Så har du ikke siddet "vejrfast" hvor hundrede er tvunget til en overnatning - der kan godt være gang i den i cafeteriet og "den grønne" (bar), men ellers sker der ikke meget med mindre man skal på tur i ødemarken Er projektet ikke i gang, så vidt jeg ved er man i gang med at opbygge organisationen i det nye lufthavnsselskab?
Min videre flyver er aflyst og jeg er sat på en senere afgang. Udskænkning starter først kl 12.00. Er da slet ikke i tvivl om at der kan være gang i den her på Grønne Bar når en hel A330 er aflyst. Kommentaren er nu mere retttet på, at man gerne vil satse mere på turisme. Synes jeg læste at man håber på en vækst på 5% om året. På et tidspunkt er den A330 man råder over ikke stor nok og hotel Nothern Light har ikke flere værelser. Bevares der kommer jo også turister via Island, men ud fra et national økonomisk synspunkt giver det ikke megen mening at sende turisterne til Island, hvis vi kan få dem omkring København. Lokalt bidrager lufthavnen naturligvis til at opretholde livet i den lokale bygd og når man flytter lufthavnen til Nuuk, så er det nok svært at se en fremtid for bygden. Jo du har ret @Ulrik der er åbenbart fuld gang i den med udvidelsen af Nuuk. PS: Udsigten fra terminalen/Grønne Bar er væsentlig bedre end udsigten fra nogen lounge i CPH...selv bedre end fra Eventyr Loungen.
@THammer. Jeg var i SFJ for afløse, dengang vi fløj med DC8-62 og DC8-63, og en dag dumpede der en militær Luftwaffe ned med teknik. Billederne er fra '75. - USAF havde en lille base der, et springbrædt til Thule, så det var hyggeligt at besøge deres BX.
Så er Forstadsfruen & Co. ved at pakke flytteforretningen ned, da vi skal videre mod SFO i morgen tidlig. Oprindeligt skulle vi have kørt til DEN her til aften, da der umiddelbart ikke var ledige værelser på vores hotel her i Vail og derfor overnattet på lufthavnshotel. Vi fandt dog ud af i går, at vi godt kunne blive, hvis vi flyttede værelse. Det har vi gjort. Så lidt mere stress over at nå flyet i morgen, men fik en afslappet da og god middag i stedet ved at blive. Vores nye værelse har lidt af en museumsgenstand stående: Og jeg kan hilse og sige den virker God mandag!
God mandag til jer alle andre, min starter i hvert fald med at skuffe grimt til den dårlige side. Jeg havde vildt glædet mig til en tur med vandflyveren, men grundet vejret bliver det ikke til noget. Det må blive en he almindelig standard dag på stolen på kontoret, og krydse fingerne, at det kan blive en anden god dag :-(
Her er dagen så småt ovre og vi har nu under 3 døgn tilbage ærgerligt men nok godt hvis vi skal kunne betale termin næste gang at vi ikke blir her meget længere
Vi kan også glæde os til lidt luksus herhjemme - kæresten har vundet en prøvemiddag for os to på Casper Sobczyks nye restaurant, der bliver med udsigt til pandaerne i zoo. Har et spinkelt håb om, at få lov til at smage den famøse smørbøf!
Tiden flyver i godt selskab og god lokation Byder de sidste dage på noget specielt eller mere villa hygge ?
Stod i køen ved kaffepigerne i Guld Loungen i cph i morges og fik med et smil udleveret en double espresso - altså inden jeg havde bestilt den...... Kommer der nok lidt for meget God mandag
Da jeg var udstationeret i Rumænien, havde jeg en favorit restaurant, som jeg naturligvis også skulle vise til chefen, da han kom på besøg. Jeg roste stedets Gullasch - som vi blev enige om at tage. Sagde til tjeneren: "Vi skal have det sædvanlige - alle sammen". Og så fik vi hver en dobbelt Gin & Tonic.
Var der selv imorges. Var kø kaoset overstået da du skulle boarde? Da jeg kom ud fra loungen var køen omtrendt ved indgangen, men da jeg nåede frem til indgangen af paskontrol kunne jeg se, at den fortsatte ned forbi fasttracken..
Kort overnight layover i Lissabon inden turen går videre til New York i dag på en af TAPs billige businessbilletter. Der var dog tid nok til en dejlig middag på den herlige restaurant Erva, som vi opdagede på vores sidste tur til Lissabon https://erva-restaurante.pt/en/home-2/. Hvordan er mon denne vægt kommet dertil? Rigtig god uge til jer allesammen!
Så et review på YT (Paul lucas måske), og giver ham ret i, at de virkelig tænker ligestilling over for farveblinde med det sæde.. Der mangler godt nok noget farve, især når nu det er TAP og Portugal..