God Mandag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 31/8/15.

  1. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    God mandag (meget tidlig) morgen herfra NYC... burde stadig sove, men er virkelig ikke træt :cool: skal bruge dagen på at lede efter lidt sko, se om jeg kan finde en Ralph Lauren butik jeg kan tømme og så skal jeg en tur ud i en helikopter uden døre og flyve rundt over Manhatten.. så jeg håber jeg kan få skudt lidt fede billeder af NYC oppefra :D
    Ellers nogen, der har lidt gode tips til NYC?
     
    Kenneth K, PENSIONISTEN, isolCBflyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Som en af vore bekendte sagde: Man kan begynde at føle sig gammel, når ens børn og svigerbørn begynder at dø - af alderdom. :(
    ..hun talte af egen erfaring..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Sko - så skal du naturligvis i 10022-SHOES og Barneys :) Skal du i RL så er det på Madison, og det er jo altid dejligt lige med en tur op og ned dér!

    Spise på Nobu kan anbefales, det kan nok være vanskeligt at få bord nu, men en frokost plejer man at kunne få med kort varsel. Jeg har ikke prøvet den nye efter de flyttede fra Hudson, men ellers er det så meget min yndlingsrestaurant at min hund hedder Nobu :p All-time favorite er Black Cod Miso.

    Men kig her, der er jo masser af friske gode råd:
    https://insideflyer.dk/forums/threads/new-york.3353/

    Håber du har en dejlig tur, New York er bare det bedste :)
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, MaleneChristensen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Og hvis de nyindkøbte sko så skal prøve at gå catwalk på et hangarskib mellem en masse fly, så ligger der jo et museums skib i Hudson ;):D:
    https://www.intrepidmuseum.org
     
    Henry, Nicki Lolk Sørensen, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Netop hjemkommet fra et par dages ferie i Italien - en bonus-rejse med SAS købt dagen før afrejse og med brug af Mastercard Premium tingen, så det blev en rejse i Plus for Go-pris. Ud med CRJ900 og hjem med oprindeligt A321, men der blev change til A320neo, så nu har jeg også prøvet neo.

    Og med Plus-billet har jeg nu også prøvet madboksene hos SAS - altså, maden smager jo virkeligt godt og med det der mini-bestik, der er med, hvor man så skal sidde og fiske ærter op fra bunden af en kasse.....det er vist det, man kalder god beskæftigelse, for det går der en rum tid med.

    Begge fly var med ikke så meget load, så masser af plads. CRJ900 (opereret af Cimber) er altså bare en dejlig maskine og crewet er lige 10% hyggeligere og dedikerede end hos SAS.
    A320neo oplever man ikke det store af, når man sidder på første række og har noice cancelling headphones på - og som før nævnt er optaget af at spidde og fiske ærter op fra denne her kasse.

    Havde set lidt frem til at jeg nu også skulle hilses ekstra pænt på, når jeg nu er blevet Diamant (sådan noget bruger man ikke når vi flyver indenrigs), men det undlod de. Kan være, det skyldes, at det var bonusbillet - så det har jeg til gode endnu.

    Hotellet i Italien blev Radisson Terme de Galzignano - for 3. år i træk (har skrevet om det her på forum engang) De havde ikke rigtigt haft nogle ledige værelser, så skrev til dem og hørte om de måske havde et enkelt - og jo, det havde de. Skrev så igen, om de måske havde til 3 nætter, hvilket de godt kunne klare, hvis jeg var indstillet på at bytte værelse midtvejs, hvilket var helt ok med mig. Kender nu staf'ets finurligheder lidt, og det gør det lidt nemmere at begå sig der - især i restauranten, hvor jeg nu har fået fast plads (morgenmad og aftensmad).

    Slutteligt lidt om billejen - det blev Avis m Eurobonus. Da jeg kom til skranken i Venedig og skulle hente bilen, kunne den søde pige ikke rigtigt finde mig - jeg fandt så Avis's nye app frem, hvor reservationen var - hun slog den og kunne så fortælle mig, at jeg havde booket i Verona......(det var også sket ikke ret mange timer før afrejse). Men det fiksede hun og eftersom jeg bare rejste mig selv med ikke ret meget bagage, fik jeg en Fiat 124 Spider - en frisk lille cabriolet (bygget på Mazda MX5), hvor det er sin sig at få en golftaske ind i.
    Så jeg gik glad derfra og lovede hende, at de fik et 10-tal, når survey kom på mail. Ikke at jeg har lejet biler vildt mange steder, men hos Avis i Venedig er de altså bare super-søde - det er ikke første gang, jeg har oplevet det der.

    God mandag hvor I er!
     
    Kenneth K, Flyvefisken, obs og 14 andre "Synes godt om" dette.
  6. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    God mandag morgen fra Bromma flygplatsen (BMA) :)

    Er på vej ned til Malmö et par dage for at arbejde, og i dag bliver det så ikke gamle tante SAS som skal transportere DSGM #2. I stedet Braathens, eller bare BRA, med en Avro RJ-85. Så det bliver lidt nyt.

    Ikke meget at sige om Bromma, men det var da nemt at komme hertil og igennem security.
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    God mandag fra Serenusa Village, Licata, Sicilien. Mere Lost in Translation end i Tokyo. "Er alle værelser optaget?" "No" "Is it possible to upgrade? " "Nod. Men nej, bare at betale resort fee og det var det. Så et værelse uden gratis Internet. Ingen problem, så betaler vi bare for Internet og med en repeater kan alle dimser fint komme online. Eller. Ingen gratis Internet betyder...ingen Internet! :eek::mad::eek:
    En venlig tanke til Neelie Smidt Kroes, så vi nok lige kan klare os :)
    Og hvis vi frygtede at starten at september var for koldt til at bade, så blev vi også klogere :cool:
    Efter tre doppio er jeg også vågen nok til at vove mig ud på stranden. Ciao Bella!
     
    PENSIONISTEN, tbh, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    God mandag

    I dag er der arbejdsdag med hovedspeciale også kaldet "EE" på gymnasiet. Det er en lang dag, men heldigvis finder jeg opgaven interessant, og det hjælper jo tiden med at flyve.

    Senere skal jeg mødes med en gut fra Letland over en øl - en jeg faldt i snak med på en bar på Malta for godt et halvt år siden. Det er sjovt når en man tilfældigt har mødt i et andet land, ved et tilfælde lige er i nabolaget :) Det er ikke første gang det sker (ja... bare kald mig verdensborger, globetrotter eller hvad i nu lige foretrækker ;))
     
    asf, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg har prøvet noget vildt i dag - jeg har simpelthen kørt både med S-tog og bus! Forstadsfruen er ellers all American og er MEGET glad for bilen, så det var en næsten hårrejsende begivenhed :D Ingen kom til skade! Det er ærgerligt, man ikke får nogen bonuspoint for sådan noget.

    For at blive i samme kategori, så er jeg tæt på at prøve en tur med Easyjet til Genève. Nogle venner, der normalt bor i San Francisco, er i deres sommerhus i Frankrig de næste par uger, og vi pønser på et weekendbesøg. Da arvingen nu er i skole passer det (desværre) perfekt med Easyjet, ned fredag aften og retur mandag aften og til en pris på 3000 DKK. Det kan man næsten ikke sige nej til vel.

    God mandag :)

    #livingontheedge
    #slumming
     
    asf, PENSIONISTEN, clager og 6 andre "Synes godt om" dette.
  10. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    -Jeg synes bestemt ikke, at I skal betænke jer på at flyve med Easyjet.
    -Easyjet er opdelt i to selskaber, den britiske del samt den schweiziske del, som
    går under navnet Easyjet Switzerland, deres prefix til GVA er EZS.
    -GVA er en mega stor base for EZS, og derfor værner lufthavnen virkelig om dette
    selskab til stor fordel for EZS´s passagerer.
    -3000 dkr vil være et godt kup.

    -Skal I leje bil, så være opmærksom på, at lufthavnen har en fransk side og en
    schweizisk side. (I september sidste år kunne jeg f.eks. ikke leje en bil på den
    schweiziske side og derefter køre til en golfturnering i Evian på den franske side!!
    men AVIS sagde dengang at de kæmper for at få reglerne lavet tilbage til de gode gamle regler med fri køren ind og ud).
     
    Senest redigeret: 28/8/17
    Grisefod, SophieHendriksen, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    God mandag.

    Nu (omsider) færdiguddannet medicinalkemiker. Næste trin og mit første fuldtidsjob starter på fredag som PhD studerende. Jeg spilder ikke tiden ;) :D
     
    Jeblin, Schwert, PENSIONISTEN og 12 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,811
    Point:
    113
    Tillykke
     
  13. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Nej jeg flyver nu også gerne til GVA med Easyjet - det er så kort en tur, at jeg ikke engang gider betale for at reservere pladser. Bare en af os kan sidde sammen med barnet, så er det helt fint.

    Vi har været dernede til vores venners bryllup før, så jeg er heldigvis godt bekendt med den med billejen, men tak for at minde mig om det, det ville være en ret uheldig situation at stå i.
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  14. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    TILLYKKE - må være noget nær det samme som da jeg i min spæde barndom ÆÆÆÆÆÆLSKEDE at lege med mit sæt: "Den lille kemiker" Det gik også fint, en tid, så eksperimenterede jeg med noget knaldpulver, og var ved at brænde hytten af, og så "forsvandt" mit sæt.......:(:(:(
     
    Flyvefisken, obs, Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    God mandag morgen fra ARN. Er straks på vej med Kjos-bussen ned til det gule IKEA-varehus (også kendt som MMX) :)

    Sidder udrustet med både ørepropper og Bose høretelefoner for at lukke den skrækkelige popmusik ude som de spiller ombord. Nogen burde have ørerne i maskinen for at have fået den idé...

    /DSGM #2
     
    PENSIONISTEN, Ali Taran, isolCBflyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  16. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Hvis ingen har ørerne i (flyve)maskinen er det i al fald spildt.:eek:
    De er nok oplært hos Joe & the jukebox:mad:
     
    obs, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    God mandag morgen.

    Forsat træt efter weekendens bryllup - det var noget af en fest og det tager efterhånden lidt længere tid at komme tilbage på benene igen.

    Nu er der Skype møde med en potentiel vendor og så skal der efterfølgende pakkes til 2 dage i Boston. September bliver nok årets travelste måned når det kommer til rejser med Boston i dag, Mallorca til IDC CIO Summit i næste uge og så fra den 21/9 er der en 6-7 dages rejse til Vietnam (den kommer jeg tilbage til senere).

    God mandag til alle :)
     
    MaleneChristensen, PENSIONISTEN, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  18. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    God mandag morgen fra Haifa og 34 grader :)

    Udsigten fra dagens arbejdsplads, hotelværelset, fejler ingenting. I eftermiddag starter konferencen, som holder mig hernede i varmen indtil lørdag.

    IMG_20170911_094013.jpg IMG_20170911_092326.jpg
     
    isolCBflyer, PENSIONISTEN, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Ja, så er det mandag efter en weekend med god symfoni af den danske vejrpalette, med regn lørdag og sol søndag. Men man kan godt fornemme efteråret kommer, lyset er anderledes og det er jo næsten mørkt når man står op. I går havde vi besøg af "vores" studerende fra Boston som vi har lovet at tage os lidt af mens hun er i DK. Hun har været i kun to uger og min datter på 21 var meget imponeret over hendes kendskab til det københavnske natteliv - do to har allerede aftaler på plads i næste weekend. Det ser ud til at vi har sikret os logi i Boston hvis vi skulle den vej - så det skal vi nok. Dagens udsigt er lidt deprimerende, og den samme som i en årrække. Måske det er tid til at skifte kontor eller måske job?
    Ingen rejser i september, men til gengæld fuld skrue på oktober.
    20170911_085710.jpg
     
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    God mandag!

    Av av av, den afslappende søndag blev en hel dags arbejde i haven når vejret nu var så godt, samtidig med at der blev brygge 18L urt, som gæret får lov til at lave om til noget mere spændende. Kontorkroppen er i hvert fald glad for at kunne slappe af igen på arbejde. Kun en tåbe frygter ikke haven :eek:
     
    MaleneChristensen, Flyvefisken, isolCBflyer og 4 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side