Selskab: SAS Rute: BLL-OSL Hvornår: 15 juni Klasse: Plus Måltid: morgenmad i form af lidt friskt naturel yoghurt med musli og lidt brød med ost og kød. Fin lille ting da jeg alligevel havde tyvstartet i loungen.
Selskab: SAS Rute: OSL-TXL Hvornår: 15. Juni Klasse: Plus Måltid: lidt laks med rugbrød og salat. Der var også noget kapers/kartoffelsalat, men sidstnævnte var ingen succes. For surt og genneomvæddet i eddieolie.. glemte billede. Update: så kom billedet på. Fik nemlig nøjagtig det samme her på turen fra TXL til ARN ☺
Selskab: SAS Rute: TXL-CPH Hvornår: 14. Juni Klasse: Plus Måltid: kolde, kogte ris uden hverken krydderier, sovs eller dressing, og med en laaang strimmel laks, som var yderst vanskelig at spise med en lille plastikgaffel. Føj for en fæl omgang.
@jespersm var det ikke same som I min post, dog med rugbrød.. https://insideflyer.dk/forums/threads/flyselskabernes-mad-og-drikke-i-luften.797/page-21#post-32388
Jo, det var den samme. Men den lange laksestrimmel var umulig at hakke over med en gaffel, og de kolde, kogte ris uden smag var simpelthen for usselt, syntes jeg. Det 'ristede rugbrød' var ikke sprødt men opblødt af laksesaft. Føj!
Selskab: SAS Rute: PMI-CPH Hvornår: Juni Klasse: Plus Måltid: Sesam Kylling med æblekimchi, sorte ris og ingefær creme. Smagte helt godt.
Selskab: SAS Rute: CPH-CDG Hvornår: Juni Klasse: Plus Måltid: Kalkunsalami med tomat bulgur og spinat humus. Oksesteg med ristede rodfrugter samt kold chili bearnaise. Til sidst hindbær marengstartelet. Fint måltid, desværre smagte bearnaise ikke af så meget og den bid kage jeg smagte var tør. Dertil, varmt brød med smør.
@Rikke Haugen Olsen - set går sådan nogenlunde.. har tabt mig, men går langsomt.. for langsomt vil min træner sikkert sige.. Man kan ikke bestille veganer eller LCML i Europa.. på billederne spiser jeg ikke brødet, smør eller ris/pasta og kagerne...
Ah. Så du har en træner. Ellers ville jeg nemlig anbefale dig min. Skriv til mig hvis det er. Jeg har nemlig en der virkelig fungerer. Good luck.
Japan airlines PUS-NRT Economy Morgenmad kl 08:30 Dejligt med en morgenbajer når man har været oppe hele natten...
HKG-ARN Business 20/6-16 I stedet for varme nødder var der asparges i bacon. Roastbeef & salad Pasta hovedretten (vegetarisk). Har glemt fyldet, men det smagte dejligt. Crumble med custard, chokolade is (ikke valrhona denne vej), ost med syltetøj og desertvin til. Fik lemongræss & ginger the på stewardens anbefaling. Det var rigtigt godt da jeg planlagde en lur efter. En espresso med tilbehør fra ta selvbaren. En ostesandwich til mellemmåltidet, hvilket var lidt kedeligt. Jeg hentede senere en hummus sandwich i galleyen der var noget mere interessant. Småkagen fra "wah bakery" var rigtig lækker. Skråb af måltidet starede med tun med laks, og dertil den new zealandske hvidvin. Super lækkert! Så var der til hovedretten valgmulighed mellem nudler, kylling med ingefær, noget svampehalløj og pork tinderloin mener jeg det var. Fik lidt af det hele, specielt kyllingen med ingefær fungerede!
Selskab: Lufthansa Rute: FRA-FAO Tid: Juni 2016 Klasse: Business Oksefilet, melon, ost og oliven. Vanille-creme med solbær. Læg mærke til "FANHANSA" = Chokolade. Lufthansa støtter deres landshold. Selvom jeg kun drikker danskvand, så får jeg en "fodbold-serviet" fra et tysk bryggeri.
Selskab: SAS Rute: CPH-VCE Hvornår: Juli Klasse: Plus Måltid: CHML. Ristet kylling, kartoffelsalat, cherrytomater, grøn salat og lidt tørre gulerodsstave. Så ok ud og vakte ok begejstring.
Selskab: SAS Rute: VCE-CPH Hvornår: Juli Klasse: Plus Måltid: Roastbeef med hvede bulgur der var finhakket og spicet lidt op. Dertil salat samt lidt syltet rødbeder og blomkål.Dertil, vakuumrugbrød med Bregott (smør?). endelig et lille stykke Valrhona chokolade- Ok måltid, men mener jeg har smagt det før. PS, CHML, var det samme på hjemturen som udturen..
Ikke mit måltid men så det på IG Det er hvad SK serverer som SFML på NRT-CPH. Det ser da meget indbydende ud!
Selskab: SAS Rute: ARN-HKG (SK953) Hvornår: 2. juni 2016 Klasse: GO Type: Frokost/aftensmad Nyder en GT mens jeg ser "Under sandet". Plads 41A - glimrende vinduesplads med "isle access" Prøvede at bestille specialmad - seafood meal (SFML). Smagte OK, Pilafris, ratatouille og dambrugsfisk med antydning af slamsmag...
Selskab: Hong Kong Airlines Rute: HKG-DPS (HX709) A333 Hvornår: 3. juni 2016 Klasse: Business Type: Aftensmad Min første tur på businessclass nogensinde. Hong Kong Airlines havde et tilbud HKG-DPS retur for ca. 3000 kr, hvilket er samme pris som deres economy-billetter. Der var ikke meget at betænke sig på... Pre-departure drink var en Bauhinia Blossom. Pink guava og granatæblejuice toppet op med danskvand. Så er vi i luften og så er der champagne (Gonet-Medeville Blanc de Noirs Premier Cru Brut NV). Jeg er ikke den store champagnedrikker, men den smagte ok, specielt glas 2 og 3... "Pan fried egg roll with eel and buckweat noodles". Hertil hvidløgsbrød og hvidvin (Charlotte Street Chardonnay, South East Australia). Smagte OK uden at ophidse. "Mixed Seafood and black olive with tomato sauce, linguini and seasonal vegetables". Igen fint nok uden at ophidse voldsomt. Prøvede også rødvinen Charlotte Street Cabernet Sauvignon, Ganske glimrende. Vaniljeis efterfuldt af mere champagne, nødder og en enkelt GT (Beefeater)