Selskab: NAM Air Rute: LBJ (Labuan Bajo)-DPS (IN9665) B735 (PK-NAM) Hvornår: 11. juni 2016 Klasse: Economy Type: Snack Retur til DPS efter en uges fantastisk dykning i Komodo National Park. Nam Air er et datterselskab til Sriwijaya Air, som er et af de større selskaber i Indonesien. OK selskab, kun få timer forsinket, og snack box med vand og en cremebolle.
Selskab: Hong Kong Airlines Rute: DPS-HKG A332 Hvornår: 12. juni 2016 Klasse: Business Type: Morgenmad Natflyvning med afgang 01.25. Fik vistnok et par glas champagne og lidt nødder inden jeg lagde mig til at sove. Sæderne er fully lie-flat med dyne og pude. Fik 1½-2 timers søvn inden morgenmaden. "Fried noodles with carrot and cabbage" og "Chinese assorted Dim Sum" Ikke ophidsende. Efterfulgt af lidt frisk frugt.
Selskab: Singapore Airlines Rute: CPH-SIN Hvornår: Juni 2016 Klasse: Economy Type: Frokost Først en Singapore Sling med lidt peanuts med dobbel-indpakning Så til hoverretten der var fisk. Så ikke ligefrem særligt indbydende ud, men smagte helt ok. Man fik i øvrigt metalbestik som er en fin feature. Sluttede af med is fra dansk producent. Alt i alt et helt ok måltid. Der udleveres også menukort og man kan vælge mellem hovedret.
Selskab: SAS Rute: HKG-ARN (SK954) Hvornår: 12. juni 2016 Klasse: GO Type: Frokost Udemærket SFML. Ris, grønsager og dambrugsfisk i spicy sauce. God service fra sød dansk flight attendant (det hedder vel ikke stewardesse længere?)
Selskab: SriLankan Rute: DOH-CMB Hvornår: July 2016 Klasse: Business Type: Dinner - lam i karry Andet: Nødderne var ikke varme, men direkte fra posen.
Selskab: SATA Air / Air Azores Rute: LIS-PDL Hvornår: July 2016 Klasse: Business Type: Frokost Overraskende god fiskelasagne med varmt brød, tomatsuppe og en form for æblekage. Positivt overrasket. Dertil rødvin fra 75 cl flaske af OK kvali!
Selskab: KLM Rute: CPH-AMS Hvornår: July 2016 Klasse: Business Type: Morgenmad Utrolig flot anretning og fantastisk service hos KLM. Meget tidlig flyvning (Kl. 6.00!!!), så et let måltid med laks (rigtig god!), samt frugtsalat. Glimrende præsentation og fremragende purser på den ca. 1 times flyvning
Selskab: SriLankan Rute: CMB-SIN Hvornår: July 2016 Klasse: Business Type: Morgenmad - quiche med en lammepølse, kartofler og chili sauce.
Selskab: SriLankan Rute: SIN-CMB Hvornår: August 2016 Klasse: Business Type: Frokost - lam, kartofler og grønsager. Glemte at tage et billede af menukortet. EDIT: fandt billedet af menukortet alligevel. Andet: Landede i CMB ved remote gate. Business passagerne blev hentet i deres egen bus. Jeg har vedhæftet et billede af sæderne. Dog stadig bedre end at stå som sild i en tønde.
Selskab: SriLankan Rute: CMB-DOH Hvornår: August 2016 Klasse: Business Type: Dinner - Chicken biryani. Forretten var en vegetar ret med en rødbede chutney. Var virkelig velsmagende. Andet: Havnede desværre på en A330-200 på returen fra CMB til DOH. IFE systemet var helt up-to-date og faktisk bedre end SKs.
Selskab: Lufthansa Rute: FRA-CMN Hvornår: Juli 2016 Klasse: Business Type: Natmad (blev serveret ved midnatstids)
Selskab: KLM Rute: LIS-AMS Hvornår: August 2016 Klasse: Business Type: Dinner - Fish Risotto, ostebord, sushi og jordbær-crumble Andet: Et af de bedste måltider jeg længe har fået på en flyver! Fik cava og noget Pellegrino til maden, selvom der ikke var plads til det på tallerkenen
Flyselskab: Aeroflot Rute: København - Moskva Hvornår: August 2016 Klasse: Business Type: Natmad (hvad skal man ellers kalde det kl. 01.00?). Men så vidt jeg husker, kaldte stewardessen måltidet for "lunch" Forret: Hovedret. Oksekødet OK, men grøntsagerne fint sprøde. Og så desserten.
Flyselskab: Aeroflot Rute: Moskva - Tbilisi Hvornår: August 2016 Klasse: Business Type: Morgenmad Som altid kom den venlige stewardesse og spurgte, hvordan hun skulle tiltale mig. Fint. Sagde, jeg ingen forret skulle have og gerne ville have Gurievskaya Porridge. Og så gerne danskvand og te. Alt blev omhyggeligt noteret. Men måske forlagt Jeg blev aldrig tiltalt med navn Og forretten blev serveret. Og så spurgte hun for resten også, om jeg skulle have kaffe eller te Men, det var nok også lettere at servere for far & søn, som sad på den anden side af gangen. De drak kun champagne. Og der blev glassene fyldt en del gange. Ja faktisk blev glassene også skiftet på et tidspunkt. Som I nok kan regne med, var en flaske ikke nok. Da jeg begyndte at lægge mærke til deres fylderi, fik de 2 flasker. Så mon ikke, der er røget 3 flasker på hele turen? Det var ikke helt, hvad jeg forventede af en porridge. Rimeligt sød. Og med grønne og orange sukat. Men tranebærsovsen var fin
Flyselskab: SAS Rute: Stockholm - Los Angeles Hvornår: August 2016 Klasse: Business Fin kvalitet og god smag i alle retter.