Mon ikke muligheden stadig er der for meget overvægtige personer - way far back var det ovenikøbet gratis, så vidt jeg husker? Hvordan håndterer musikere det? Kan ikke forestille mig, at Brantelid overlader sin cello til bagagehåndteringen.
- En EVP (extra volume passenger) kan booke et extra seat på SAS, men det skal gøres enten via customer service eller via et rejsebureau, således at der i reservationen står f.eks. 14AB - der må ikke stå 14A 14B, for så læser systemet det som to passagerer med to checkin numre med det resultat, at man "tror" man mangler en passager og risikerer bagage udpegning. -En cello kan også bookes som extra seat og gøres på samme måde som ovenfor. (se SAS special services).
CU kom in 18 timer før afgang i morgen hjem til CPH fra HGK. Eco til plus for mig, mine 2 døtre og svigersønnen, tak SAS.
Strækning: ORD-ARN Dato: 27/5 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point/Valuta: 1500 sek Min/Max budmulighed: 1500 sek / ?? EBB Status: EBG Gik opgradering igennem: ja Noter: Hvilket sæde? Masser ledige pladser, så kom med anbefalinger. Pt 23A med ledig nabosæde.
Strækning: CPH-NRT Dato: 8/6 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point/Valuta: 20.000 Min/Max budmulighed: kan jeg ikke huske EBB Status: EBS Gik opgradering igennem: Ja ca. 48 timer før. Noter: Jeg havde også lagt bud på 40.000 til business, men den gik ikke igennem, selvom jeg kan se, at der burde være 3 pladser tilbage.
Strækning: ARN-ORD Dato: 8/6 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point: 14300 point Min/Max budmulighed: 14000 point EBB Status: EBD Gik opgradering igennem: ja Noter: Hvilket sæde? Ser ud til der er lavt load i SAS Plus.
Er der nogle der har erfaringer ift CU upgrade eller upgrade pga overfyldte fly lige ved skoleferiestart? Jeg er i tvivl om man skal ofre et point bud, eller om man skal satse på ‘en gratis omgang’. Er EBD.
Nu skriver du ikke hvilken rute vi taler om, men det afhænger af mange ting, fx destinationen (visse er mere populære end andre), belægningen på flyet allerede etc.... Du skriver heller ikke, om du har GO eller PLUS allerede. Hvis du har en GO billet og gerne vil op foran, så ville jeg selv lægge et bud ind på PLUS, for hvis du så modtager en CU, så er det super fint, og gør du ikke, så sidder du trods alt på PLUS for en rimelig pris. Er det meget vigtigt for dig at flyve Biz, så læg også et bud ind på Biz (Biz bud først, og derefter kan du også lægge PLUS bud ind). Hvis du har en PLUS billet, gør op med dig selv, hvad det er værd for dig at sidde på Biz og læg så det bud ind. Nogle gange afviser de budet (selvom der er ledige pladser), men så får man måske alligevel en CU.
Tak for svaret. Jeg flyer GO fra ARN to Hong Kong... Så spørgsmålet er om man skal upgrade til plus og håbe på CU, eller helt droppe at upgrade og håbe på en upgrade fra GO til BC pga. sommerferien? Det ser p.t. ud som om, at der er fin plads på både Plus og BC (+9 på hver) I øvrigt koster en GO/Plus upgrade kun 13000 point eller 1100 kr. Hvor BC koster 35.000 point eller 3100 kr.
Og har nogen af jeg oplevet en CU til BC - hvis man rejser med børn (8 år) Ved de skriver man ikke får det med infants, men måske der også er andre ukendte begrænsinger, når det gælder BC
Strækning: ORD-ARN Dato: 10/6 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point: 12310 point Min/Max budmulighed: 12000 point EuroBonus Status: EBD Gik opgradering igennem: ja
Tænkte om det ved nemmere / billigere ved check-in eller gate ? Har aldrig prøvet at byde på en upgrade så derfor det kunne være interessant at høre hvornår det er bedst og billigst at gøre det
Det er hverken nemmere eller billigere ved check-in! Fordelen ved at byde på upgrade er, at hvis budet acceptereres, får du flere basispoint (efter den klasse du opgraderes til). Hvis du upgraderer ved check-in/gate, får du basispoint i forhold til din købte billet. Du kan lægge bud ind op til 48 timer før afgang, min erfaring er, at prisen (i point/penge) godt kan svinge lidt op og ned over tid, men ikke nok til at jeg gider annullere bud og oprette påny. Har du så status EBS/G/D/P, så forøges chancen for at evt. upgrade går igennem, forudsat selvfølgelig at der er availability og at SAS synes de har lyst at acceptere dit bud.
Bliver til stadighed forundret over tantens produkt. Du betaler mere for en opgradering i gaten, men får ikke point svarende til den nye klasse? Giver ingen mening
Og så er der også lige en krølle på de oversøiske ruter. Man bliver opgraderet til en plus saver eller business saver klasse. Så hvis man bliver opgraderet fra en Go flexible til Plus saver, giver det ikke ekstra point, da disse to klasser giver samme antal point. Det samme gør sig gældende fra Plus fleksibel til Business saver.