Nå, det er på tide at vende tilbage. Har været væk fra forummet længe - det er jo deprimerende, når man ikke kan rejse - enten på grund af corona, arbejde eller andre forhindringer.
Dog bød 2021 på et par ture. London på arbejde i længere tid, og endelig kom jeg til Grønland. Stor oplevelse! Jeg skulle selvfølgelig også have været til USA, men de nåede ikke at åbne, så det passede i mine planer. I stedet blev det til en tur til Berlin og Vancouver. I Canada tog jeg en vandflyver til Victoria, så nu har jeg prøvet vandflyver på Maldiverne, i Danmark og Canada. Turen hjem fra Victoria foregik med båd gennem USA-farvand - helt uden Esta
Jeg nåede også til Rom og Vatikanet i december. Der havde jeg ikke været før, og jeg var glad for, at jeg var der uden for sæsonen, for der var godt nok mange mennesker.
Nu krydser jeg virkelig fingre for, at jeg trods ophævelse af restriktionerne ikke bliver smittet inden for de næste otte dage, så jeg kan komme til Washington DC, hvorfra jeg nupper en rundtur i Delaware, West Virginia og den vestlige del af Pennsylvania. Det bliver to nye stater, så jeg er oppe på 40. Turen er faktisk opstået, fordi jeg havde en voucher hos United, som udløber 1. marts. Jeg ville ellers have brugt den til en anden tur - et seks ugers roadtrip fra slutningen af marts. Her skal jeg - om corona vil - rundt i Minnesota, Wisconsin, Michigan, Ohio, Kentucky, Indiana og Iowa, samt en smutter til Las Vegas.
Jeg satser på at skrive om det, som jeg også gjorde det på min sidste store tur:
https://insideflyer.dk/forums/threads/roadtrip-usa-montana-wyoming-nebraska-new-mexico-m-fl.4639/ - forberedelserne denne gang har været helt anderledes.
Click to expand...