Flyselskabernes mad og drikke i luften

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 21/10/14.

1. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,647
    "Synes godt om" modtaget:
    26,800
    Point:
    113
    Ja - det er hårde tider og det rammer udover økonomi. Lidt skidt at se en slags deroute fra British Airways på meget mærkelige områder syntes jeg.

Henry "Synes godt om" dette.
  2. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Flyselskab: SAS
    Rute: CPH-PEK
    Hvornår: March 2017
    Klasse: Economy
    Type: Aftensmad

Kylling i en god stærk sovs med broccoli og kartoffelmos. Salat, stor portion faktisk. varmt brød, smør samt knækbrød og en lille ost. Dertil et lille stykke sandkage. Fik en ny rødvin til, italiensk, smag den... - det var et absolut velsmagende måltid.
    2017-03-18 22.32.56.jpg

SophieHendriksen, THammer, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Rute: CPH-PEK
    Type: Morgenmad

Endnu en gang overrasket, ca. 1,5 time før lamdig blev lyset tændt og dette måltid blev det ud. Det var en varm og velsmagende Frittata, en slags kartoffelpandekage med grønsager. Dertil en youghurt med knas, friskt rugbrød, ost, marmelade og en lille orangejuice. Smagte helt fint.

2017-03-19 04.27.42.jpg

tbh, SophieHendriksen, THammer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. CHA211

CHA211 VIP medlem

Beskeder:
    234
    579
    Point:
    93
    QR
    Eco
    CPH-DOH
    April 2017
    Der gik over en time fra take off til der blev serveret noget som helst og da var det det hele på een gang.
    Maden var helt ok. Rødkålssalat oksekød i pebersovs med bagt kartoffelmos.
    Klart et plus med rigtigt bestik og fuld bar :)
    IMG_5288.JPG
    DOH-DWC
    Eco
    April 2017
    Fin snack på en een times tur.
    IMG_5289.JPG

Henrik Olsen, tbh, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,565
    5,653
    Point:
    113
    Flyselskab: QR
    Rute: DOH-DXB
    Hvornår: Jan 2017
    Klasse: First (Biz)
    Type: Frokost

IMG_4226.JPG IMG_4227.JPG IMG_4228.JPG IMG_4230.JPG IMG_4232.JPG IMG_4234.JPG IMG_4329.JPG

Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  6. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,565
    5,653
    Point:
    113
    Flyselskab: OZ
    Rute: ICN-HRB
    Klasse: Biz

IMG_4278.JPG IMG_4279.JPG IMG_4280.JPG IMG_4281.JPG IMG_4282.JPG IMG_4283.JPG

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,565
    5,653
    Point:
    113
    1/2
    Flyselskab: SQ
    Rute: SIN-ICN

IMG_4254.JPG fullsizeoutput_b27.jpeg fullsizeoutput_b2a.jpeg fullsizeoutput_b35.jpeg fullsizeoutput_b38.jpeg IMG_4259.JPG IMG_4260.JPG IMG_4261.JPG IMG_4262.JPG IMG_4263.JPG

Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  8. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,565
    5,653
    Point:
    113
    2/2
    Rute: SIN-ICN

fullsizeoutput_b3e.jpeg fullsizeoutput_b41.jpeg fullsizeoutput_b44.jpeg fullsizeoutput_b47.jpeg fullsizeoutput_b4a.jpeg fullsizeoutput_b4d.jpeg IMG_4270.JPG IMG_4271.JPG IMG_4273.JPG

Henrik Olsen, tbh og Henry "Synes godt om dette"
  9. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,565
    5,653
    Point:
    113
    Rute: SIN-DXB
    Hvornår: Feb 2017
    Klasse: First
    Type: Lunch/Dinner

IMG_4380.JPG IMG_4383.JPG IMG_4384.JPG IMG_4385.JPG IMG_4386.JPG IMG_4387.JPG IMG_4388.JPG IMG_4389.JPG IMG_4390.JPG

Daniel K, Henrik Olsen, isolCBflyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,565
    5,653
    Point:
    113
    Rute: HKG-SIN
    Hvornår: Feb 2017
    Type: Morgenmad/Frokost

IMG_4366.JPG IMG_4367.JPG IMG_4369.JPG IMG_4370.JPG IMG_4371.JPG IMG_4372.JPG

Henrik Olsen, tbh, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Flyselskab: United
    Rute: HKG-SIN
    Goddammit det var dårligt mad, valg stod imellem Pasta og beef. Valgte beef, det var absolut IKKE godkendt. Endte med, at jeg spiste 2 stykker kød med sener i og sovsen var bare sød og intetsmagende. Salaten var fin nok, så den røg ned med noget Zero. Deres LCML er markant bedre.

Nå ja, fik også en vin...
    2017-03-20 22.39.16.jpg
    2017-03-20 22.42.51.jpg

THammer, Henrik Olsen, tbh og 5 andre "Synes godt om" dette.
  12. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Flyselskab: Thai
    Rute: SIN-BKK

Jeg excellerede i kedeligt mad på denne tur, det her var pænt anrettet, men lige så kedeligt som United, måske et lille hak bedre. Så spiste kun kyllingen og lidt salat.

2017-03-22 13.04.04.jpg

THammer, Henrik Olsen, klausbm og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Flyselskab: Vietnam Airlines
    Rute: SGN-HKG

Igen igen ramte jeg bunden, maden var sød og smagte ikke godt. Agurker med kerner i, det er bare ikke mig heller. Så det var ikke en success, jov, de serverede Zero, så fik nogle kopper af det. Levnede stort set det hele.. Underligt, for vietnamesere kan godt lave god mad!
    2017-03-24 12.02.41.jpg

THammer, Henrik Olsen, klausbm og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Flyselskab: Finnair
    Rute: HKG-HEL

Jeg var vågen ved aftensmaden klokken 01:30 og den så ikke videre lækker ud eller lugtede godt, så blev et glas Zero.

Morgenmaden, er vel ok standard?

Juice, kyllingepølse, kartoffelstykker, tomater, omelet. Lidt frisk fugt samt en jordbæryoghurt. Fik youghurten, frugten og smage lidt af det varme, men gad ikke fylde maven med det.

Synes, principielt, det er syndt at dyr skal gå til, at lave intetsigende mad...

2017-03-26 09.02.03.jpg

THammer, Henrik Olsen, tbh og 4 andre "Synes godt om" dette.
  15. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    1,212
    4,497
    Point:
    113
    Flyselskab: Lufthansa
    Rute: BLL-FRA-SFO
    Hvornår: marts/april 2017

Havde bestilt premium economy, hvor turen fra/til Billund er på eco. Blev dog upgradet til business på BLL-FRA.
    Første billede er derfor af morgenmad på business - ganske velsmagende og lækkert at drikke kaffe af porcelæn.
    IMG_1675.JPG

Turen fra Frankfurt til San Francisco var med A380'eren og som nævnt i premium economy - som kan sammenlignes med SAS Plus på langruterne.
    Afgang var fra FRA kl 11ish, så der var 2 gange frokost ombord - serveret hhv kort tid efter start og ca 5 kvarter før landing.
    Valgte først kylling og dernæst kylling (????) - kan ikke huske, hvad der var til, men mener, det var noget græskar eller kålroer eller noget i den stil. Hønen smagte ok'ish.
    Der var også noget non-kød'ish, men den vej skulle jeg ikke ned af.....

Første servering:
    IMG_1689.JPG

Anden servering:
    IMG_1695.JPG

Hjemturen var også i premium economy og ligeledes med 380'eren. Her var der noget aftensmad og morgenmad. Aftensmaden var noget kylling (og igen valgmulighed for noget non-kød) og så noget morgenmad.
    Aftensmad - efterfulgt af noget cognac-noget:
    IMG_2454.JPG

og morgenmaden:
    IMG_2456.JPG
    Jeg er normalt ikke kræsen, men de der kålstumper og kartofler var altså i en liga, hvor jeg ikke lige kunne være med. Omeletten var ok.

På hjemturen FRA-BLL blev der serveret en laksesandwich, som der ikke er billede af. Var træt, da jeg ikke rigtigt havde sovet på turen fra SFO, hvilket jeg så fik gjort på den sidste lille tur - men vågnede lige til da de kom rundt med sandwich.

Samlet bedømmelse af turen i premium eco med Lufthansa: Startede med at skrive, at det var sammenligneligt med SAS PLUS på de lange ruter, men SAS vinder altså:
    Maden er bedre - betjeningen mere personlig og imødekommende - mere udvalg på drikkevarer - bedre sæder.
    Ting spiller med tysk præcision - ingen slinger i valsen og alt er nærmest indøvet og maskinelt, incl maden. Lufthansa får tingene gjort men uden at efterlade det store indtryk.
    Valgte Lufthansa denne gang, da prisen på PLUS hos SAS var ca 5000 DKK højere på ruten på de her dage - og pointindtjeningen til EB var det samme som hvis jeg havde taget SAS, selv incl de 25% ekstra til EBG.

tbh, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 7 andre "Synes godt om" dette.
  16. clager

clager Platinum VIP medlem

Beskeder:
    1,717
    5,866
    Point:
    113
    Rute: CPH-NRT - NRT/CPH
    Hvornår: April 2017
    Klasse: Business
    Type: Aftensmad - Morgenmad - Frokost

To ture opgraderet med point inden stigningen kom. Alle pointene værd(2x40K)
    oveni rejsens pris som var 3000DKK på et tilbud fra sidste efterår.

Mad og service var fantastisk begge veje.

SAS har fået den kvindelige japanske kunster Natsko Seki til at illustrere menukort startende med Sverige i forårsklæder, senere Norge om sommeren, Danmark om efteråret og hele Skandinavien om vinteren.

Menuen har også tema efter dette så det svenske islæt var Kalix Løjerognen som nu stopper og først starter igen til efteråret.

Menukortet her er fra udturen og fotos fra udturen
    Hjemturen havde røget tun som starter og ellers valg igen mellem fisk, kylling, kød eller vegetarret.
    Og for de sultne som ikke kan nøjes med miniportioner kan man få flere hovedretter.

Ellers er der jo snack og kaffe fra baren

Udover Mikkeller vodka, Harahorn gin og Mackmyra whisky var der på denne flyvning også sake fra Nøgne Ø.

Jeg kørte fisk så efter løjrom tog jeg fisken som var en skærising. Ikke særligt ophidsende, så måtte have lidt indisk vegetar Upma som var vældigt godt krydret. Desserterne var superbe.

Morgenmaden var en ostesouffle - og ikke rigtigt noget særligt som morgenmad sjældent er det oppe i luften.

Konklusion : SAS har på businessclass et meget godt produkt både hard and soft og når besætningerne er håndplukket efter deres ønsker om at arbejde longhaul og oppe foran i business kabinen bliver det ikke meget bedre.

IMG_1546.JPG
    IMG_1547.JPG
    IMG_1548.JPG IMG_1544.JPG
    IMG_1550.JPG
    IMG_1551.JPG

Senest redigeret: 16/4/17
    Henry, THammer, PENSIONISTEN og 9 andre "Synes godt om" dette.
  17. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,136
    8,210
    Point:
    113
    TG Business MNL-BKK i 777-200.
    Som siddekommentar om det fly er det lækkert omend spild af plads at gangene er så fantastisk bredde. Madvognen blev parkeret ved siden af sæddet og alligevel kunne man passere uden at skulle kante sig forbi. Det hjælper dog ikke på at angle flat sæddet ikke ville være have en success på den eftefølgende red-eye.

Starteren med noget paté som jeg generelt ikke spiser, men var sulten og det samgte faktisk overraskende udemærket. Røget laks (med tang om) tiltaler ikke mig, men tror ellers det havde været udemærket hvis man er til den slags.

Serveringen af hovedretten fejlede lidt da stewardessen på vej til mit sæde tog folien af og det hang fast, så hun måtte tilbage i galleyen og ordne det. Det var en lækker beef i green curry, godt krydret, ikke vildt imponerende tilberedning af ris. I economy havde jeg nok været godt tilfreds... Frugt og dessert var heller ikke så vildt, lidt ærgerligt at ost er skåret væk!

BKK-PEK havde komplet samme starter, og normalt også dessert, men da der var nogle heligdage (noget andet en påske) i Thailand var desserten noget andet (og endnu kedligere, på nær et lille stykke hvid chokolade..). Nå, de spurgte om mad allerede inden afgang og jeg sagde at jeg gerne ville nøjes med hovedretten så jeg kunne sove, og gik kylling i gul karry. Virkelig skuffende ret (fik desværre ikke taget billeder, heller ikke af sidekvindens hjemmebragte sidemåltid :p). Jeg var lidt overrasket over at de var så meget bedre til at lave karry i MNL end BKK :rolleyes: Fik en kaffe inden landning og den var noget bedre end SAS' nescafe (måske ikke så god som Illy, men det er jo kun når du selv laver den...)

IMG_20170413_195429.jpg
    IMG_20170413_204924.jpg IMG_20170413_205915.jpg IMG_20170413_211052.jpg IMG_20170413_211442.jpg

Henry, THammer, Flyvefisken og 6 andre "Synes godt om" dette.
  18. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    928
    2,739
    Point:
    93
    Flyselskab: LH
    Rute: DEL-MUC
    Hvornår: Apr 2017

Forret: Stegte grøntsager, fin smag og godt bid.
    Hovedret: Kyllingestykker (noget tørre) med kartofler og grøntsager (ok, men ikke værd at skrive hjem om). Hertil valgfrit brød - jeg valgte noget pandekagebrød, der smagte fint.
    Dessert: Chokoladekage, god og ikke for tør.
    Fik et Chilensk glas hvidvin, som var ganske udmærket.

IMG_20170419_022251.jpg

Henry, tbh, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    928
    2,739
    Point:
    93
    Flyselskab: LH
    Rute: DEL-MUC

Morgenmaden var ikke prangende, dog var omeletten god. Desuden blev den serveret 2 timer før landing på en natflyvning på 7h40m, hvilket jeg synes er noget tidligt.

IMG_20170419_074116.jpg

Henry, Schwert, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    Flyselskab: SK
    Rute: CPH-DUS
    Klasse: +
    Type: Sen eftermiddags snack (madboks)

Se foto, smagte fint, desværre er jeg ikke ansjos fan.

20170426_171631.jpg

20170426_171756.jpg
    20170427_103543.jpg

tbh, PENSIONISTEN, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side