Qatar SIN-DOH Economy Marts 16 Pulverkartoffelmos, men oksekødet var ok, grønsagerne var udkogt... Snack før landing:
Qatar DOH-CPH Economy Marts 16 Morgenmad, som var ganske udmærket. På denne flyvning var der rigtigt bestik, i modsætning til sin-doh.
Selskab: Air China Rute: PEK - BKK Hvornår: Marts 2016 Klasse: Business Type: Dinner. Aboslut ikke noget særligt, men man blev da mæt. Nødderne var ikke varme og det var "one nut fits all (kun en slags nødder i nøddeblandingen). Øllen var, som i resten af Beijing, lunken. Andet: Jeg fløj også BKK - PEK. Tog ikke et billede af maden her. Flyet var 4 timer forsinket ud af BKK. Afgang kl 0100 men kom først afsted kl 0500. Så jeg prøvede bare at sove så meget som muligt. Jeg fik min morgenmad (nudler) serveret 30 min før landing og som stewardessen sagde så skulle jeg spise lidt hurtigt. Begge strækninger blev fløjet med en B777-200. Bemærk at der ikke er noget IFE på denne maskine, så medbring selv hvis man ønsker.
Selskab: Qatar Airways Rute: CPH - DOH Hvornår: Marts 2016 Klasse: Business Type: Dinner. Forret var sild, hovedret checken masala og dessert var frugt (jeg kunne ikke spise mere). Hovedretten får en del hug på diverse forums på internettet, men jeg må tilstå jeg var var tilfreds med min (eller måske bare heldig!).
Det var som sådan ikke dårligt (men absolut heller ikke godt). Jeg tjekkede ind kl 21.00 til et fly der skulle afgå kl 01.00. Da jeg tjekkede ind og der stod afgang kl. 03.10 spurgte jeg om det var forsinket...hvortil svaret var "yes". Fik udover boarding kortet og invitation til CIP Loungen en voucher på hvad jeg umiddelbart husker som 300 Baht til diverse fastfood steder. Jeg prøvede at spørge ved en transfer disk om jeg ikke kunne blive ombooket til TG der skulle afgå til midnat. Svaret var at billetten jo allerede var betalt, så jeg skulle købe en ny billet i så fald "the computer says no!). Så det meste af natten blev tilbragt på en sofa i CIP Loungen. Jeg har absolut prøvet bedre business selv med SK Plus, men det var nogle billige EB point da de giver x2 selv på de billigste klasser.
Selskab: SAS Rute: OSL-CPH Hvornår: 27. marts Klasse: Plus Type: "Fresh Bite", bestående af saltede rugbrødschips, med røget laksesalat og lidt sukkerærter, som smagte udemærket. Det var min første flyvning med serving af denne nye type snack på de korte skandinaviske ruter i Plus-klassen og jeg opfatter det bestemt som et fint tiltag i forbedringen af service-tilbuddet ombord, selvom det ikke mætter på nogen måde!
Air Canada CPH-YYZ Marts 2016 Economy Valg imellem laks eller pasta. Valgte laks, som var ok. Rørte ikke salaten, men cookien var god. Varm spicy chicken wrap før landing... Den var også ok.
Så lige denne på Instagram. Altid noget hvis de der Fresh-bites varierer. Ellers kan man blive godt træt af laksemousse
Air Canada YYZ-CPH April 2016 Economy - dinner Valg imellem kylling og pasta, valgte kylling. Det var udmærket.
Selskab: SAS Rute: PMI-CPH Hvornår: 10.4 Klasse: Plus Type: Lunch En kold frokostanretning der for en gangs skyld smagte af noget og havde lidt bid. Æble kimchi lyder mærkeligt men smagte rigtigt godt. SAS opper sig - not always salmon.
Selskab: Emirates Rute: CPH-DXB Hvornår: April 2016 Klasse: Økonomi Type: Lunch Der var dejligt solsikkebrød uden smør, en lille græsk inspireret salat, kyllingestykker med vilde ris, bønner og ratatouille og lidt frugt til dessert. Der røg 2 cola light ned oveni. Gosh, det er svært, at være sund.. Alt blev spist og det smagte fint..
Selskab: SAS Rute: CPH-DUS Hvornår: 13/4-2016 Klasse: PLUS Type: ? Hvad kalder mad klokken 16:50? Må med skam sige at det faktisk smagte god, også desserten og Mikkeller øllen. Spændende at se om vi får det samme i dag på vejen hjem. Ingen laks! I øvrigt veloplagt besætning, god service.
Selskab: Emirates Rute: DXB-CPH Hvornår: April 2016 Klasse: Økonomi Type: Breakfast, low calorie meal Det var et fint måltid. Croissant, æblesalat, laksestykke, steg samt 2 stk oliven. Samt lidt frugt. Det var udmærket og godt smagfuldt. Nå ja, der var også en appelsinmarmelade, men spiser jeg ikke.