Strækning: HKG-ARN Dato: 13.05.2018 Kabineklasse fra og til: GO -> BUSINESS Bud i point/valuta: 2970 kr/person Min/Max budmulighed: 2970/xxxx kr EB-Status: EBD Gik opgradering igennem: Ja, 47.5 timer inden afgang Noter: 5 personer Mere end 9 pladser ledige på alle klasser på flyvningen.
Jeg har lige været inde i opgraderingssystemet og fået følgende besked: Så lige en lille heads-up. Hvis man har budt point på en flyvning den 22. eller 23. maj, så bliver det nok ikke til noget.
Har inviteret mine 2 ældste døtre og svigersøn med til Hong Hong i weekenden. Købte begge veje på go og har ud budt på upgrade fra Go til biz. Indtil frokost idag var der 16 ledige pladser på biz fredag når vi tager afsted og nu er der kun 12, så 4 er forsvundet og de 4 er i samme blok/midterrække 5 & 6 så jeg mistænker SAS for at have taget imod de 160K points jeg har budt for os alle. Håber det for de har aldrig rejst på biz før.
Strækning: CPH-NYC (SK901) Kabineklasse fra og til: Go -> Plus Bud i point/valuta: 15.975 point/person Min/Max budmulighed: 15.000 EB-Status: EBD Gik opgradering igennem: Ja, 47.5 timer inden afgang Noter: 2 personer 0 ledige i alle klasser, samt ingen billetter til salg på sas.dk.
Så blev spændingen udløst..... Strækning: CPH-HKK vis Stockholm den 18 maj Kabineklasse fra og til: Go -> Biz Bud i point/valuta: 40.048 point/person Min/Max budmulighed: 40.000 og op EB-Status: EBD Gik opgradering igennem: Ja, 45.5 timer inden afgang Noter: 4 personer
Er det ikke nyt at man ka bude på at sikre et tomt sæde ved siden af sig på Economy? Nogen der har prøvet?
Strækning: HGK-CPH vis Stockholm den 21 maj Kabineklasse fra og til: Go - Plus Bud i point/valuta: 15.100point/person Min/Max budmulighed: 15.000 og op EB-Status: EBD Gik opgradering igennem: Nope, bonuskontoen udviste en saldo på 6,000 så den blev automatisk declined. Men der er fin plads så håber på en CU. Noter: 4 pax
Sjov service, men alligevel smådyrt. Har tidligere fløjet på GO med guldkort, hvor personalet under check-in har blokeret sædet ved siden af. God service, at de “flytter” de tomme sæder, til deres loyalty medlemmer. For 3500 SEK pr vej, kunne man jo købe en ekstra billet, som man bare ikke brugte .
Ja og nej...for hvis der ikke er nogen der tjekker ind på den billet, så har selskabet vel pludselig mulighed for at placere nogen i det sæde. Jeg tror ikke, medmindre man hedder Simon Spies, at man får lov til at tjekke ind 2 gange, på 2 forskellige billetter. Er ikke engang sikker på deres system (eller crew) er i stand til at håndtere sådan en situation. Her har vi så ovenikøbet SKIT indblandet!
Nu bliver jeg nok teknisk, men check in kan man jo gøre hjemmefra. Man kan ikke boarde, men det finder de jo først ud af, når “personen” ikke møder fysisk op ved gaten. Og der er det lidt sent, hvis de skulle sælge denne plads til en anden. Er jeg helt galt på den ? Kan godt lide Simon Spies kommentaren. Gad godt vide, om man kunne købe et sæde til ens stok og hat.
Jeg synes at kunne huske, man for en del år siden kunne købe et ekstra sæde - og dermed få et frit sæde ved siden af. Måske er det den service, SAS prøver at genoplive.
Jeps husker noget i samme retning. Det er dog en væsentlig forskel i at tilkøbe denne service til en allerede udstedt billet og så at købe en helt sekundær billlet, for at få ekstra plads.