God Mandag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 31/8/15.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    Tillykke med jobbet - og god fornøjelse med de nye udfordringer.
     
    MaleneChristensen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Det har du helt ret i, men DB mangler et par regoional og interne togne der ikke krydser landegrænser så som i fx Ungarn hvor man så er nød til at give sig i kast med MAV/Strarts hjemmeside
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Godmorgen fra et stopfyldt SAS fly til London Heathrow. Der blev søgt med lys og lygte efter 7 passagerer til en senere afgang, hvilket blev fundet. Synes dog en kompensation på 150€ er latterlig, når de iflg. Diverse kompensations sider er berettiget til 1875kr.

    Burde SAS ikke bare tilbyde dem hvad de har krav på?
     
    asf, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  4. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    God mandag morgen fra kontoret. En noget stressende uge begynder med en vigtig deadline i morgen. Det skal helst færdiggøres i dag, da jeg i aften smutter til Lund (DSB/SJ, så ingen bonuspoint...). Konference til onsdag, møder på kontoret torsdag, inden afgang på påskeferie torsdag aften. Glæder mig!
    Jo! Det står i stærk kontrast til min oplevelse forleden med AC, hvor de manglede 29 passagerer til en senere afgang. Der tilbød de 1350 CAD for at nuppe det næste fly!
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ved IDB (involuntary denied boarding) har du krav på 250€, ved VDB (Voluntary Denied Boarding) har du ikke krav på andet end det du accepterede.
     
    Offlyer, Henrik Olsen, clager og 7 andre "Synes godt om" dette.
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg synes det er meget fair. Men vælger passagerer som har tid og mulighed istedet for tilfældigt at vælge nogle som absolut skal være derovre. Synes snarere IDB ikke burde være tilladt...
     
    Offlyer, Henrik Olsen, Jeblin og 6 andre "Synes godt om" dette.
  7. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Synes det er meget fair at de tilbyder det folk vil acceptere. Hvis nogen vil stå af for 20kr og en Faxe Kondi, er det også fint (jeg er ikke en af dem). Som @tbh siger man har ikke "krav" på noget ved VDB.
     
    Offlyer, Henrik Olsen, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Så når vi lige en god mandag tre kvarter før lukketid (ift. CPH-tid naturligvis).

    Det er ikke sådan, når man tror man har en god plan og den bare giver totalt bagslag :eek: det var min mandag. Startede her i Oberlech med fantastisk solskin. Ergo klædte vi os ikke møj på men pakkede solcreme og solbriller i rygsækken. Mod St. Anton gik det, arvingen fik til sin store fryd lov at køre i bus, og Forstadsfruen kan nu påstå, hun alligevel var i St. Anton denne sæson alligevel. Solen blev dog hurtigt afløst af både skyer og blæst.

    Så frokosten blev indendøre og ski er knap så sjovt når man ikke kan se en hånd for sig.

    Her endda en lille smule sol på toppen:
    2019-04-15 13.42.45.jpg
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Ulrik og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    God mandag, eller er det? En fantastisk påskeferien er overstået med mange oplevelser, inkl. et jordskælv på 6,1, blev afsluttet med en fin opgradering til en suite på Novotel Taipei Taoyuan International Airport, sammen med en lang diskussion om hvordan der kun kan være et dobbeltseng til 3 personer :mad: Det blev i hvert fald ikke til megen søvn inden omkring 24 timers dør-til-dør hjemrejse, og jetlag sætte også fint ind på slaget i nat, så det bliver nok ikke mange påskeæg der skal findes i den. Til gengæld er der checked ind til næste rejse til Brussel i morgen. Kan det virkelig være, at der findes noget, der hedder for meget af en god ting? :D:rolleyes::D
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    God mandag fra et desværre små-regnfyldt New York.

    Gårsdagen bød på besøg i Gulliver’s Gate. Det bliver betragtet som en børneaktivitet, men min påstand vil være at voksne langt hen af vejen nok sætter mere pris på detaljerne.

    For d’herrer flynørder herinde:
    53D3A0B2-9637-4027-B5D6-9323D7C274AE.jpeg B887B915-A693-4A37-B0C2-2CC44A9C5F52.jpeg

    Trump hotellet er gaven der bliver ved med at levere ;) helt igennem fantastisk, awesome morgenmad! Det blev ikke mere perfekt tilberedt.

    48086926-32A4-4145-8947-073AEDC208FE.jpeg

    2E62B3A0-DBC7-4767-AAF3-D4A37AC1E2EE.jpeg

    Og så er der lige telefonen. Som nogen nok husker, havde jeg glæden af en model nogenlunde magen til i Vail, blot i grim, beige plastic. På Trump hotellet er den trods alt i "guld"! :D:D:D

    8ADE16AC-E5F3-4257-B6E6-1C8320EA3534.jpeg
     
    Senest redigeret: 22/4/19
    Thorkild, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Hvordan oplevede I jordskælvet?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Primært gennem de bekymrede beskeder fra hjemmefronten :rolleyes:
    Det skal siges som baggrunden, at jeg netop også oplevede et jordskævl under en konference i Japan i sidste måned, hvor de lokale holdt sig helt rolig. Det er jo hverdagskost på de kanter.
    Et par dage forinden havde der været et mindre jordskævl på østkysten omkring Hualien, som vist nok er det mest aktive område, og som vi slet ikke havde lagt mærke til i Taipei, men kun hørte om fra vores venner vi besøgte. Det store jordskælv, 6,1 på richterskala, kom så mens vi kørte fra Hualien tværs over bjergerne.
    Jeg kørte bilen og kun mærke, at rattet gjorde "mærkelig". Havde vi punkteret, eller bare noget ujævn vejdæk? Nåmen, bilen kørte jo fint igen, så intet problem. Så kunne jeg høre fra bagsædet, at der var kommet en besked fra selveste præsidenten :eek:
    IMG_0371.jpg
    Det var altså ikke en ujævn vej, men et jordskævl. Vi kørte fint videre, der lå lidt sten, der var rutsjet ned fra bjergsiderne, også nogle store, men ellers intet problem.

    Om morgen i Europa dukkede der så nogle bekymrende SMS op fra hjemmefronten, hvilket gjorde, at vi nok måtte tjekke nyhederne. Det viste sig, at netop den bjergvej vi havde kørt på, havde været lukket pga. fare for flere stenskred. Vi havde altså selv næsten ikke oplevet noget, og slet ikke dem på bagsædet, som gik helt glip af den store begivenhed :eek:
     
    Kenneth K, SophieHendriksen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Mange gange er det nok netop hjemmefronten som bekymre sig fordi “de har set TV”. Så mange gange skal vi som rejser lære at være gode til at sende opdateringer hjem selvom vi ikke oplever det slemt der hvor vi er.
     
    Erwin Lansing, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Godmorgen fra CPH hvor der er ganske god plads og helt tomt i SAS fasttrack. Det er noget skidt. Selv er jeg med OS308 til VIE så ikke påvirket. Gætter dog på maskinen nok er fyldt op. Qua påske og en travl marts er det faktisk en måned siden jeg sidst har været afsted. Kiggende på kalenderen går der dog næppe en måned inden næste flyvning -- omend intet er booket pt
     
    PENSIONISTEN, Ulrik, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    God mandag morgen.

    Uge rummer den længe ventede tur til Rio i Lufthansa First med @THammer - det bliver så godt efter at have set hvad der bydes på på den tur @Kristian var på tidligere. Menuen og Lounges er allerede nærstuderet så det må godt snart blive tirsdag morgen hvor limo service laver pickup på Vestegnen (nok ikke det sted de kommer mest efter First Class rejsende....).

    Mandag og tirsdag er møder primært og at hjælper folk med at udnytte RPA optimalt og ikke mindst rigtigt. Er superglad for mit jobskifte her godt en måned inde :)
     
    DanielBahn, THammer, SophieHendriksen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    Hvad laver du nu?
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen og Ulrik "Synes godt om dette"
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Skiftede 1. april fra DSV til firmaet SmartRPA (www.smartrpa.com) hvor jeg skal arbejde 100% med RPA og digitalisering af arbejdsprocesser ved vores kunder. Super spændende område som jeg fik implementeret i DSV også - men nu kan jeg snakke med alle virksomheder :)
     
    DanielBahn, THammer, Kristian og 4 andre "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    Tillykke med det nye arbejde
     
    DanielBahn og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  19. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Nej mon de overhovedet kan finde dig derude? :D Nå Forstadsfruen er bare misundelig, det bliver da bare så fedt!

    Dejligt vejr i dag, det var nu herligt at komme retur til fra foråret i New York/Connecticut. Har kæmpe jetlag, prøvede Melatonin, virkede ikke en brik. Det bliver en hård uge :eek: synes aldrig helt jeg har knækket koden til at flyve øst-over.

    Jeg skulle som sagt have været med SAS hjem fra EWR men endte med en kombi-tur med UA og SAS via DUB. Angående point, får jeg automatisk bare point for den nye tur eller skal jeg mon retro-claime? (Har ikke fået kigget på om det bedst kan betale sig at få point for den nye tur eller insistere på den gamle).
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    597
    "Synes godt om" modtaget:
    1,823
    Point:
    93
    Sidst jeg oplevede en SAS “ombooking” endte jeg med en CPH-FRA-EWR sammen med Luftwaffe, istedet for en CPH-EWR.

    Havde en idé og et indre håb på at mine EBB point kom automatisk men ak nej. Jeg måtte have fat i SAS, hvilket dog til deres forsvar gik enormt smertefrit blot over Diamond Mailen.

    Fik mine “forventede” SAS EBB selvom jeg var med Luftwaffe istedet ;)
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side