Det er stadig mandag i HNL, 11 timer bagud fra CPH, imorgen er afrejse og farvel til dejlige Alohilani resort ... men jeg gruer lidt for TSA, først imorgen i HNL og dernæst på onsdag i SFO. - Nogle amerikanere fortalte, at ATL er meget hårdt ramt idag. Goodbye room 2762.
Som kommunikation og IT studerne på 3år begår jeg ikke sådanne rookie mistakes . Det er fra en EU mail og mit ansønigsnummer står også på deres hjemmeside som en af de “heldige”. - Så længe hele den her EU kampagne ikke er et stort fupnummer, så tror jeg den er god nok
Tillykke Simon! Jeg havde en fantastisk interrailtur i 1991 - nok det, der fik mig grundigt inficeret med rejsevirus. Jeg håber tilbuddet gælder om nogle år, når mine unger fylder 18. God tur - håber på en trip report.
Jeg har bare en sund skepsis, funderet i erfaringer (uden tab - jeg er også IT-rutineret ). Og ofte har Gabon afløst Nigeria. Nogle af dem er meget udspekulerede: Jeg er kasserer i en forening, hvor der var international konference, så formanden skulle af sted. En mail på kasserermailen, angiveligt fra formanden med dennes rigtige mail-adresse! med beskeden: "Hej Sebastian - kan du lave en udenlandsk overførsel i dag? Venlig hilsen (formandens navn)" virkede ikke påfaldende. Men kiggede man lidt efter, ville et svar gå til formand@forening.ga For sjovs skyld svarede jeg 'naturligvis'. Tre minutter efter kom en ny mail med anmodning om at overføre 5.200 EUR til en konto i Barclays i London. SWIFT, IBAN og det hele var på plads, så stadig rimelig tilforladelig - men modtagernavnet Oreoluwa Okelola virkede ikke så velkendt . Mit svar: Jeg hørte ikke mere fra Oreluwa.. Så man skal være obs, også selvom det virker tilforladeligt og på korrekt dansk. Men det har @SimonFraLolland jo styr på, så go' tur.
God mandag eftermiddag fra AUA, hvor turen forhåbentlig går mod CUR om en halv times tid med DVR279. Det bliver min første tur i en DHC6 Twin Otter, så det skal nok blive sjovt. Skulle have fløjet Insel air og Fokker50, hvilket også havde været første gang, men tænker dette er en opgradering - specielt med tanke på at mit Insel air fly blev aflyst, og de nu ikke har fløjet ruten i flere dage på trods af tre daglige afgange! Heldigvis er mit fly netop landet, så forhåbentlig går det bedre med Divi Divi (Undskyld, den dårlige billedkvalitet, taget med telefon gennem snavsede ruder med 5x zoom) Bedre billede:
Gruppen bag sketchen, Foil Arms and Hog, er generelt hylende morsomme, og jeg tror vi allesammen kan relatere til dette klip
Puha havde lige grillen igang i formiddag og lavede en stak ribs til frokost i dag. Det er jo mandag. Synes godt nok man kan være lidt tung i det her bagefter... god mandag allesammen!
Så blev det mandag, og det er det altså stadigvæk lidt endnu her i Colorado på Mountain time! Dagene flyder altid lidt sammen på skiferie og det er reelt restaurantreservationerne der sørger for jeg ved hvilken dag det er Efter en ultra-kold men fantastisk dag på bjerget stod den på 8 oz prime rib, ja det var dameudgaven, og det må man sige de godt kunne finde ud af: Man kan hurtigt blive flået i Vail til selv det mindste måltid (jeg betalte i dag 13 USD for en lille tallerken bland-selv salat til frokost, der skulle hentes i skistøvler og fragtes i slalom ned til bordet) så det var lidt en gevinst at opdage denne restaurant, Lancelot, der var utrolig rimelig i pris: 32 USD for det I ser på tallerkenen. Lækker dag deroppe:
God mandag morgen fra Aviator Loungen i CPH. Dagens tur går med GL til JAV. Glæder mig til at opleve en smule af Grønland. GL kunne godt trænge til lidt konkurrence på ruten. Ikke de billigste billetter jeg har købt, for en tur på lidt over 4 timer. Fløj AGP-ARN i onsdags for ca det halve, med SK.
Godmorgen fra ombord på QR til MLE fra en flot ny A359 men desværre akkurat på den kedelige side af gardinet. De ser ellers flotte ud men der var ingen bonussæder tilgængelige på QSuites desværre. Vi er on time så bør nå vores vandfly videre til St Regis hvor vi er forhåndsopgraderet til en 2BR Beach Villa. Den er 260m2 men ser ikke så hyggelig ud som det vi havde booket. Vi må løse vores 1st World problem når vi når frem
Kunne det tænkes, at billetprisen afspejler risikoen for dårligt vejr - og dermed de ekstra omkostninger, der kommer ved aflysninger og forsinkelser?
Det er den forklaring GL bruger og det dækket noget af det. GL servicere desuden alle de små bygder og det er også meget dyrt. GL tjener en del på deres cargo handling også. Der mangler at komme noget afklaring på om man får udvidet lufthavnen i Nuuk. Således at turister kunne flyve direkte til Nuuk og ikke behøver at komme omkring Kangerlussuaq fra CPH af. Det kunne muligvis åben op for lidt flere flyvninger.
Da jeg havde en ferietur til Grønland, hørte jeg ellers, at Kangerlussuaq normalt har godt vejr - og dermed er en rimelig lufthavn.
Det er også rigtigt og derfor lufthaven blev anlagt der. Det er dog stadig en omvej for at komme til Nuuk. Kangerlussuaq har ikke meget at byde på.