Har lige set at Curve har hævet referral til £20 (£5 til den nyoprettede). Det er der sikkert nogen der skulle have set før weekendens 3x kampagne på Sas EB MC, hvor det var genialt at bruge curve og time travel. Men det kan jo nås til næste gang : Sign gerne op med mit link her: http://www.curve.app/join#EJW5WZ7D *edit*: Havde set forkert ang. referral, tak Rune.
Desværre ikke helt korrekt. Den nye Curve bruger får stadig “kun” 5GBP. Men stadig et fantastisk værktøj, fik “brugt” 50K+ på mit SAS MC i weekenden ved at flytte 3mdrs betalinger via Curves “Time Machine”. Mit referral link (giver som sagt 5GBP til nye brugere): https://www.curve.com/join#QELWJ
Så lige dette i mail jeg fik: At the start of the pandemic we increased the length of the period in which you could Go Back in Time. As of 6 September we are changing the time period to 30 days. The maximum amount you can switch will still remain at £5,000.
Og så kan jeg se at der er en af jer der igen har signet op med mit referral link (http://www.curve.app/join#EJW5WZ7D), så tak for det... Men en glædelig overraskelse var at de er gået tilbage til 15£ engangs referral, i stedet for "1% cashback, op til 20£" som de har kørt i noget tid, og som var knap så fedt
Jeg brugte mit curve kort for en sjælden gang i weekenden, hvor jeg kan konstatere, at "butikskoden" bliver sendt videre til det endelige kort, da jeg har fået 5% restaurantrabat på mit IKANO kort. Det var overraskende for mig. Den fik mig til at tænke over deres setup, hvilket affødte nogle spørgsmål, som jeg håber I, kære IF'ere, kan hjælpe med. Hvordan er indsigelsesmulighederne på Curve? Jeg mindes paypal-sagen med en dansk forbruger, hvor der var: a. sælger, b. paypal, c. køber, d. købers bank. Sælgeren leverede ikke det ikke-fysiske produkt betalt med paypal. Paypal havde ingen indsigelsesmuligheder på ikke-fysiske produkter, så køber gik til sin bank. Men banken vurderede at deres del af betalingen skam var gået helt som den skulle, da køber havde købt "e-penge" med sit bank kort, og e-pengene var leveret af Paypal. Hvad han efterfølgende ville bruge de e-penge til, var banken uvedkommende. Jeg kunne forestille mig, man på samme måde mister sine indsigelsesmuligheder hos egen bank / kreditkortselskab, når man bruger Curve. Hvad tænker I - kan der være en overset risiko ved brug af Curve?
Jeg kender ikke svaret, men tænker faktisk også på, hvordan ens kreditkort forsikringer dækker, når de som regel kræver, at flybilletter mv. betales med kreditkortet. Hvis Curve er mellemled her, kunne de måske stejle? Hvordan virker valutaveksling i øvrigt? Hvis jeg køber noget i USD, konverteres det så af Curve og trækkes det så i DKK på mit dankort? Og hvordan virker gebyrfri kontanthævning? Det er nemt at forstå med Revolut, men hvis jeg hæver 100 USD på Curve, og den sender kontanthævningen videre til mit Dankort, vil banken da ikke opkræve det sædvanlige gebyr?
1) Ja, jeg køber flybilletter mm direkte med mit sas mastercard. 2) Korrekt, valutaveksling foretages af Curve, og trækkes så I DKK på det bagvedliggende kort. 3) Når du hæver feks $100 med Curve foretager curve vekslingen, og beløbet i DKK tages fra mit sas mastercard. Der bliver ikke taget noget hævningsgebyr, og jeg får endda point for hævningen.
Jeg oprettede engang en dispute direkte på Curve appen, og de refunderede ret hurtigt pengene til mit kort. Jeg ved dog ikke om mit bagvedliggende bank ville have hjulpet mig. Rejseforsikringen (via fx Norwegian kortet) køber jeg altid direkte for en sikkerheds skyld, da jeg heller ikke tror den dækker via Curve. Husk forsikringen (BankNorwegian) ikke dækker på bonusrejser (med mindre det er CashPoints bonusrejser )
Er der nogen der ved om man får Eurobonus point ved brug af Curve kortet efter at man har tilknyttet det til SAS Everyday? Min erfaring - som ikke er helt ny - er at det ikke virker med Curve kortet, altså at man ikke optjener point. Jeg bruger derfor oftest mine andre kreditkort direkte i de butikker, som jeg ved er partnere med SAS Everyday.
Jeg flyttede ca. 30.000 Kr GBIT til Sas Mastercard her I fredags, nu er pengene refunderet men der er fejl på ca. 6 af transaktioner, hvilket betyder jeg mangler at modtage 3000kr fra curve.. jeg har kontaktet deres support. Er jeres erfaring når man benytter GBIT så modtager man kun 15 point for alle køb, selvom det fx. er købt via Sas.dk eller udenlandsk valuta?
Yes - you get only 15 points as the original card was charged in its native currency and the recharge is done using the same native currency. So buying from an EUR shop with a DKK card means Curve will do the conversion for you and will charge your original card in DKK. When you GBIT you will move the DKK purchase from the original card to the SAS MC (DKK) as well. Since it is a DKK purchase it grants 15 points.
For mig har det ofte taget 3-5 bank dage før pengene er refunderet til kortet/kontoen, som transaktionen er flyttet fra. Så jeg tror det er lidt for tidligt, at kontakte Curve om noget. Det giver kun 15/30 point for SAS køb, når du har brugt Curve kortet som "mellemmand". 20/40 point for SAS køb får du kun, når du bruger SAS MC direkte hos SAS.
Det er også min erfaring er der går nogle dage før pengene bliver refunderet på kontoen. Har dog fået mit MC spærret i fredags, da jeg havde overført en række posteringer til den dobbelte point weekend. Er der nogen der ved om SAS Mastercard har noget max antal transaktioner / beløb pr dag?
Der er en grænse for de senest 30 dage. Den er på dit kreditmax. Jeg har ikke hørt om begrænsninger på max antal transaktioner eller max beløb. Men har selv oplevet, at få afvist en stor betaling, da den virkede som meget usædvanlig (det var omkring 50K). Så gætter på, at hvis du har mange transaktioner inden for meget kort tid, så er der måske risiko for, at man på grund af risiko for misbrug vil lukke kortet.
Lige en lille opfølgning. Det var en systembaseret låsning af kontoen pga af for mange transaktioner på kort tid. Tog 2 minutter med kundeservice at få låst kontoen op igen.
De hjalp på en hverdag, men de sagde at hvis jeg fik problemet igen, kunne man blot ringe til det nummer hvor man spærrer kort i weekenden, så ville også kunne hjælpe
Tak, meget relevant at vide. Gad vide om de også kan nulstille 50 og 100 transaktioner grænsen nævnt tidligere i tråden
Jeg har netop kontaktet dem igen idag for en opdatering, da pengene stadig ikke er refunderet korrekt. Fx har jeg købt på 1300 kr, hvor de har refunderet 250kr og beløb på 350 hvor de er er refunderet ca. 50kr. So far er der gået 8 bankdage fra jeg brugte GBIT. Vender tilbage med en update når de svarer