God Mandag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 31/8/15.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Det lyder dælme som en god tur I har fået sat jer sammen der :) Glæder mig til at hører om turenn- selvom det er 11 måneder til endnu :)
     
    DanielBahn, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    WP_20190527_10_18_07_Raw.jpg WP_20190527_14_30_12_Rich.jpg God mandag fra en gammel pensionist, der vist ikke kan nægte at livet leves, godt nok i nedsat tempo.
    Vejret har været skønt sommervejr idag.
    - Spadseretur langs søen, god frokost og shopping .. Same procedure as usual.
    - Der er kun afsat 2 seats i plus klasse med 8 rows !! Det må blive en behagelig tur hjemad.
     
    Steen Madsen, Offlyer, Kenneth K og 8 andre "Synes godt om" dette.
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    God mandag,

    Dagen har stået i flytningens tegn med mange aha oplevelser eller "hvorfor-i-alverden-har-jeg-gemt-det" oplevelser, når man efter 3 år får åbnet diverse kasser.

    De næste 2 dage går turen til Malmö og torsdag fortsætter jeg så slap her til aften...
     
    tbh, clager, Ulrik og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Velankommet til CPH, dvs med denne tur, 3750 status point for Plus klasse, har jeg sikret mit 6. EBD kort pr. 01.august 2019.
     
    tbh, Steen Madsen, clager og 6 andre "Synes godt om" dette.
  5. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Hjemme igen fra en smuttur til Washington området med Lufthansa. Premium Eco derover og Plusgrade business hjem.
    Har haft et par nætter på det Hilton Hotel, der ligger ved siden af Hiltons hovedkvarter i Tysons Corner mellem Washington og IAD.
    Var lørdag et smut forbi hovedkvarteret, som kan ses her - der var lukket, da jeg ellers ville have hørt om de mon havde mulighed for at lave et Hilton Honors Diamond statusmatch ;-)
    ybtgnJvqQUmUmh73z3JQXQ.jpg

    Her et billede fra lobbyen på hotellet ved siden af - Hilton Mclean Tysons Corner, hvor jeg har haft 2 nætter,. De bruger hotellet som Innovation Lab for Hilton kæden med forskellige former for tech, som de prøver af og hvis det spiller, rulles det så ud til de øvrige.
    Der kommer mere om det på et senere tidspunkt.
    Au8nXvYVSea6AgNOE9pO1w.jpg
     
    DanielBahn, Kristian, Thorkild og 11 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Tilbage i Aarhus efter en tur til København i week-enden. Og jeg måtte igen undre mig over SAS. På PLUS sidder vi lårene af hinanden, mens der er mange ledige sæder på GO. Det er efterhånden ved at være normalt på den rute.

    MEN så har jeg oplevet noget helt nyt: Ved boarding bad SAS om, at kun passagerer på række 1 - 5 gik om bord først af hensyn til balancen. Den har jeg aldrig hørt før. Er det virkelig rigtigt, at der er fare for, at en ATR 72 vil "vippe" på landingsbanen, hvis der er for mange passagerer bag i flyet ved boarding?
     
    PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om" dette.
  7. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Hvis der ikke er meget bagage lastet og ikke fulde tanke, så er det sikkert en reel risiko.
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Oplevede de samme i Hamborg i forrige uge
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Tail tipping risk ved boarding og deboarding
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Jammen så giver det jo mening.
     
    Ulrik og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Aarhus banegård i dag. Gæt flaget - og hvorfor det er oppe.

    IMG_20190729_125839.jpg
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  12. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Jeg lagde mærke til de samme flag på Dronning Louises Bro (Kbh.) i dag. Jeg synes, at jeg et sted så noget om den færøske 'national dag' eller noget i den stil. - Er det ikke nyere ting, at man er begyndt at flage for rigsfællesskabet?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Helt rigtigt.

    Jeg kan i øvrigt se, at Aarhus universitet også flager med det færøske flag.
     
  14. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Ja officielt her nede i Syddanmark flager vi for Færøerne på Olai-dagenden 29, juli, selv om man på Færøerne mener at vi skal flage på deres flagdag den 25. april. Se mere her https://www.dr.dk/nyheder/indland/i-dag-er-det-faeroeernes-flagdag-eller-er-det

    Vi flager også på Grønlands nationaldag den 21. juni.
     
    PENSIONISTEN, SebastianBruun, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Og ovenikøbet med det rigtige flag :) - hvilket ikke er nogen selvfølge. I 2016 - det første år dagen var officiel dansk flagdag - var nogle af de danske flagninger med et flag, hvor farvernes rækkefølge var byttet rundt.
    Det vakte postyr på øerne - indtil det viste sig, at også domhuset i Thorshavn brugte den forkerte udgave.:eek: :p :rolleyes:
     
    danielstrandby, Erwin Lansing, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Mandag med en tur til CPH og tidligt hjem fordi det i SAS terminologi stadigt er sommerferie og derfor flyves efter sommerprogram.
    Busgate i CPH i begge retninger - fra de nye E-gates. Og igen var der nogen med indkommende fly og tight connection, der ikke nåede flyveren - og lyder det til, simpelthen fordi der er for langt at gå. Så de, der skulle have været med kl 14:10 blev i stedet ombooket til 21:05 (sen afgang pga sommer). Samme oplevelse har jeg oplevet et par gange før. Nå, men fuldt fly bortset fra de 2, der ikke kom med.

    Da motorerne er blevet startet, melder kaptajnen over højtalerne, at vi desværre ikke kan komme afsted, da der holder et fly bagved, som de håber bliver flyttet inden for 5 min. Efter lidt tid vender han flyet rundt (eneste fordel ved remote gate at man ikke skal skubbes ud) og holder så klar til at smutte når de får slæbt den anden væk.
    Det var så denne her dame, der holdt noget i vejen - og med min cartoon-agtige tilgang til mange ting, skal der ikke meget fantasi til at høre den lille brumbasse (ATR 72 propelfætter) stå og knurre af 340'eren om den lige gider få hevet op i skørterne og komme afsted....og heller lille og vågen end bla bla bla... :
    18rlcxvJS7WA+tz8EmmSWQ.jpg

    og vinden var i en retning i dag, hvor det bare lige var at tøffe fra remote ud på startbanen på den anden side af græsplænen og så håndtaget i bund. Ikke så tit jeg har prøvet at lette den vej.

    Go mandag!
     
    asf, Erwin Lansing, SophieHendriksen og 10 andre "Synes godt om" dette.
  17. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Godmorgen IF.

    Den gamle fylder 60 næste år og vil i den forbindelse invitere familien en tur til Orlando.
    16 pax

    1. Er der nogle som har erfaringer om der er nogle rabatter at hente gennem en rejseagent når vi snakker så højt et antal?
    2. Kan man booke gruppebilletter nogle steder og i så fald hvornår ville bedste tidspunkt være?

    God dag til alle fra morgenflyveren mod London.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Jeg går ud fra, at I både skal bruge fly og hotel. Det er da altid et forsøg værd at liste alle krave og så spørge en arrangør. Så er I også dækket af rejsegarantifonden. Alternativt kan I spørge et flyselskab om tilbud på billetter og et hotel om tilbud på værelser.

    I vil formentlig kunne optjene nogle virksomhedspoint både hos flyselskab og på hotellet.
     
  19. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Her står mandagen på et par visits i A26/A28 aka gammel indenrigs.
    Ender jo med at se helt hæderlig ud med al den motion!
     
    PENSIONISTEN, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  20. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Dokumentation:
    1E39D59E-3B36-4C67-88DF-8321832E248E.jpeg
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen, Erwin Lansing og 6 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side