Erfaringer med Curvecard

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Grisefod, 21/11/18.

  1. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Bra. Vil anbefale at prøve at lave en timetravel før dobbelt weekend. Så ved du hvordan det virker når det går løs og undgår panik hvis det ikke ser ud som du forventer. :cool:
     
    MatthiasWagner og Henry "Synes godt om" dette.
  2. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Takker mange gange! :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Har ikke haft taget mit Curve Card i brug før forleden, da mit EB MasterCard blev spærret pga forsøg på misbrug. Tænkte det så var oplagt at bruge mit Curve Card (med et andet kort bagved), indtil jeg får mit nye kort.

    Bare lige for at få slået fast:
    - Når der betales med EB MasterCard via Curve app'en, så betragtes det ikke som en kontanthævning?
    - Det samme ved 'time travel' - når betalingen flyttes til MasterCard, så er det ikke en kontanthævning?

    ifht det jeg har læst overfører Curve butikskoderne for købet til det bagvedliggende kort. Er det korrekt forstået?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Korrekt.

    Ja. Det - for det meste. Men hvis du fx tilknytter et Ikano Visa, som hver måned giver rabat på bestemte kategorier, virker det ikke altid.
     
    PeterA og Henry "Synes godt om" dette.
  5. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Dette er lavet om i seneste version, så bonus nu kan anvendes up front, uanset hvilket kort du har aktiveret. Klar forbedring :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93

    Det kommer an på hvad du bruger kortet til. Curve sender MCC koden videre til kort-udbyderen, så hvis du laver en top-up på Revolut fremgår det som en kontanthævning, hvis du køber ind i Bilka går det ikke.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. SimonS

    SimonS Medlem

    Beskeder:
    18
    "Synes godt om" modtaget:
    41
    Point:
    13
    Det ser ud til Time Travel (eller Go Back in Time) virker for transaktioner som er helt op til 90 dage gamle! Kan det passe?
    Så tænker jeg man virkelig kan samle mange point på dobbeltpoint kampagner eller rabatter med Ikano.
    Revolut er måske stadigvæk bedre for rejser, da hævninger i er gebyrfrie (ift. de £0,50 hos Curve), men kunne være en supplement til €200 begrænsningen.

    Jeg har lige bestilt, men der er to ting i betingelserne jeg er i tvivl over:
    1. For Time Travel står der, at dit kortudbyder kan opkræve et gebyr. Ved I, om nogle danske banke tager et gebyr for dette?
    2. Curve Fronted fee på 1,5% (når en butik kun tager fx Dankort) og man bruger et bagvedliggende kreditkort. Har nogen prøvet det og bliver dette oplyst på nogen måde?
    Kortet er på vej - jeg brugte Ralex's promo kode overfor. Her er et nyt til £5 og gratis kort: DXWG5QPE
     
    Ralex, JackB og Henry "Synes godt om dette"
  8. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Du kan ikke betale med Curve, hvis butikken kun tager Dankort.

    Men hvis butikken kun tager Mastercard Debit (og altså ikke MC credit), kan du bruge Fronted-funktionen, som dog først skal aktiveres i appen. Jeg tror ikke det er relevant ret mange steder herhjemme. Gebyret pålægges af Curve, så det fremgår ikke i betalingsøjeblikket, da det ikke er noget, butikken er involveret i.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Er der nogen som kan bekræftige beløbet på ca. kr. 10.000?
    Det eneste jeg kan finde er her https://www.curve.com/features/go-back-in-time/ hvor der står, at der er et maks. på £5,000 på de transaktioner, som kan flyttes.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Det er maks £5.000 pr. Transaktion, ikke i alt. Så jeg kan afkræfte beløbet på de 10k DKK.
     
    Henry og JackB "Synes godt om" dette.
  11. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Lidt begynder erfaringer med Curve card herfra.

    Jeg brugte mit Curve kort første gang i går, dog ikke uden problemer, man skal åbenbart ikke starte med at tanke Revolut op, det lykkedes først da jeg gik ned til kr. 100 og jeg kunne kun gøre det en enkelt gang.
    Efterfølgende lykkedes det dog at købe lidt mad ved Joe & The Juice i lufthavnen.
    Jeg kunne heller ikke se Curve Card limits i appen i går.

    I dag kunne jeg jeg se Curve Card limits, som for i dag stod til kr. 33.886.
    Men efter i dag at have lavet 2 køb på nettet på samlet ca. kr. 4.000 fejlede det følgende køb på ca. kr. 7.000, selv om det blev forsøgt med forskellige bagved liggende kort og fra 2 forskellige websites.

    Bliver spændende at se hvordan det går næste gang :)
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  12. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Efter at have læst dit indlæg ville jeg lige se hvad min daglige grænse er, da den løbende er blevet hævet.
    Tidligere var der en daglig, månedlig og årlig grænse. Foruden ATM grænserne.

    Nu har jeg en daglig grænse på £9.000 og en årlig grænse på £1.600.00, hvad er jeg grænser på, og har i stadigt en månedlig maks grænse?

    Der er også en begrænsning pr. Transaktion på £9.000, men der er irrelevant når det er det samme som den daglige grænse..

    Har du i øvrigt selv udregnet de 33.886 @JackB, eller står dine grænser i DKK?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Ja beløbene står i DKK i min Curve app.
    Og jeg er nu steget lidt i graderne, så har nu dagligt maks. på DKK 38.250.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Nicolas_

    Nicolas_ Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    55
    Point:
    13
    Har oplevet underlige transaktioner på Curve card. Tre gange i løbet af få dage..
    1. Beløb hævet på Curve hos Nordisk Film, har Curve hævet 2 gange på underliggende kort
    2. Et køb (online Elgiganten) på 1.100 blev "tilbageført". Nu to uger efter vil Curve hæve præcis det dobbelte beløb (på den samme tranaktion)
    3. Et restaurant køb på 400 kr. for 9 dage siden - der bliver tilbageført her til aften??

    Uforståelige transaktioner som jeg aldrig har oplevet på andre kreditkort. Har nogen haft lignende oplevelser på det sidste?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Er der nogen, som har erfaringer med Curve og køb af billetter ved SAS.
    Altså eksempelvis købe billetter nu via Curve og et andet underliggende kreditkort og så bruge timetravel til at flytte det til SAS MC, når vi kommer til dobbelt point kampagnen i februar.
    Registreres det stadig, som et billet køb ved SAS, så man får 2x25 point / kr. 100, eller går der nogen info tabt via Curve, så man "kun" vil få 2x15 point / kr. 100?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Det bliver IKKE registreret som et køb hos SAS. Så du får kun de "normale" 2x15 point.
     
    Henrik Olsen, Henry og JackB "Synes godt om dette"
  17. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Beklager, hvis jeg er lidt langsom her, men har behov for at få forklaret Go back in Time: Betyder det, at hvis jeg laver et køb på fx mit Visa-kort d. 5. februar og jeg efterfølgende laver GBIT d. 10. februar til mit SAS Mastercard, så bliver beløbet bogført d. 10. februar på mit Mastercard i stedet for 5. februar?
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  18. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Ja :)
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  19. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Amen for faen - så er jeg jo gået glip af masser af point - troede det skulle være købt i kampagneperioden, når SAS Mastercard kører kampagner. Banker lige hovedet ind i væggen. Men tak for svar :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Blot til info virker Samsung Pay med Curve card. Jeg har ikke kunne tilføje andre kort, men Samsung Pay virker upåklageligt med mit Curve Card. Jeg blev dog nødt til at ringe til Curves support, da SMS verifikationen ikke kom igennem til mig. Curve kunne åbenbart ikke håndtere det danske adresseformat, så hun måtte sende mig koden manuelt, men derefter har det virket efter hensigten.

    Bare FYI, hvis der er andre med et ur der ikke understøtter Google Pay, men kun Samsung Pay.
     
    Epedemic og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side