Erfaringer med Marriott (Ritz Carlton, Courtyard, Renaissance, etc.)

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af jakobv84, 16/12/14.

  1. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Som opfølgning til indlægget over, så kom jeg tilbage til dette på værelset.

    88F71246-99FB-4A49-8AEC-792426AFD06A.jpeg
     
    Beaglen, Nielspg, HenrikM og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg boede på St Regis Singapore sidste uge -- det var glimrende. Hvis du vil væk fra JW...
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Sheraton Club des Pins Resort, Algeriet
    Bookede: Standard
    Status: Platinum Elite
    Upgrade: Ja, King Executive Room på øverste etage med lounge access
    Velkomstgave: Nej, men der bliver lagt en chokolade hver dag på værelset.
    Bemærkninger:
    Ganske udemærket hotel med store værelser, til en enkelt forretningsrejsende.
    Der er gratis morgenmad og eftermiddagssnaks i lounge området. Der er spa, motionscenter, sauna, indendørs og udendørs swimmingpool, samt privat strand til middelhavet. Og så er der en god udsigt fra loungen.
    IMG_4128.JPG IMG_4129.JPG IMG_4130.JPG IMG_4131.JPG IMG_4132.JPG IMG_4134.JPG IMG_4137.JPG IMG_4141.JPG IMG_4154.JPG
     
    T4L, Baadsgaard, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Sheraton Pelikan Hotel Hannover
    Bookede: Billigst mulige (pga messe, så bestemt ikke billigt)
    Status: ingen
    Upgrade: nada

    Hotellet er i et tidligere fabrikskompleks tilhørende Pelikan - dem med fyldepennene og stiftblyanter (analoge skriveredskaber, der benyttes på papir) - vistnok noget med, at blækket blev lavet der og en masse medarbejdere boede der.
    Badeværelset var næsten lige så stort som værelset og det lå i to niveauer - noget anderledes setup. Restaurant er i kælderen og serverer udemærket mad i brune nuancer (som så meget andet tysk mad). Morgenmaden var en okay buffet og serveres også i kælderen.

    Trappe lige inden for døren - og inden trappen er badeværelset inde til venstre
    F4ECA242-6043-4022-B1FC-2ACA794C851A.jpeg

    Badeværelse - med søjle i midten og med fliser i en farve og mængde, så man sikrer, at humøret ikke bliver voldsomt højt:
    715916E3-EBF2-4E76-9848-118F6F6A6D02.jpeg

    Værelset:
    3B732FC9-6EA7-46B5-97E8-70150A42FB00.jpeg
    5020317A-3E83-494E-BB0C-D9963C82303D.jpeg
     
    Beaglen, SophieHendriksen, clager og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Sheraton Pelikan Hotel Hannover
    Bookede: Billigst mulige - som var noget Club Room med adgange til lounge/club
    Status: ingen
    Upgrade: nada

    Halv pris af tidligere ophold - og denne gang med adgang til en micro lounge i kælderen, hvor der var absolut stille. Værelset var stort og rummeligt og med meget højt til loftet - igen pga bygningens baggrund/historie.
    Lille finte: Parkering koster 19€ pr nat, men lige ved indgangen er der fri parkering.....og fordi parkeringskælderen var fuld, opdagede jeg det.

    Værelset:
    30578414-D5FE-415A-B46B-2D4F8BCBF326.jpeg

    Pre-dinner buffet I Club Lounge:
    39541CC6-7D59-43FB-B50E-F5F33753DA17.jpeg
    13D6607A-0402-4FEA-A257-0F445E33C994.jpeg

    Det grønne så noget sjappet ud
     
    Nielspg, SophieHendriksen, clager og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Interessant.
    I December fik jeg også gennemført første del af kampagnen.
    Min “hemmelige” anden del, var et yderligere ophold og jeg ville få 20000 point.
    Så har lige haft 2 overnatninger på Bella Sky med konen, som med morgenmad kostede 1510 kr. Det synes jeg lød super fint, da det både gav en forlænget københavnertur samt 20k point.
    Blev ved check-in opgraderet til et stort værelse.
    Da vi kom hjem om lørdagen, blinkede lyset ved sengen, og det kunne ikke slukkes. Og det gav så et værelsesflyt til en junior suites. Udemærket service...
     

    Attached Files:

    Beaglen, Nielspg, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Det er da et godt tilbud. Har hørt om andre, som fik 8.000 point for 4 ophold. Det er jo heller ikke være at gå efter. Men hvis man alligevel skal bo på kædens hoteller er det da værd at tage med.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  8. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Her dagen efter, står der godt 23.000 flere point på kontoen, for et ophold til 1.500 kr :D.
    Det bliver selvfølgeligt overgået af de arbejdsgiverbetalte ophold, som også kan give en røvfuld point, men det er jo en anden historie.
     

    Attached Files:

    Nielspg, T4L, Nicki Lolk Sørensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Sheraton Grand Wuhan Hankou
    Bookede: Deluxe King Room
    Status: Ambassador
    Upgrade: Jaaaaaa!!!!
    Velkomstgave: Ja

    Vi tog hurtigtoget fra Suzhou til Wuhan. Det tog ca. 3 1/2 time for 750 km, imponerende! At rejse med toget i Kina er lidt anderledes end vi er vant til herhjemme. Kineserne bruger bare deres ID-kort for at gå gennem afspærringen. Udlændinge skal hente deres forudbestilte billet på et særligt kontor.

    Det hele er kæmpestort og man skal lige finde vejen rundt i det. Men hver gang vi kiggede lidt hjælpeløst omkring, så var der med det samme en venlig kineser som kunne lidt engelsk der stoppede og spurgte om vi havde brug for hjælp. Det samme skete senere i Wuhan, da vi skulle med toget tilbage til Shanghai. Det giver mig mavepine at tænke på, hvordan menneskerne i denne by har det lige nu.

    Jeg har høj status i Marriott programmet og blev behandlet derefter. Det var en af de vildeste opgraderinger, jeg nogensinde har fået. Det var faktisk ikke en suite, men mere en 3-værelses lejlighed, som var så stor at jeg nogle gange havde svært ved at finde rundt i den og gik forkert.

    Vi blev budt velkommen af en elefant:
    IMG-4661.JPG

    og en lille velkomstgave
    IMG-4663.JPG

    Desværre fik jeg af en eller anden grund ikke taget så mange billeder af "lejligheden", så I må nøjes med vores "salon".
    IMG-4664.JPG

    Hotellet er i øjeblikket et kategori 2 hotel, men flytter til kategori 3 ved Marriotts justering den 4. marts. Det er formentlig en beslutning der blev taget, inden man blev klar over Coronaviruseffekten. Der kommer nok ikke så mange gæster lige med det samme.
     
    Senest redigeret: 8/2/20
    Beaglen, Nielspg, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Courtyard Prague City
    Bookede: Deluxe King Room
    Status: Gold
    Upgrade: Ja, high floor
    Velkomstgave: Nej

    Ikke sikker på hvorfor et værelse på 8. sal er en opgradering. Hvis det er udsigten, så var der en fin kontorblok at se på :rolleyes:
    Fint værelse, på en cookie cutter måde, og vældig venlig personale. Ikk meget har ændret sig siden @Henry's anmeldelse.
     
    Nielspg, T4L og Henry "Synes godt om dette"
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Nu har Marriot også åbnet op for "hjemmekontor" på hotellet. Bliver det godskrevet i loyalitetsprogrammet Marriott Bonvoy?
     
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Havde en reservation fra i dag til i morgen på AC Hotel Bella Sky i København. Hotellet er lukket p.g.a. Corona. Så jeg blev overført til Marriott i København. Det er jeg da ikke så ked af.:p:p:p

    Desværre er loungen lukket på Marriott - og værelset først klar ved 16-tiden. Jeg har titanium status, så er blevet opgraderet til en suite. Nok ikke så dårligt. Det er formentlig værd at vente på.
     
    Nielspg, PENSIONISTEN, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Så er der lige trillet 38 "statusnætter" ind på kontoen. Jeg godt på vej til at kunne vælge en gratis gave (som jeg får med 50 nætter). Og det tæller da også godt med, i beregningen af status for livstid.
     
    PENSIONISTEN, Nicki Lolk Sørensen og Kenneth K "Synes godt om dette"
  14. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Der er også trillet 13 nætter ind her, så med en enkel overnatning i februar, er jeg op på hele 14 nætter. Gad jeg havde sovet så mange nætter på et hotel, uanset kæde, i år :D
    Lille krølle er, at jeg har fået disse ekstra nætter selvom min status er "optjent" gennem kreditkort, og derfor heller ikke frygter at miste min status pga manglende overnatninger. :rolleyes:
     
    PENSIONISTEN, Henry og Kenneth K "Synes godt om dette"
  15. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    isolCBflyer, Nielspg, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Jeg har lige tjekket priserne i Warszawa. Her kan du få en overnatning på Moxy for 250 kr/nat og Four Points for 280 kr/nat. Så hvis jeg kunne rejse ud af Danmark, vidste jeg helt præcist, hvad jeg ville gøre.
    Hotel Poland.png
     
    Jeblin, Erwin Lansing, kegnaes og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
  18. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Hotel Alfonso XIII
    Status: Titanium
    Booket: Deluxe King
    Upgrade: JAAAAA!

    Ah Sevilla, sikke en vidunderlig by! Selv i lockdown spredes der masser af livsglæde. I januar var der maskepligt overalt, selv udendørs. Restauranterne var kun åbne for udendørsservering indtil kl. 17. Det kunne hverken forhindre befolkningen eller os i at nyde lange frokoster i den dejlige vintersol.

    Hotel Alfonso er et af mine favorithoteller i hele verden. En gang et palads øser stedet bare af atmosfære og grandeur. Der var ikke særlig mange gæster i januar måned, måske 10..... Men det afholdt ikke personalet fra at yde fantastisk service og ovenikøbet opgradere os til en vidunderlige suite med en flaske champagne og lidt chokolade som blev bragt op lige så snart vi var flyttet ind.

    IMG-7061.jpg
    IMG-7064.jpg
    IMG-7065.jpg
    IMG-7067.jpg
    IMG-7068.jpg

    Desværre er der ingen direkte flyvninger fra CPH til Sevilla. Ellers ville denne perle af en by i Sydspanien være en oplagt destination for en forlænget weekend.
     
    HenrikM, RasmusP, THammer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Det ser lækkert ud! Kan man betale ekstra for at få fjernet badevægten, før ferien starter? :eek::)
     
    Nielspg, T4L og Henry "Synes godt om dette"
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Marriott forlænger status for alle medlemmer et år. Marriott har skrevet det lidt kryptisk i mailen til deres medlemmer. Så jeg forsøger at forklare det her:

    Du har i 2021 haft det højeste status niveau af din optjening i årene
    • 2018 (som er blevet forlænget op til 2 gange - med mindre du senere har optjent højere status. Så er det naturligvis den, der gælder)
    • 2019 (som er blevet forlænget 1 gang)
    • 2020 (som gælder for 2021).
    Denne status bliver automatisk forlænget til kalenderåret 2022 (som løber indtil februar 2023). Hvis du i løbet af 2021 har optjent en højere status, er det naturligvis den, der gælder for 2022.

    Desuden vil ingen point udløbe i 2022 (point udløber normalt 24 måneder efter den seneste aktivitet på kontoen)

    Endelig vil opgraderingsbeviser, som udløber ved udgangen af 2021, være gyldige indtil udgangen af juni 2022.
     
    PENSIONISTEN og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.

Del denne side