Det her er underligt. Mit fly er i aften. For to dage siden om morgenen var tilgængelighed i de 3 klasser (biz først) 1/3/1. Senere om dagen gik business opt til 6 pladser. Jeg ved der er gået mindst 4 Plusgrade igennem fra ECO til BIZ. Her til morgen er tilgængelighed nu 9+ i alle 3 klasser. Hvordan kan det være? Skiftet maskinen? Er der nogen maskiner der har betydelig flere pladser i alle kabiner end andre? Andre mulige grunde?
Mange virksomheder køber full flex billetter. Især bruger Novo CPH-PEK rigtig meget og det på C klasse. Hvis planerne pludselig ændres, annullerer de billetterne, og det ofte kort før afgang. Det kan være en forklaring på, hvorfor der pludselig er større tilgængelighed. Dette er blot en tanke...
Helt enig. Må jeg dog tilføje, at Novo som udgangspunkt flyver Plus-klasse med SAS. Et sparepunkt der blev Implementeret for små 2 år siden. Forstod det ikke helt, da vi fik ret gode rabatter på business sæderne. Kan se, at vi for 3-4 år siden, betalte ca 19000 kr for en full flexible business class retur.
Followup på denne post. Spurgte i check-in til opgradering, men de henviste til personalet i gaten. Da gaten åbnede, var jeg første mand ved skranken og spurgte til opgradering. Gik lige igennem (der var sjovt nok ledige pladser) og fik de to sidste på business for 35k point/person. Så SAS fik 70k point i stedet for buddet på samlet 5000 kr. Set fra min stol lidt tungt, men vi endte da på de rigtige pladser .
En anden gang kan du også prøve Service Desk i Loungen, de plejer som regel at kunne hjælpe, og så får du det ordnet, før du behøver at smutte tidligt til gate.
Har ikke den store Plusgrade erfaring, så beklager følgende noob question: Er det fortsat en mulighed at kunne lægge et bud på både Plus og Biz på samme afgang ved at have to vinduerne åbne? Hvordan fungerer det så, hvis det ene bliver accepteret: Bliver det andet så automatisk afvist? Og kan man risikere at stå i den situation, at begge bliver accepteret, men hvor man så får Plus i stedet for Biz?
Det fungerer stadigvæk, jeg har lige prøvet det på min tur til Beijing. Business blev accepteret, Plus ikke.
Du lægger dit bud på Business ind og i det næste skærmbillede bliver du præsenteret for flere opgraderingsmuligheder (PLUS). SAS kigger først på om de vil acceptere bud til Business, og hvis dit Business bud ikke accepteres, så kigger de på dit PLUS-bud. Du risikerer på ingen måde at blive upgraderet til begge eller at betale for begge.
Takker. Så forstås (for noobien): Jeg behøver kun et vindue. Her byder jeg på Biz. Når jeg så trykker continue, så bliver jeg præsenteret for muligheden for at lægge et “back-up” bud på Plus?
Næ, måske fordi alle mine bookinger allerede er Plus, nej så finkammet er sas´s system vist ikke, det er for optimistisk.
Strækning: HKG-ARN Dato: 16/7 Kabineklasse fra og til: Plus til business Bud i penge/point/Valuta: EUR 350 Min/Max budmulighed: EUR 245 - EUR 1,015 EBB Status: EBD Gik opgradering igennem: Ja
Strækning: CPH-IAD Dato: 25/7 Kabineklasse fra og til: Go til Bizz Bud i penge/point/Valuta: 6035 sek Min/Max budmulighed: 6000 sek --> ? EBB Status: EBS Gik opgradering igennem: Ja Noter: Opgraderede også fra Go til Plus på min AAL-CPH, grundet statuspointene. Billettype: SAS Ungdom
OK - synes ellers jeg stadig ser ganske mange Novo folk dreje til venstre på mine ture til IAD og EWR. Men det kan være mig der tidsforskyder. 19.000 må siges at være en ganske rimelig pris - ved at vi ligger noget højere
Strækning: CPH-PMI Dato: 3/8 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point/Valuta: 6 985 EuroBonus points per passenger (2) Min/Max budmulighed: 5.005 --> 10.000 EuroBonus points EBB Status: EBB Gik opgradering igennem: Ja Noter: