Har startet en ny uge med kursus i Tyrkiet (denne gang Diyarbakir i den østlige del af landet). Kurserne holdes på 4* hoteller og der er ansat et firma til at stå for alt det praktiske (de har 6 mand på stedet hele tiden - 2 af dem står for teknikken: Lyd, IT osv). På papiret er der rigtigt meget støtte. Men alligevel er jeg forundret, når vi tjekker lokalet dagen før vi starter. Helt elementære ting er ikke på plads. Stolerækkerne står for tæt (så der er ikke plads til at sidde ned), Powerpoint præsentationen vises så lavt, at første række dækker for den nederste tredje del, o.s.v..
Nu har jeg så lige oplevet, at man skal være meget præcis i sine krav. I denne uge har vi 75 personer i lokalet. Og så har hotellet sat én stor beholder med varmt vand til kaffe og te i kaffepausen. Starter om morgenen med at bede om en beholder mere, for at vi kan afvikle kaffepausen rimeligt hurtigt. Svaret fra hotellet er: Det er ikke nødvendigt, for beholderen har vand til 300 kopper
Må så forklare, at vi ikke kan have 75 personer i en lang kø, så derfor skal der sættes en beholder mere op. Tjekker 10 minutter før pausen. Den ekstra beholder er naturligvis ikke på plads. Det kommer den så, efter jeg igen har haft fat i den ansvarlige manager. Og som aftalt i den anden ende af lokalet.
Jeg må tilbage til konference lokalet og får fortalt alle deltagerne, at de kan få te 2 steder. Så ingen grund til at stille op i en lang kø.
I pausen må jeg så konstatere, at der ikke er sat kopper op ved den ekstra vandbeholder. Så alle kursusdeltagere står i den samme kø til den første beholder med varmt vand.
Må igen have fat i deres manager. Svaret: Kopper, det havde jeg da ikke bedt om. Men hvis jeg gerne vil have det, så får jeg naturligvis kopper ved den anden vandbeholder. Da det er på plads og jeg vil lave en kop te, finder jeg ud af, at der ikke er vand i beholderen.
Det havde jeg naturligvis heller ikke bedt om.
Konklusion: Jeg er glad for, at vi holder kurset på et 4* hotel og at vi har al den støtte fra firmaet, der står for det praktiske. Ellers ville det nok have været op af bakke
Click to expand...