Flyselskab: Qantas Rute: LHR-DXB Hvornår: April 2017 Klasse: Economy Type: Frokost Hmm, glemte at tage et billede af maden. Der er ingen forret, men man fik et glas tranebær med lavendelsaft. Smagte fint. Valgte lam, det smagte lidt kønsløst, men var ok. Man får serveret maden på en slags lille tallerken, så ingen bakke at have til, at fylde. Der var endvidere et ok hvidløgsbrød, kunne andre luftfartsselskaber lære noget af. Der blev endvidere serveret en apfelstrudel, smagte lidt af den og den var fin nok. Det var ok Economy Class mad.
Flyselskab: Qantas Rute: LHR-DXB Hvornår: April 2017 Klasse: Economy Type: Skrub af mad. Spinat calzone, smagte ok. Med en Zero til.
Flyselskab: Qantas Rute: DXB-LHR Hvornår: Maj 2017 Klasse: Economy Type: Frokost Valgte en kold ret, Spicy chicken med ris, salat og yoghurt til. Det var ok måltid med god smag i. Igen på en lille tallerken. Dertil rødvin, den var jo over 10 om morgenen. Brødet var kedeligt at se på, så rørte det ikke. Min sidemand kunne dog godt lide det og fik ca. 5-8 stykker på en ekstra tallerken. Chokoladekage til dessert med hindbær skum i.
Flyselskab: Qantas Rute: DXB-DXB Hvornår: Maj 2017 Klasse: Economy Type: Skrub af mad. Kyllinge pizza, var faktisk fin sprød. Men ellers ikke meget mere at sige til det. Med zero til.
Ja, jeg fik da en pæn flænge på pegefingeren, da jeg forsøgte at åbne den. Kanten på kapslen er rimelig skarp.
SK Plus, PEK-CPH. Valg mellem kødboller/torsk, jeg tog economy valget, hvilket jeg hurtigt fortrød da jeg fik skåret en kødbolle igennem. Sådan noget kinesisk kød er jo mere processeret end "kødet" i en rød pølse... Nå, jeg havde været forbi pizzahut i PEK, så det gik. OZ Y PUS-PEK. Noget ikke specificeret kød, tror det var nakkekottelet agtigt. Var ikke fan SK Go, CPH-PEK aftensmad samt morgenmad. Aftensmaden var højdepunket af flymad på dennetur. Simpelt med kylling, pasta og noget hvid sauce, det var udemærket. Brødet var dog vådt og gummiagigt, men så det også komme ud af en plasticpose med massere af kondens i. Som måske kan ses på billedet var gafflen knækket, jeg fik en ny på trods af at stewardessen jokede med at jeg måtte have været for sulten Den der sammenbagte grøntsagsting smager lidt for meget af selleri for mig. Brødet var lidt bedre denne gang, men næsten koldt, så det blev til en ostemad med syltetøj.
Live (håber jeg) fra SK953 PLUS: Samme kyckling som @tbh fik ovenfor, torsk var det andet valg. Må sige, at af et economy meal rammer de den lige i r.... med denne ret. De havde den faktisk også for et års tid siden tror jeg, så det går forståeligt nok lidt i ring. Men synes altså den her smager ganske fint i højden, spinat saucen har en cremethed og en smag som passe godt til peberfrugten & kyllingen som ikke er alt for tør og har en fin gylden stegefarve. Okay nu går der lidt: "anrettet på en bund af luft" i det, beklager. Men mener denne lille plasticpose er ny!?: (Kæmper med upload af pix, stay tuned...)
Denne lille pose, gør meget godt for en lettere slatten og affugtet salat: (Det tog så nogle timer at uploade det billede! Heavy Oil!
Live fra SK 946 Hovedret Der var pasta fisk kød og vegetar retter Måtte prøve kødet som var Wagyu beef brisket. Fantastisk mørt og lækkert.
Flyselskab: Qatar Rute: DOH-HKG Hvornår: Juni 2017 Klasse: Business Type: Snack + morgenmad. Afgang fra DOH 02.50 så man er ikke pi... oplagt til så meget på den tid af døgnet. I Loungen var der lukket for hanerne, men ombord var der gudskelov ingen problemer. Jeg fik stegt laks med vagtleæg. Morgenmaden fik jeg müesli og noget brød. Det gad jeg altså ikke tage et billede af. Tror de flest ved hvor en skål med youghurt og müesli ser ud!
Flyselskab: DAT/DOT Rute: BLL-SVG Hvornår: Juni 2017 Klasse: Economy Type: Aftensmad. Syntes ikke DAT/DOT har været nævnt med forplejning på Olieruten som går fra BLL-EBJ-SVG. To håndmadder, en med laks og en med flæskesteg, også øko is til dessert. Syntes faktisk det var en dejlig forplejning på den relativt korte flyvetur. Svin på en flyvning er et særsyn, det har jeg aldrig set før. Stor ros for det.
Flyselskab: CX Rute: HKG-BKK Hvornår: Juni 2017 Klasse: Business Type: Lunch Glemte at tage et billede af menu kortet, men jeg fik fisk.
Flyselskab: Qatar Rute: BKK-DOH Hvornår: Juni 2017 Klasse: Business Type: Dinner Glemte igen at tage et billede af menuen, men mener det var kylling til hovedretten.
Flyselskab: British Airways Rute: London - Bangkok Hvornår: Juni 2017 Klasse: World Traveler Plus (Premium Economy) Type: Aftensmad