God Mandag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 31/8/15.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Se det stod jeg også at funderede over mens jeg tog badet. Overvejede om jeg skulle skifte kabine midtvejs :)

    til gengæld mangler der håndvask, så skal du lige klare mere end et bad, så skal du ud og hente en nøgle til de alminde brusekabiner. Dette kunne godt være lidt smartere.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Agree, jeg forstod ikke helt designet. :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Dejligt at besøge en “ikke” stopfyldt guld lounge idag.

    Må dog tilslutte mig flere af de andre, Oslo lufthavn og lounge er i min top 3 her i Europa.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Efter at have tilbragt 4 timer her for at prøve den nye lounge af og arbejde herfra er jeg enig. Den er ret godt bygget op. Dog er Tax Free meget stor - men det er jo grundet Norge at det kan betale sig. Men den er ret lækker og syntes at den er meget bedre end hvad København kan tilbyde. Men lad os nu se hvordan København bliver når den er færdige med at bygge til og til og til :)
     
    Henry, SophieHendriksen og Kenneth K "Synes godt om dette"
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Mandagen er i gang - årets andensidste firmarejse starter om nogle timer. Det er til London og deltagelse i RPA & AI week, hvor jeg tirsdag skal kloge mig en smule omkring RPA.

    Så skal lige have klaret det sidste på kontoret inden jeg sætter kursen mod CPH og med SAS til LHR.

    Heathrow Express er bestilt og skal prøve den benefit af med at vise sit Star Alliance Guld kort frem og så kunne bruge deres "first class". Skulle vist også gælder om du har BAEC Gold.

    God dag og start på ugen til alle :)
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Du kan allerede begynde med at kloge dig her på IF :): Hvad er RPA og AI?

    I min verden er AI = Artificial Insemination, men jeg gætter på, at du ikke skal på kongres om kunstig befrugtning :D
     
    SebastianBruun, Ulrik og Peter F. "Synes godt om dette"
  7. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Robot Process Automation og
    Artificial Intelligence ??
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Jeg er nu ret skeptisk. CPH har en tendens til at fylde alle kvadratmeterne op med butikker. Og hvis du ser på alle CPHs egne reklamer for deres byggeri så handler det meget om de butikker der kommer. Og ikke en skid andet

    Ikke noget om hvordan man slipper for det "Illum parfume helvede" man skal igennem efter security (hvis man altså ikke har SAS fast track).
    Eller de klaustrofobiske pladsforhold - der får "smøgen" mellem finger A og B til at minde om Strøget en lørdag i december.
    Eller loftshøjden der indtil flere steder minder om kælderen i en før-krigs murermestervilla.
    Eller det storslalom løb man skal igennem mellem C og B, hvor portene skiftevis består af køer til Joe & The Juice, Lagkagehuset, minimale busgates, køer til toiletter der i kapacitet er designet til en lille friskole 20km uden for Holbæk og konkurrencer for at vinde en bil man alligevel aldrig har råd til at indregistrere.
    Eller det totale misk mask af ankomne og afgående passagerer i Terminal 3. Hvem h... har fundet på at det en god ide at checke 300+ passagere ind til Thais BKK afgang lige der hvor alle - som i f.. ALLE passagerer kommer ud fra bagage/told.

    Giv mig nu noget luft og noget plads - og ikke flere ligegyldige butikker. Kom nu for f.... f....
    Rant over
     
    PENSIONISTEN, Peter F., Erwin Lansing og 11 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Jeg er også stærkt utilfreds med deres synkron-rengøring af toiletterne. Har flere gange oplevet, at når jeg lander om morgenen, så er rengøringen i gang overalt. Så adgangen til alle toiletter er simpelthen spærret.

    Og det er sådan set det eneste, jeg har set til rengøring. Generelt husker jeg lufthavnen som lettere snusket og beskidt.
     
    PENSIONISTEN, jakobv84 og Ulrik "Synes godt om dette"
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Det er helt korrekt - Robot Process Automation er RPA og AI er som i også siger.

    RPA er hvor du bruger et avanceret værktøj til at automatisere det tastetryk eller arbejde med Excel en person gør. Det er en slags macro og script på speed :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Gæt et fly ud fra et selfie billede :)

    0323271F-874D-49DD-9052-38880C797A13.jpeg
     
    PENSIONISTEN, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    det må næsten være en neo.
     
    PENSIONISTEN, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Så er ugen igang. Sidder i 4x48 med Jesus & Josefine i radioen på vej gennem morgen myldretiden til CPH. Så går turen med tanten til AMS og sidst på dagen med LH til FRA og så hjem i morgen aften med LH tids nok til at konen kan nå mødregruppehygge om aftenen.... Torsdag morgen står den så på VIE og videre til Bratislava og hjem igen fredag. Så jo jo nogle af os arbejder stadigt og har ikke helt fundet julestemningen endnu. Nogle i guldstuen (autokorrekt prøvede at ændre til julestuen? Godt forsøgt big brother!) her midt på morgenen?
     
    PENSIONISTEN, clager, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    A'pro'pos forhindringsløb - er det kun mig der har en fornemmelse af, at Joe har skruet markant ned for lydstyrken inden for den sidste måneds tid?:)
    Var igennem CPH 2-3 gange i sidste uge, og det virkede ikke så anmassende som tidligere. Måske har naboerne omsider brokket sig tilstrækkeligt.
    Det kan naturligvis også skyldes, at de har problemer med anlægget :eek::eek::eek:
     
    Nielspg, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    God Mandag fra Johannesburg.

    Havde en ganske udmærket tur her ned. Begge flyvninger (CPH-DOH og DOH-JNB) var med fri plads ved siden af mig. Så det var supergodt.

    Fik taget et bad i Doha (oneworld loungen) og lidt at spise. Så kunne sove hele turen til Johannesburg. Kunne dog ikke slå min siddekammerat ved gangpladsen. Han sov stort set da flyet var i luften...

    Nu står den på en uges workshop med det medfører at sidde indenfor, men der er 30 grader uden for :)
     
    isolCBflyer, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Sad på returen til Billund i dag ved siden af en kvinde, der havde fået cancled sit KLM fly fra Amsterdam til Billund, så hun havde siddet i deres lounge det meste af dagen, inden hun blev sendt via CPH og så med SAS til Billund.
    Så hun glædede sig virkeligt til at komme til Billund, hvortil mit svar var, at “ingen glæder sig til at komme til Billund”......
     
    Nj4220, clager, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  17. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Minder mig om sidste år hvor jeg fløj hjem fra HAM og flyet var en smule forsinket. Manden på den anden side var dybt nervøs for at misse sin forbindelse til BLL. Jeg var mest forundret over hvem der dog gider flyve HAM til BLL via CPH når man åbenbart har så travlt...
     
    Henry, PENSIONISTEN, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Måske et mileage run?
    Men ja, det er da vist hurtigere i bil, selv med vejarbejdet på A7.
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  19. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Ansættelsessamtale hos Lego, måske?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Mest det. Hvis man skal være der og stresser over det må det da være hurtigere og mindre risikofyldt tidsmæssigt at tage bilen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side