En hel dag uden at hjemmesiden virker for SAS? Og andre SK IT udfordringer..

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 8/9/14.

  1. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Nu hev jeg debugger-konsollen frem og når man klikker på knappen sender den en forespørgsel afsted med bookingklasse, rute og selskabs-kode, dvs. f.eks. A, CPH-VIE og SK når man søger en oneway ml. CPH-VIE, *selv om* den er operated by Austrian.

    Så det er nok desværre bare SKIT der lyver, og viser hvad optjeningen ville være på SK metal :(

    (men så kan man da i det mindste se bookingklassen i browserens udviklerværktøjer...)
     
    Henry, Henrik Olsen, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Så må man vel retroclaime point med et screenshot? :-D
    Jeg fik 6.200 fra SIN-CPH i N, som dengang gav 0 point. Det tog dog adskillige mails, men det lykkedes.
     
    Henry, asf, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Ang. den nye SAS side:
    Sidder med en Safari browser, og den kan ikke længere genkende mine bruger info når jeg vil logge på min EB konto, det var så dejligt nemt at blot trykke på mit brugernavn som browseren huskede, nu skal jeg taste begge dele hver gang.
    Har andre samme oplevelse, måske endda med en workaround?
    Eller endnu en "ho'sa" løsning fra SKIT:eek::oops:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Ligesom IF...? :p
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Ja det lyder det til, jeg har dog ikke det problem på IF, men kun på SAS new look!;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Samme problem her på både mobil og Mac med safari. Også problemer med IF der ikke gider at huske at logge ind automatisk, men det er et andet problem som jeg ved @Henrik Olsen arbejder på at få løst :)
     
    clager, Peter F., Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Man må da håbe at han får tilstrækkeligt frie hænder og tilstrækkelige midler til at udskifte _alle_ SAS' IT-systemer, og ikke får til opgave at bare lancere en ny hjemmeside eller app eller lignende skrammel. Ellers kan det være ligemeget.
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Har lige opdaget en ny “feature” ved den nye side.. Førhen kunne man ikke se TA bookede rejser på siden, men ved at indtaste PNR under ”andre bookinger” kunne man alligevel komme ind og vælge sæde osv. (underforstået at EBG allerede var inkluderet på PNR).

    Den nye side kan helt af sig selv vise TA bookede ture, fedt!, men .. man kan trykke lige så tosset man vil på sæde ikonet for de bookinger, intet sker .. aka – man kan ikke vælge sæde, eller vælge at købe sig til sædevalg/måltider/osv. hvis man skulle ønske det. Man kan gøre nada..

    Fint tænker man, jeg nupper classic.sas.dk, men – når man når til at ville se bookinger, bliver man pænt ganske automatisk sendt til den nye sas side, og ja – det hjælpe jo som sagt ikke ret meget..

    FINT tænker man så, og hiver flysas.com op, og overbeviser den om man ikke er i DK, når fint ind til booking, man kan se EBG nummer og alt er der, MEN, man kan ikke gøre noget som helt, med en pæn reference til ” You'll need to modify your booking on the Denmark website.” – trykker man på Change Country som den foreslår, så er vi tilbage på sas.dk..

    ”lidt” frustrerende..

    Nogle der har fundet en workaround?
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Skriv til chatten.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Sure, chatten virker, hvis man ved hvad sæde man vil have osv, men uden seatmap, er det lidt i blinde..

    (Jo, expertflyer kan hjælpe lidt her, men det er sq godt nok noget af nogle krumspring på noget der normalt tog <1 min)
     
    obs, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Bliver lige nødt til at rage om deres nye hjemmeside igen. Fortsat når jeg prøver at booke en plusbillet hopper den over og giver mig go på udturen og så skriver en pris så jeg tror det er noget jeg vil betale.
    På Facebook så jeg i dag en reklame hvor der var et link til beta.flysas.com...... beta?? SAS Dreams er en beta? Så folk betaler 80.000 point og 27.200 DKK for en beta?

    Der er så mange fejl og mangler, har ofte overvejet og skrive til dem, men synes det er så grotesk mange at jeg ikke vil arbejde gratis som tester. Læste i scandinavian traveler hvordan de reklamerede for den nye hjemmeside og skrev at den snart kom til sverige, norge og resten af verden også... Så ender det jo med at der slet ikke er noget der virker.
     
    Henry, Kristian, Peter F. og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Tillader mig lige at svare på mit eget spørgsmål omkring workaround for at vælge sæde på TA bookings.

    Erstat LASTNAME og PNR i nedstående URL med – well – efternavn og booking kode, og voila, man kan nu vælge sæde på TA bookinger, selvom den nye sas.dk ikke giver dig muligheden:

    https://classic.flysas.com/AmadeusFacade/default.aspx?ACTION=RETRIEVE&SITE=SKBKSKBK&LAST_NAME=LASTNAME&REC_LOC=PNR&WDS_ORIGIN_SITE=DK&LANGUAGE=DK&epslanguage=da&WDS_VISITED_LINK=VIEW&EMBEDDED_ACTION=TE

    Ingen anelse om hvor længe det vil blive ved med at virke..
     
    Henry, T4L, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    SAS.se er nu også overgået til den ufærdige betaside..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Jeps, det så jeg også tidligere idag da jeg ville tjekke om .se havde fået NoN.

    Så nu bliver det rigtig underholdende når svenskerne også får "glæde" af den nye forbedrede hjemmeside.
     
    Henry og clager "Synes godt om" dette.
  17. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Da SAS = Sverige Altid Sverige så er det sikkert først nu de begynder at gøre noget ved problemet..
     
    tbh, Henry, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    De brokker sig allerede på SAS facebook side :)
     
    Kristian, clager, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Jamen, det går da fantastisk. Desværre så virker det link de har lagt på forsiden ikke... Er også svært i disse dage at lave et link der rent faktisk henviser til en side der findes.... :confused:
     

    Attached Files:

    Kenneth K, jtraveler, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Når man er i gang med, at en kampagne på Plus rejser, som der kører for tiden, hvorfor er det så, at når jeg klikker på link, kommer jeg ind på en side der hedder: https://www.sas.dk/offers/flyv-sas-plus/ - men som i bund og grund gelejder mig hen på den almindelige søgemaskine?

    Hvor svært kan det være, at filtrere eller lave søgninger på Plus rejser, synes det er en mangel på søgefunktioenn at jeg ikke kan vælge rejseklasse?

    Har aldrig været der, men synes da, at når man relancerer deres nye side, at man burde kunne have taget højde for sådanne søgninger.. suk, amatørerer
     
    Schwert, isolCBflyer, Henry og 6 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side