Erfaringer med Curvecard

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Grisefod, 21/11/18.

1. ScandinavianTraveler

ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

Beskeder:
    98
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Selv Curve Black bliver jo ubrugeligt.

Jeg har Curve Black, som pt. giver mig en limit på GBP 15.000 årligt. Den bliver lavet om til GBP 2.000 pr. 30 dage i stedet. Det er jo en klar forringelse, da vi oftest bruger kortet på et par årlige ferier. Det får mig til at opsige mit abonnement og vi kommer til at fortsætte med Revolut Metal i stedet.

Henry og asf "Synes godt om" dette.
  2. Kris

Kris Medlem

Beskeder:
    29
    72
    Point:
    13
    Hey - just read your comment - I have had no issues with using everyday and getting points from restaurants, etc...

Henry "Synes godt om" dette.
  3. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,136
    8,210
    Point:
    113
    Nå, med revolut skal man også være vågen. Jeg købte nogle COP, og opdagede bagefter at den kurs revolut tog var 1.4% højere end middelkursen.
    Deres support bekræfter at det er helt normalt det kan være så meget.

4. Tomas

Tomas VIP medlem

Beskeder:
    131
    336
    Point:
    63
    Jeg fik mit Curve kort slut oktober og det virkede nogenlunde efter hensigten den første uge, pånær at "smart rules" ikke virkede. Havde sat en meget simpelt regel op, om at køb på kr. 300 eller mere skulle trækkes på kort 1 og køb på under kr. 300 skulle trækkes på kort 2. Har virket en gang og alle andre køb har den blot trukket alle køb på det kort der var sat til trækkes på ved køb under kr. 300. Det var dog en sidebemærkning

Det rigtige problem, er dog at mit curve kort de sidste 14 dage ikke har virket.
    Alle køb jeg har forsøgt at lave fysisk med kortet, onlinekøb eller lign, går ikke igennem. Mit kort er ikke spærret og har ikke brugt mine beløbsgrænser. Selv når jeg har godkendt et køb i curve appen ved onlinekøb, så går det ikke igennem.

Har skrevet til Curve ift. at få afklaret hvad problemet er. De lover at vende tilbage, men der sker ingen ting. Jeg har så i dag prøvet at opgradere til Curve Black og med det samme fået et nyt digitalt kort i appen. Heller ikke det kort virker til onlinekøb (Har ikke fået det fysiske kort endnu)

Nogen andre der har oplevet det samme problem med deres kort?

5. ScandinavianTraveler

Beskeder:
    98
    307
    Point:
    53
    Ja, jeg havde problemer med, at det blev afvist en del gange på en tur til Japan i foråret. Curve havde ingen forklaring på hvorfor, men jeg krævede, at de kompenserede mig for FX udgifterne og fik - efter flere reminders - kompensation på 20 pund (mener jeg).

Siden da har det egentlig fungeret - selv ved betaling af større beløb i lidt mere eksotiske lande som Namibia, Botswana, Zimbabwe etc.

6. Tomas

Tomas VIP medlem

Beskeder:
    131
    336
    Point:
    63
    Tak, hvad gjorde du for at få det løst, skrev du blot i deres app? og hvor længe gik der før det var oppe at køre igen?

7. ScandinavianTraveler

Beskeder:
    98
    307
    Point:
    53
    Jeg brugte blot chat-funktionen i appen ja, men kortet blev stadig afvist, efter at de havde forsikret mig, at det var oppe at køre igen. De tog en dags tid om at svare hver gang, så det har nok taget 3 samtaler fordelt på en uges tid.

Henry og Tomas "Synes godt om" dette.
  8. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    931
    2,748
    Point:
    93
    Jeg er forvirret - skulle vilkårene ikke blive forværret kraftigt fra 15. november?
    Jeg har været meget opmærksom på valutakurserne de sidste dage, men kan ikke se, at de for Curve er blevet dårligere efter d. 15. november ej heller at der er kommet gebyrer.

Jeg har sammenlignet mit forbrug på tværs af Revolut, Curve og SAS MC i Santiago den sidste måneds tid. Revolut er oftest lidt billigere - og SAS MC meget dyrere. Men jeg kan ikke se, at Curve skulle være blevet dyrere - og i app'en fremgår der ikke noget gebyr (det fremtræder klart når man bruger det i weekeden, hvor man kan se, at forskellen mellem Curve og SAS-MC er mindre end normalt).

Hvad er jeres erfaringer?

upload_2023-11-21_11-28-40.png
    EDIT: Opdateret med reelle kurser for SAS MC. Der er noget med tidsforskellen, der gør, at "min" weekend ikke er helt magen til Curves weekend.

Senest redigeret: 21/11/23
    Henry, Kris og Erwin Lansing "Synes godt om dette"
  9. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    931
    2,748
    Point:
    93
    Jeg svarer lige mig selv med en opdatering, for jeg var forbi for at hæve penge i dag, og kan se, at der var gebyr på ("ATM withdrawals limit exceeded"). Hævede 30.000 CLP til 235.17 DKK + 17.16 DKK i gebyr. Hvis begrænsningen stadig var de €200 om måneden gebyrfrit skulle der ikke have været gebyr, så her er ændringen nok slået igennem. Og endda et ret hæftigt gebyr sammenlignet med de tidligere 2%.

asf og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side