sin afgang.

    Den del af EU261 der omfatter din booking:

    Article 8
    Right to reimbursement or re-routing
    1. Where reference is made to this Article, passengers shall
    be offered the choice between:
    (a) — reimbursement within seven days, by the means
    provided for in Article 7(3), of the full cost of the ticket
    at the price at which it was bought, for the part or
    parts of the journey not made, and for the part or parts
    already made if the flight is no longer serving any
    purpose in relation to the passenger's original travel
    plan, together with, when relevant,
    — a return flight to the first point of departure, at the
    earliest opportunity;
    (b) re-routing, under comparable transport conditions, to their
    final destination at the earliest opportunity; or
    (c) re-routing, under comparable transport conditions, to their
    final destination at a later date at the passenger's convenience,
    subject to availability of seats.

    Her skal du være opmærksom på Den sidste linje når Passageren vælger selv at bestemme dato for rejsen.

    Desværre så har jeg ikke mulighed for at gøre noget her. Din booking har været forbi hovedkontoret og det er dergts der er slettet segmenterne der blev fejlagtigt booket til dig tilbage i Oktober. Agenten dengang har ikke overholdt reglerne for ombooking.

    Du har mulighed for at indsende en klage til vores Customer Care via online formular på vores hjemmesiden .den finder du under Kontakt os - Kontakt formularer.

    Jeg ønsker dig en god dag
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,561
    "Synes godt om" modtaget:
    4,502
    Point:
    113
    Hold kæft et skod firma. Jeg er personligt også ude så snart jeg er færdig med at få brugt mine point. Er træt af at booke billetter på flytyper, for så altid at modtage flightchange til deres små pis flyvere over atlanten.
     
    Beaglen, Henry og Kenneth K "Synes godt om dette"
  11. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,101
    "Synes godt om" modtaget:
    4,338
    Point:
    113
    Helt enig!
    Heldigvis er jeg også Senator hos Lufthansa så det er den vej jeg kigger nu når der skal bestilles billetter fremadrettet.
     
    Beaglen, Nj4220 og Henry "Synes godt om dette"
  12. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,288
    "Synes godt om" modtaget:
    6,927
    Point:
    113
    Pinligt at et firma som SAS sender en mail med SÅ mange stave-, formulerings- og grammatiske fejl.
     
    Beaglen, Nj4220 og Henry "Synes godt om dette"
  13. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Vender lige tilbage til denne, da jeg stadig bokser med dem. Kan det virkeligt passe at KLM kan slippe med 50% kompensation hvis bare de har tilbudt en afgang inden den oprindelige afgang? Så teoretisk kan de tilbyde en afgang 3 dage inden og hvis man så ikke kan tage den (hvilket vel 99% af deres gæster ikke ville kunne) så kan de slippe med at betale 50% kompensation?
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,008
    Point:
    113
    Jeg et SÅ træt af KLM. De omgår helt bevidst EU reglerne. Det er et l… firma. Tidligere har de gaflet en del FB point fra mig. Nu skylder de mig EUR 1.200. Og de er bare ligeglade. Nægter at sætte mig om deres fesenblå maskiner igen.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,122
    "Synes godt om" modtaget:
    8,172
    Point:
    113
    Jeg har en sag kørende i byretten mod KLM af samme årsag...
     
    Molle, Beaglen, Offlyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Kan du dele nogle detaljer? Evt over PM? Det er ved at blive en principsag for mig. Finder mig ikke i at blive spist af med en eller anden indisk kundeservice der ikke svarer på de spørgsmål jeg stiller :mad: Jeg har da også haft et par øv oplevelser med SAS igennem tiden, men de har sgu aldrig bare syltet mig. Der har man sgu fået en ordentlig behandling...
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,101
    "Synes godt om" modtaget:
    4,338
    Point:
    113
    UPDATE:

    Fik denne besked i går og ringede noget forundret til SAS, i fredags var jeg inde og lave en complain på deres hjemmeside hvor jeg beskrev hvad der var sket.
    Fik fat i en rar servicemedarbejder M*** og han fik lige bookingnummeret hvorefter jeg blev sat på hold med det samme.
    Efter en 5 min vendte han tilbage og sagde at backoffice var gået hjem (16:40 ish) men havde sendt en besked op i systemet og lovede så at ringe tilbage i dag hvilket han gjorde over frokost.
    Men, intet nyt, så han ville bare følge op og ville så ringe igen når han vidste mere.
    SAS kan jo godt yde service, men det er langt oftere man får en rigtig god service på den alm. servicelinie end hos Diamond-Linien på mail !?!?!.

    Important information about your SAS booking XXXXXX - Please contact us.


    Dear Traveler,

    Thank you for flying SAS.

    Unfortunately we've had to change our flight schedule which has impacted your trip with us XXXXXX.

    We have tried to find alternative flights close to your travel dates but have not been able to rebook you. We truly apologize for this.

    Please contact us to find a solution that is suitable for you. If you prefer to apply for a voucher, or cancel your trip and get a refund of your ticket, you can request this online through My Bookings.

    Please share this information with anyone else traveling with you.

    Once again we apologize for the inconvenience.

    Best regards,
    SAS Customer Service
     
    Beaglen, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  18. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,101
    "Synes godt om" modtaget:
    4,338
    Point:
    113
    Så lagde SAS sig fladt ned og min tur til Tokyo er tilbage :)
     
    obs, Martin81, Nicki Lolk Sørensen og 9 andre "Synes godt om" dette.
  19. MiaRasmussen55

    MiaRasmussen55 Nyt medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    WOW nogle rejseoplevelser I har oplevet :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Andersen

    Andersen Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    39
    Point:
    13
    Jeg kæmper MEGET med en refusion hos Air France.
    Billet købt i 2021 - delvist betalt med voucher og delvist med kontanter. AF aflyser fly og jeg Beder om refusion. Jeg er blevet refunderet den kontante del, men ikke voucher delen.
    Deres kundeservice har været umulig at kontakte igennem 2022, da der hele tiden er blevet henvist til den danske afdeling - hvis jeg endelig er kommet igennem, så er jeg blevet lovet en opringning hvilket jeg ikke har fået. Det er ikke muligt at kontakte deres costumer service på skrift. i dag kommer jeg dog igennem og de fortæller mig, at begge refunderinger allerede er behandlet og udbetalt. Voucher delen er dog udbetalt kontant i 2022 i et land, som jeg ikke har opholdt mig i siden 2021. Deres kundeservice fortæller mig at jeg skal klage via online formular, men da bookingen er fra 2021, virker pnr ikke. De nægter at modtage mine klage via andre platforme. jeg overvejer at gå til trafikstyrelsen, men der skal klage til flyselskab være fremsendt via e-mail/brev - men Air France modtager ikke klager via disse platforme. Hvad pokker skal man gøre?
     
    Beaglen, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side