God mandag meget tidlig morgen fra PEK. Fik på en utrolig langsom VPN indsat min hjemtur på flightdiary og blev lidt overrasket da jeg så at DXB-CPH er scheduled til 7 timer :O Så skal prisen godt nok være god hvis man skal tage den tur i economy. Tror jeg skal spørge om lidt mere indflydelse på flybilletter ( & flere penge) hvis jeg skal på en ligenede tur igen.
Tog taxi i går til 18 yuan (ca 5km, med lufthavnsgebyr), men gratis hotel shuttle her til morgen. Det er meget hyggeligt med måden de kører på i Beijing og parkere midt på en motorvej
Derudover utrolig effektivt i PEK, ingen kø til noget så var igennem alt ting under 20 min, jeg tænkte ellers at 3 timer var meget godt til pads når det nu er kina og jeg er uden status eller noget hjælp i SkyTeam.
Om lidt går turen til HKG med CZ310, så er der 4 timer der og så bliver det EK resten af vejen. MyFlightsApp siger under meals på næste flyvning "ALCOHOLIC BEVERAGES COMPLIMENTARY", det lyder jo meget godt. Nu er alt "arbejde" også overstået, så kunne godt bruge lidt at sove på. Fandt ud af at mit hotel i Dubai er et Best Western (Pearl Creek), men mon ikke det bliver med taxi igen.. 9 timers layover er lige kort nok til et hotel der ikke ligger i gåaftand fra lufthavnen! Derudover sagde kurerfirmaet til mig at der var morgenmad med i hotellet... Ja det er fint, det skal jeg da nok nå når afgangen er kl 8.20... Læste mig til at taxierne dernede i hvert fald fra lufthavnen burde tage kreditkort, så jeg håber på at slippe for at have fat i lokale penge
Click to expand...