God fredag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af AMJ, 28/8/15.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Bruger fredagen på at prøve det nye lufthavnshotel (Comfort CPH Airport).

    609A5BED-B7C0-4113-B08E-F98B229412AD.jpeg FCA78FBC-6DEA-4ADE-A9EF-35596F5E2D88.jpeg 61E0081D-50C2-4C33-8C4E-5054B4BC2E16.jpeg 6066867E-52DA-4DE7-B08B-BE11FEA30328.jpeg 6F6C987F-0C66-4BB4-A0E5-A625DDD27F2E.jpeg 21F1E9D7-E719-446E-8EF6-01A7A2A027F3.jpeg 8CEEEB00-1675-4B30-80C3-63DE353D7A74.jpeg E5B5EF04-9500-470A-A2E9-7F32F946D543.jpeg 8F646B74-9C44-4030-B675-1688C366DCC5.jpeg
     
    PENSIONISTEN, asf, HenrikM og 8 andre "Synes godt om" dette.
  2. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    God fredag!

    Og ja, det er en god fredag! 31. maj er årsdagen for min status hos Flying Blue, og med den komplicerede ordning de har fundet på, har det taget et par dages arbejde i excel-arket for dem at få det hele regnet ud. Det allervigtigste for historien er at nævne, at FB håndterer et koncept med "surplus XP", hvilket vil sige, at hvis man i år 1 optjener flere XP end nødvendigt for at bibeholde ens status, så er alt over det allerede en god start for næste års optjening.

    Jeg startede koronaen med flot bunke overskuds-XP, så selv med kun 4 europæiske flyvninger de sidste 12 måneder, var der nok til at betale fuld pris for forlængelsen sidste år, men ikke helt i år. Jeg fik derfor 21XP foræret til de 300XP for at forlænge Platinum status, og de 300 blev så trukket fra og status forlænget. Så langt så godt, at man bare beholder sin status.

    Men med corona-beskyttelse af surplus XP, gik der lige 4 dage mere, og nu er tælleren tilbage til før-coronatiden. Vi starter optjeningsåret med: 219XP! Hvis vi bare får et fåtal flere lande med en ande farve, så skulle det nok være muligt at nå status igen i 2022 :)

    Det rygtes også, at dobbelt optjening over sommeren, som der var sidste år, også er på vej igen i år. 5 point ekstra på NPS til KLM-Air France.:cool:

    Lige nu ser jeg i hvert fald meget få grunde til at skifte loyalitet til et hvis andet program, som ofte omtales på disse sider :D
     
    T4L, Henry, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Med Biden’s nyeste udmelding om at USA fortsat er lukket for turister, bliver man noget nervøs for sin rejse til November.
    Har et par dage planlagt i SFO i forbindelse med vores Fransk Polynesien tur, for at datteren kan få en lille pause og vænne sig til tidsforskellen, før vi flyver videre til Tahiti.

    Hvis der fortsat er lukket til den tid, ved man da om det i så fald er muligt, at transitten igennem lufthavnen og bare flyve direkte videre til Tahiti?
     
    Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det er nok sandsyneligt at transfer bliver åbnet op, som det ses i flere andre landet som fx. Qatar, Dubai og Singapore. Men om det er alle amerikanske lufthavnen er nok usikkert.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Du bliver lidt presset her. Transit eksisterer ikke i USA. Du lander, gå igennem immigration og så til gate. Selv med det hedengangende NZ1/2 AKL-LAX-LHR mener jeg man skulle man igennem immigration i LAX. Vi krydser fingre. Har en Chicago tur 16/9 - tror jeg ikke meget på. En Nashville tur 30/10 - hmmm. Den sidste desværre med LH - som er en pain at tale med.
     
    asf, THammer, Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Enig men tænker at de finder en løsning på dette, hvis de forsat skubber for normal ESTA besøg.
    Og netop ikke i alle lufthavne der bliver muligt tænker jeg.
     
    Nielspg, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  7. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,559
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    God fredag.
    SWISS BIZ produktet er og bliver suverænt på europa flyvninger.
    Jeg har flere gange oplevet, at et fuldt fly parkeres remote i ZRH, meget uhensigtsmæssigt ... Men hver gang køres en bus med mega store bogstaver " swiss business " lige hen til trappen. Det er morsomt at se samspillet mellem crew og chaufføren. Idag var vi kun 4, så det var WP_20211022_09_29_38_Raw__highres (2).jpg hurtig ekspedit og så afsted. 2 psgr fra economy forsøgte at komme med vores bus, men ingen kære mor. Flyet var godt pakket bagi, så det har taget lang tid at fylde de store busser !!
     
    isolCBflyer, NielsC, jespersm og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,964
    Point:
    93
    Enig! Swiss kan bare det der på europaflyvninger - og så oven i købet med rigtig champagne og ikke blot no-name-bobler.
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    God fredag. Aften står på hygge i Aarhus og det betød at dagens kontorudsigt var ret fin (takket være en god opgradering på Radisson RED i Aarhus).

    8B0BBD74-EA8D-4F2B-B9D0-68DCAECAF158.jpeg E4CA28CC-77C4-47A1-A3FB-C1597CA2175A.jpeg 719BD36D-47A8-49AD-A523-26145650EEE7.jpeg
     
    HenrikM, Nielspg, klausbm og 7 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Ja, Radisson Red er et rigtigt fint hotel. Jeg har boet dét et par gange (eksempelvis når der har været lukket for vandet i lejligheden - og dengang varmen ikke virkede en rigtig kold dag).

    Kan se, du har fået et af de store hjørne-værelser med udsigt til rådhuset. Man kan kun være midsundelig.

    Et godt råd: Har du lyst til en frokost eller en øl ved åen, så kan jeg anbefale Lava eller Faust. Begge giver 100 eurobonus point, når du bruger 100 kroner. Jeg har ikke været de steder om aftenen, men har hørt at Lava åbenbart er en klub for meget unge mennesker med meget høj musik.
     
    Henrik Olsen, Nielspg, THammer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Det er jo lige @Henrik Olsen
     
    Henrik Olsen, Nielspg, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    God weekend fra Maldiverne
     

    Attached Files:

    asf, PENSIONISTEN, Nielspg og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Næmli ja - den napper jeg næste gang :)
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  14. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Man kan også krydse vejen og spise en frokost-burger hos MASH. I det tidsrum kaster de 200 point per 100 kroner af sig :)
     
    Nielspg, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Godt tip!
     
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Jeg faldt lige over, at vi igen kan bruge eurobonus point på gavekort hos Zalando. Et gavekort på 100 kroner koster 3.958 point - altså en værdi på 2,5 øre per point. Ikke nogen god deal - men bedre end at lade pointene udløbe.
     
    mifira, Nielspg, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    Så er årets sidste tur på vingerne tilendebragt :oops:
    Til trods for det blot var en CPH-AAL så var det nu en hyggelig tur med festglade rejsende ;)

    Må i alle her på Insideflyer have et rigtigt godt, lykkebringende og ikke mindst fredfyldt nytår.

    På gensyn i 2022 allesammen.
    :):):):):)
     
    Erwin Lansing, THammer, Nielspg og 5 andre "Synes godt om" dette.
  18. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    Nå, det er på tide at vende tilbage. Har været væk fra forummet længe - det er jo deprimerende, når man ikke kan rejse - enten på grund af corona, arbejde eller andre forhindringer.

    Dog bød 2021 på et par ture. London på arbejde i længere tid, og endelig kom jeg til Grønland. Stor oplevelse! Jeg skulle selvfølgelig også have været til USA, men de nåede ikke at åbne, så det passede i mine planer. I stedet blev det til en tur til Berlin og Vancouver. I Canada tog jeg en vandflyver til Victoria, så nu har jeg prøvet vandflyver på Maldiverne, i Danmark og Canada. Turen hjem fra Victoria foregik med båd gennem USA-farvand - helt uden Esta :) Jeg nåede også til Rom og Vatikanet i december. Der havde jeg ikke været før, og jeg var glad for, at jeg var der uden for sæsonen, for der var godt nok mange mennesker.

    Nu krydser jeg virkelig fingre for, at jeg trods ophævelse af restriktionerne ikke bliver smittet inden for de næste otte dage, så jeg kan komme til Washington DC, hvorfra jeg nupper en rundtur i Delaware, West Virginia og den vestlige del af Pennsylvania. Det bliver to nye stater, så jeg er oppe på 40. Turen er faktisk opstået, fordi jeg havde en voucher hos United, som udløber 1. marts. Jeg ville ellers have brugt den til en anden tur - et seks ugers roadtrip fra slutningen af marts. Her skal jeg - om corona vil - rundt i Minnesota, Wisconsin, Michigan, Ohio, Kentucky, Indiana og Iowa, samt en smutter til Las Vegas.

    Jeg satser på at skrive om det, som jeg også gjorde det på min sidste store tur: https://insideflyer.dk/forums/threads/roadtrip-usa-montana-wyoming-nebraska-new-mexico-m-fl.4639/ - forberedelserne denne gang har været helt anderledes.
     
    HenrikM, asf, klausbm og 6 andre "Synes godt om" dette.
  19. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Velkommen tilbage :)
     
    Henry og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  20. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,559
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Du bliver da næsten nødt til at isolere dig helt de næste 8 dage. Ellers er det vist en risiko med denne enorme smitte spredning og en rejse der står på spil.
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.

Del denne side