Flyselskabernes mad og drikke i luften

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 21/10/14.

  1. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Jeg er veganer, når det er muligt. Det lægger en hindring på upgrade. Derfor ikke. :)
     
    PENSIONISTEN, RasmusH, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Måske derfor med mit LCML, at jeg ikke bliver det..

    Vegan by choice..
     
    THammer, Henry og Rikke Haugen Olsen "Synes godt om dette"
  3. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Fandt da ihvertfald ud af, at forskellen på belgiske kartofler (som det var hed i menuen) og vestjyske kartofler er, at de belgiske er dyppet i sovsen og så hevet op igen, hvor de jyske får lov at blive der.

    Og derudover var det en absolut fornøjelse at drikke dus med @Rikke Haugen Olsen både i lounge og på flyet - omend det var ved at nærme sig noget tøse-hygge, da vi skulle slutte festen med baileys.....:p

    Dertil kommer, at der med reference til min jydehed - og dertil også en fortid i primærlandbruget og de sidste 15 år i dennes følgeindustri, jo lige gav et lille gib i mig, da Rikke udtaler at hun hellere vil have et stykke tofu.... Er dog ret sikker på, kyllingen gjorde hende godt :cool::cool:

    Til slut er der vel bare at sige, at det nok er den sjoveste flyvning jeg har haft i mange år.......og at en af os godt kunne finde sit pas ved ankomsten:p:p:p

    Får I andre muligheden for en tur over Atlanten med hende, så slå til! :)
     
    Senest redigeret: 26/9/16
    mhsalv, *flyer, tbh og 13 andre "Synes godt om" dette.
  4. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Øhm ja ok. Det er muligvis ikke helt forkert, at et par stewardesser og jeg kravlede lidt rundt i flyveren for at finde mit pas.....
     
    Nielspg, mhsalv, *flyer og 7 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    @Rikke Haugen Olsen - ud fra den anbefaling så må du så nok være nød til at være meget åben med dine rejseplaner så vi kan sørge for at booke os ind på de afgange over dammen du er med på :) :) :)

    En anden ting - det ligner også kylling med brun sovs og kartofler....
     
    mhsalv, SophieHendriksen, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ha ha - konge! At komme anstigende "halvsnaldret" og uden pas til immigrationen, DET ville jeg sgu gerne have oplevet ;);)

    @Rikke Haugen Olsen - du skal ikke tilfældigvis med SK943 tirsdag d. 4. oktober? :D:D:D

    /Schwert
     
    *flyer, Rikke Haugen Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  7. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Du skal ikke kalde mig halvsnaldret. Den havde fået fuld gas! Jeg fandt naturligvis mit pas i kufferten nedenunder det pillelager jeg havde købt i Duane Reade. :D Næste tur er 08/12 igen til ewr.
     
    Nielspg, Ulrik, *flyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Kunne da godt være vi bare skulle have fortsat på morgenværtshus i Guld loungen.......:D:D
     
    Nielspg, Henry, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Kunne da godt være vi skulle have spicet festen op med lidt af de piller......
     
    Henry, Kristian og Rikke Haugen Olsen "Synes godt om dette"
  10. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    OK så - på hjemturen - så er det klart: FULD GAS!! (trist at der ikke er flere der har koblet sig på undertegnede og @PeterA 's tur til NRT i November, jeg er sikker på at det kunne have været KANON :confused::confused::D:D - Sake & Sushi)
     
    Rikke Haugen Olsen, *flyer og Henry "Synes godt om dette"
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det må slet ikke have set underligt ud - godt bedugget og tasken fuld af piller :D:D:D
     
    mhsalv, *flyer, Kristian og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Selskab: Finnair
    Rute: HEL-CPH
    Hvornår: September 2016
    Klasse: Business
    Type: Dinner - Kylling i en god sovs - smagte godt, men ikke helt nok. Fyldte op med et par Fazer chokolade barer.

    En "operational upgrade" i en fyldt A321, jeg tror at den halve Kinesiske Folkerepublik var ombord - godt for turistindtægterne i DK.

    Meget veloplagt crew.

    20160929_182909.jpg
     
    THammer, Henrik Olsen, asf og 6 andre "Synes godt om" dette.
  13. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Selskab: Qatar
    Hvornår: 8/10
    Rute: CPH-DOH
    Klasse: Business
    Kommentar: De var lidt langsomme med servicen denne gang, så jeg tror, der gik hele tre timer fra take-off til måltidet var færdigt. Det var dog en god oplevelse og det er dejligt at kunne vælge spisetidspunkt selv.

    Børnemenu: Noget pasta, tomatsauce og kødboller og så en "kuffert" med juice, chips, chokolade mm. De sundhedsbevidste forældre har naturligvis fjernet chipsposen og chokoladen ;)

    Forret: Den allestedsnærværende mezze, som var udmærket. Manden fik noget laks og var meget tilfreds.

    Hovedret: Lam med stegte aubergine, squash og semidried tomater i en timian glace. Rigtig godt! Lammet var mørt og saftigt og grøntsagerne overraskende gode. Dertil en lidt underlig kartoffel-æggestand, der var meget anonym. Manden fik kylling og var tilfreds.

    Ostetallerken: 3 slags meget køleskabskolde oste, lidt crackers, noget sødt halløj og lidt tørret frugt og nødder. Ikke vildt spændende, men jeg var også mest nysgerrig og ikke specielt sulten på dette tidspunkt.

    Dessert: Vaniljeis, som var overraskende ringe. Den smagte parfumeret og havde ikke set en ærlig stang vanilje.

    Derudover benyttede den 6-årige sig flittigt hele turen af ta-selv-buffeten med Valrhonachokolade :cool:
    2016-10-08 11.42.22.jpg 2016-10-08 11.49.41.jpg 2016-10-08 12.10.02.jpg 2016-10-08 12.26.20.jpg 2016-10-08 12.30.45.jpg 2016-10-08 12.41.13.jpg 2016-10-08 12.45.40.jpg 2016-10-08 12.47.01.jpg 2016-10-08 13.07.19.jpg
     
    Nielspg, Baadsgaard, THammer og 8 andre "Synes godt om" dette.
  14. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Selskab: Qatar
    Hvornår: 8/10
    Rute: DOH-BKK
    Klasse: Business
    Kommentar: Ikke så venlig og smilende service som på Dreamlineren. De var meeeget langsomme om at servere drikkevarer og snacks. Og så var nødderne gudhjælpemig kolde :eek:

    Børnemenu: Den sprang vi over, da vi lagde barnet til at sove lige efter take-off.

    Forret: Tigerrejer med noget mangosalat. Iskoldt og smagte ikke af meget. Egentlig bare jævnt kedeligt. Godt jeg ikke var sulten efter måltidet fra CPH-DOH samt en runde i loungen i DOH.

    Hovedret: Fyldt pasta med noget hakket kød og et krydderi, jeg ikke kunne bestemme, men heller ikke brød mig meget om. Toppet med Parmesanost, rucolasalat, tomatsauce og grønne asparges. Udover krydderiet jeg ikke kunne lide, var det en rigtig udmærket ret.

    Bestilte ikke dessert, og fik kun lidt frugt til morgenmad da jeg stadigvæk var temmelig mæt.
    2016-10-08 21.40.05.jpg 2016-10-08 22.07.10.jpg 2016-10-08 22.21.15.jpg 2016-10-09 02.26.31.jpg 2016-10-09 02.26.53.jpg
     
    THammer, PENSIONISTEN, Kristian og 6 andre "Synes godt om" dette.
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Selskab: Thai Airways
    Rute: BKK-USM
    Dato: 12/10 2016
    Klasse: Economy

    Da det kun var en lille en-times tur, havde jeg faktisk slet ikke forventet, vi fik nogen forplejning. Men men Thai har deres eget svar på SAS' rensdyrsandwich!

    En lille, lun pakke med en tortilla-agtig rulle om noget kødsauce. Den var helt overraskende virkelig god!

    Der var også fuld drikkevareservice og tilbud om ekstra opfyldning mm. Alt andet lige en utrolig god oplevelse.

    2016-10-12 15.51.37.jpg 2016-10-12 15.52.09.jpg 2016-10-12 15.52.48.jpg
     
    THammer, mhsalv, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  16. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    Selskab: Aeaeaeaegaeaeaeaeaeaan Airlines
    Rute: ATH-IST
    Hvornår: Oktober 2016
    Klasse: Economy (GoLight)
    Type: Hindu Vegetarian Dinner.

    Booket special meal til mig og min lillebror for at få hurtig servering, og da han modtog denne sølle gourmetoplevelse var han ikke ligefrem happy...:D Min seafood pasta med en tomat og to rejer (intet billede) var ej hellere fanatastisk. Noterede mig at de donerer overskydende (uåbnet) mad til trængende, hvilket jeg synes er en fin gestus.

    Tommel op til Aegean for at rent faktisk servere noget på den korte tur, samt fri flyd af drikkevarer (i alle fald til os). To øl og en vin ovenpå gjorde godt, dog nåede vi ikke helt op på niveau med @Baadsgaard og @Rikke Haugen Olsen...

    hindu vegetarian.jpg
     
    Kristian, Baadsgaard, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    Selskab: Turkish Airlines
    Rute: IST-LHR
    Hvornår: Oktober 2016
    Klasse: Economy
    Type: Aftensmad som hittede hos sultne herrer længst bag i A330-bussen.
    Kommentar: Ok kylling i en ret lækker chilisovs, frisk salat (allerede spist) og en glimrende sjokolademousse som utvivlsomt havde fået det helt store smil frem hos kage-mama Blomsterberg.

    Hyggeligt med ægte bestik og fluidum ad libitum også nede i eco-klubben. Et par øl og vin kombineret med et glimrende IFE-system og så var turen til London hurtigt og bekvæmt overstået.

    ataturk lhr.jpg
    (Beklager håbløst billede).
     
    SophieHendriksen, Henry, THammer og 6 andre "Synes godt om" dette.
  18. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Selskab: Royal Air Maroc
    Rute: CPH-CMN
    Hvornår: Oktober 2016
    Klasse: Economy
    Type: Aftensmad
    IMG_20161014_191352.jpg

    Umiddelbart havde jeg ikke forventet at få mad på denne flyvning, så det var en glædelig overraskelse. Ok kylling med ærter, men lidt heftig smag af peber. Mærkelig vakumpakket laks, og så en sukkersød "natural" yogurt. De andre fik lækkert og mørt lam, væltet i meget tør couscous.

    På turen hjem sad vi bagerst, så der var kun (noget hvidt) fisk tilbage i citron sauce - overraskende godt faktisk i modsætning til den lidt blandede oplevelse på vej derned. Tilbehør var det samme, og brøddet var ikke varmt :(
     
    Nielspg, Kristian, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Skal det gøres rigtigt, starter man i loungen :cool::cool::cool::D
     
    mhsalv, Kristian og Henry "Synes godt om dette"
  20. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Selskab: Singapore Airlines
    Rute: SIN-FRA
    Hvornår: Oktober 2016
    Klasse: Business Class
    Type: Frokost
    Kommentar: Jeg havde forudbestilt hovedretten, fra SQ's Book the Cook menu. Flyet var næsten tomt (med undtagelse af økonomi klassen), hvilket betød at personalet var super opmærksomme og serverede maden hurtigt og effektivt.
    Maden var flot præsenteret og som sædvanlig velsmagende...

    Måltidet indledes med lidt varme nødder og en Singapore Sling:
    IMG_1030.JPG

    Forretten med kammuslinger, laks og rejer:
    IMG_1033.JPG

    Min forudbestilte hovedret "U.S. Grilled Beef Fillet":
    IMG_1036.JPG

    Is til dessert:
    IMG_1046.JPG

    Afslutningsvis serveres et udvalg af oste med tilbehør:
    IMG_1048.JPG
     
    Nielspg, Ekeren, mhsalv og 10 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side