Flyselskab: Thai Airways Rute: BRU-BKK Hvornår: Januar 2017 Klasse: Economy Type: Lunch Forret: Røget skinke m. Kartoffelsalat Hovedret kylling steget med chili med ris og en æggedims som hat. Smagte ret godt. MEN Lad mig introducere mit nye værn imod economy mad, Dupond & Dupont på glas: Små 50ml flasker med olivenolie m. basilikum og chili. I den lille 1L taske med toilet sager, den går glat igennem sikkerheds kontrollen. Hæld med rund hånd udover forret og hovedret, så pifter det ganske gevaldigt maden op på economy. Ja, lad os kalde det en opgradering fra enten ok til smager godt, eller øv kedeligt, til ok. Har ikke løst den ulækre til spiseligt endnu - men arbejder på det. Voila: Desserten kan jeg ikke huske hvad nærmere var og smagte, derudover lun kedeligt brød, kiks og Président Brie. Fin economy oplevelse, og fin fin drinks service fra Thai.
Det er fanme genialt, den ide er hermed stjålet på næste economy langtur! AL (kedelig) mad bliver bedre med en ordentlig sjat chilisauce
Præcis, og der sker noget med olivenolie i luften, den blir faktisk forstærket, så hvis man er til "olier" er det et hit! De små olier har jeg købt hos Oliviers & Co på Gl. Kongevej, FRB: https://goo.gl/maps/VobxRL1CkSo
Flyselskab: SAS Rute: CPH-ORD Hvornår: Januar 2017 Klasse: Business Det var første runde på SAS' "nye" business for mit vedkommende, så jeg var naturligvis spændt på hvordan forplejningen ville være. Vi var ikke mere end omkring 15 mand på business, og man kunne godt mærke, at der ikke var specielt travlt. Menukort bliver uddelt på forhånd, så man kan orientere sig om valgmulighederne. Da drikkevarevognen kom forbi var jeg naturligvis nødt til at have et glas champagne. Her må jeg altså sige, at jeg synes det tæller gevaldigt ned, at den serveres i et mini-high-ball glas. Det var bare en fesen oplevelse. Jeg savnede et rigtigt champagneglas som de f.eks. godt kan finde ud af hos QR. Det samme gælder for vin, det serveres i samme mærkelige glas. Så kom forretterne trillende på en rullevogn. Jeg ved, at andre herinde synes det er dejligt, at kunne se retterne, men jeg foretrækker selv restaurant-oplevelsen på QR. Det er også lidt stressende at sidde og skulle bestemme sig mens alle de andre venter. Maden bliver også lidt klemt sammen på en tallerkenstørrelse, der tydeligvis er den maden er pakket og varmet i, hvor jeg klart finder det mere indbydende at det anrettes på en rigtig tallerken hos QR. Jeg valgte noget tørret oksekødshalløj men mest fordi der var trøfler på. Det var en lidt anonym ret der hverken gjorde skade eller begejstrede. Brødet var lunt og virkelig lækkert og salaten var fin og frisk. Taget i betragtning af hvor få passagerer der var, tog det (for) lang tid at rydde fra forretten. Til hovedret valgte jeg vegetarretten, som var en udmærket risotto med svampe, blomkål, tomater og kål. Det var en rigtig god og velsmagende ret omend selve risottoen ikke var helt cremet nok (de havde været for nærige med Parmesanosten). Til dessert fik jeg æbletærte, og den var også god. Inden vi landede fik vi "buffet", en let anretning med nogle salater og skiver af roastbeef. Salaterne var gode med roastbeef'en var ærlig talt så sej, at den næsten ikke kunne skæres ud. Ikke godt nok! Hertil fik jeg Ringini æblemost, og den var jeg svært begejstret for. Undervejs fik jeg også besøgt ta-selv-baren lidt. Den er et fint indslag med både frugt, slik, kage og diverse drikkevarer. Summa summarum, så var jeg ikke voldsomt begejstret over oplevelsen, og jeg var nok mest glad for, at jeg havde betalt med point og ikke rigtige beskattede penge... men den nye menu, som @Henrik Olsen lige har testet, ser jo dejlig ud, så de har måske også selv tænkt, at der var plads til forbedring.
Flyselskab: SAS Rute: ORD-CPH Hvornår: Februar 2017 Klasse: Go Jeg har været så priviligeret, at det faktisk er lang tid siden, at jeg har haft en longhaul på eco. Vi havde dog reserveret sæder på række 30 med ekstra plads, men eftersom der ikke engang var halvt fyldt i maskinen havde det været bedre at satse og få en hel række at kunne ligge på. Hvorom alting er, så var der jo også lidt forplejning. Det var overraskende godt. Den varme ret var noget gryderet med oksekød (tykkam gætter jeg på), som var utrolig mørt og smagte godt. Tilbehøret var nogle kogte gulerødder og broccoli (knap så spændende) og nogle helt okay kartoffelbåde. Der var også en salat som var sprød og frisk, men helt ærlig, lad nu være med at lege det er en blandet salat ved at lægge tre agurkeskiver og en enkelt cherrytomat! Det ser simpelthen tarveligt ud. Så hellere bare tone rent flag, her har vi en salat af grønne salater med italiensk vinaigrettedressing. Desserterne er simpelthen bare altid så mærkelige, jeg orkede ikke at smage på den. Servicen var fin, men som sagt heller ikke så svært, der var ikke engang halvt fyldt. 1,5 time inden landing fik vi morgenmad. En ikke specielt spændende men okay anretning:
Flyselskab: American Rute: CDG-JFK Hvornår: Februar 2014 Klasse: Business Type: Dinner Forret: Hovedret:
Flyselskab: American Rute: CDG-JFK Hvornår: Februar 2014 Klasse: Business Type: Lunch En skinke/oste-sandwich med kold kartoffelsalat. Og ja, jeg fik et glas mælk til
Flyselskab: American Rute: EWR-ORD Hvornår: Februar 2014 Klasse: First Varme nødder og en Zero: Aftensmad (jeg spiste ikke det der frø-helvede!):
Flyselskab: LATAM (LAN Chile) Rute: PUQ-SCL Hvornår: 14. februar 2017 Klasse: Economy Mit normale kit på latams indenrigsflyvninger:
Det der ved siden af kartoflerne, som ikke er gulerødder/bønner, altså jeg gætter på noget kød, det ser lidt "spændende" ud - hvad i alverden var det?
Flyselskab: Aegean (A3) Rute: VIE-ATH Hvornår: Feb 2017 Klasse: Economy Type: Dinner (Hot Meal) Noget pasta-bolo, med chokoladecrumble til dessert. Hertil fri bar fra vognen hvor det blev til en Heineken, danskvand og en udemærket (sød) Syrah. Flyselskab: Aegean (A3) Rute: ATH-CPH Hvornår: Feb 2017 Klasse: Economy Type: Breakfast (Hot Meal) Morgenmaden var super lækker med nogle fyldte spinatbrød og kartofler til. Så bliver det altså ikke bedre i Y i intra-europa.. På flyturene var der også kun 1-2 rækker i C.. IMO er der for lidt forskel til det kan svare sig at give det ekstra for billetten
Nu har jeg spist schnitzel en del gange efterhånden og synes to dage i træk var lige at overdrive så det blev en bento box i går. Den var vel ok hvis man ikke er stor sulten, men jeg holder mig nok til schnitzel. Det var i øvrigt air berlin der fløj for Austrian.
Flyselskab: SAS Rute: ATH-CPH Hvornår: Marts 2017 Klasse: PLUS Type: Frokost Hellefisk, meget vovet at gå fra laks altid laks Smagte OK.
BA 215 LHR-BOS Middag Laks til forret. smakte ok, men ikker mere end det. Valgte bøf til hovedret, gennemstegt og mega dårlig. Til dessert vanila cheese cake, denne var god! Bad om en cappucino til desserten, tjaaaa......
Marts 2017 London til New York British Airways World Traveler (økonomi) Aftensmad og Pre landing snack Ganske fin aftensmad med Kylling i en honningkrydret sauce. Før landing er British Airways gået bort for en egentlig servering på de korteste langruter og kommer rundt med en snackkurv. Egentlig ok og så ikke alligevel, da man godt kan blive godt sulten ret hurtigt efter landing. Så vær opmærksom på dette
Tog de samme småkager i fredags LHR/EWR på Worldtraveler Plus, og tog også en chokolade bar. Blev høfligt, men meget bestemt gjort opmærksom på at jeg skulle lægge en tilbage, da der var én pr person. Lidt skrabet.